Se tudi ti sprašuješ, zakaj so vstopnice za Taylor Swift tako hudičevo drage? Mi poznamo pravi razlog!

15. 7. 2024
Se tudi ti sprašuješ, zakaj so vstopnice za Taylor Swift tako hudičevo drage? Mi poznamo pravi razlog! (foto: Profimedia)
Profimedia

Tudi ti debelo pogledaš vsakič, ko slišiš, kakšno cifro je potrebno odšteti za koncert Taylor Swift? 😳

Vrtoglavi zneski za koncertne vstopnice predstavljajo problem vsem poslušalcem glasbenih zvezdnikov.

Raziskava francoske raziskovalne službe PMP Strategy je odkrila, da cene vstopnic za koncerte od leta 2019 naraščajo skoraj dvakrat hitreje od inflacije, v nekaterih primerih za skoraj 22 %.

Vstopnice za priljubljeni britanski festival Glastonbury so letos dosegle že več kot 400 evrov – leta 2013 so stale 240 evrov, leta 2003 pa 120 evrov. Najcenejša koncertna vstopnica za turnejo Guts pevke Olivie Rodrigo stane 110 evrov, najdražji paket za turnejo Eras pevke Taylor Swift pa bo njenega najbolj gorečega oboževalca stal 770 evrov - na preprodajnih straneh pa tudi preko vrtoglavih 1000 evrov.

Ker se mladi trenutno soočajo z vse večjimi stroški bivanja, si zato številni oboževalci enostavno ne morejo privoščiti, da bi obiskali koncert. Raziskava podjetja YouGov je odkrila, da je kar 51 % Britancev priznalo, da jim je cena preprečila obisk koncerta, saj so denar potrebovali za življenjske stroške.

Profimedia

Te zanima, kakšen razlog se skriva za visokimi cenami koncertnih vstopnic?

Matt Grimes, predavatelj na področju glasbene industrije in radia na univerzi v Birminghamu, pravi, da je glasbena industrija še vedno v primežu finančne stiske, ki jo je leta 2020 povzročila epidemija covida-19.

"Ko je korona povzročila konec turnej in koncertov, so si številni profesionalci v glasbeni industriji morali poiskati nove službe, številni pa se po koncu epidemije niso vrnili v glasbeno industrijo," je pojasnil. "To je vodilo v pomanjkanje kadra v glasbeni industriji – tisti, ki so ostali, pa so prisiljeni zaračunati več za svoje storitve."

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

Številni glasbeniki za zvišanje cen krivijo tudi brexit

Anketa, ki jo je izvedla družba UK Music, je pokazala, da je kar 82 % britanskih glasbenikov izgubilo svoj prihodek po tem, ko je Velika Britanija zapustila Evropsko unijo. Draga papirologija in nova regulacija pomenita, da je turneja po Evropi za številne manjše glasbenike preprosto prevelik strošek, kar pa vodi v zvišanje cen njihovih koncertov na domačih tleh.

Simon Eaton, vodja žive glasbe v eni izmed priznanih londonskih aren, pove, da je bil njihov račun za elektriko kar 12-krat dražji od običajnega. "To pomeni, da moramo dvigniti cene vstopnic in alkohola, hkrati pa moramo najti način, da oboževalcem še vseeno omogočimo obisk koncerta."

Profimedia

Kaj to pomeni za tebe kot oboževalko?

Če za trenutek pozabimo na zunanje dejavnike – sama definicija oboževalcev se je močno spremenila in stroga narava kulture oboževalcev prav tako vpliva na porast cen. Res je, oboževalci so vedno obstajali (samo spomnimo se na beatlemanijo), toda prihod družbenih medijev je to popolnoma spremenil. 

Nekatere velike glasbene zvezde so bile nedavno tarče številnih kritik zaradi ‘navijanja’ cen v nebo – cene njihovih koncertov in dodatnih storitev so namreč narasle do te mere, ko niso več razumne.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

Taylor Swift se je soočila s številnimi kritikami, potem ko je izdala več edicij svojega albuma Midnights, Beyonce pa so kritizirali, ker je za svojo turnejo Reneissance po visoki ceni 150 evrov prodajala vstopnice, kjer so lahko udeleženci koncert le poslušali. Z že prej omenjenim porastom stroškov mednarodnih turnej, nas tako sploh ne preseneča, da poskušajo številni glasbeniki zaslužiti tudi s prodajo svojih reklamnih izdelkov. Na ta način želijo svojo turnejo narediti še bolj profitabilno.

Jasno je, da apetit po poslušanju glasbe v živo ostaja, oboževalci pa se morajo vseeno zateči k bolj poceni alternativam. Aplikacija za prodajanje koncertnih vstopnic Dice promovira na tisoče koncertov, katerih vstopnica stane manj kot 20 evrov, kar oboževalcem ponudi priložnost obiska koncerta, ne da bi ob tem bankrotirali. Večji glasbeniki pa zdaj svoje koncerte tudi snemajo in posnetke ponudijo kinodvoranam, kjer si njihovi oboževalci lahko ogledajo koncert in še vedno uživajo v izkušnji. Ne glede na ceno obiskovanje koncertov in združevanje oboževalcev ne bo zamrlo, nas miri Eaton. Poiskati pa bo treba nove načine za to početje. Nekatere londonske arene zdaj organizirajo posebne večere, ko predvajajo glasbo določenega glasbenika ter s tem oboževalcem omogočijo, da po nizki ceni uživajo in plešejo ob glasbi. Turneje morda res niso poceni, ampak oboževalci bodo vedno našli način, da bodo uživali v glasbi – ne glede na svoj proračun. 

Fotografije: Profimedia

Preberi še:

Novo na Metroplay: Ninna Kozorog prekinila molk | N1 podkast s Suzano Lovec