Te med menstruacijo boli HRBET? To je razlog (+ kako bolečino odpraviš)

Tudi ti spadaš v skupino 'srečnic' in tvojo menstruacijo spremlja še bolečina v spodnjem delu hrbta?

Te med menstruacijo boli HRBET? To je razlog (+ kako bolečino odpraviš) (foto: Profimedia) Profimedia
13. 4. 2022

Kot, da krči ne bi bili že zadostna nadloga med menstruacijo, se več kot 50 % žensk spopada tudi z bolečinami v hrbtu, predvsem spodnjem delu.

Tudi ti spadaš v to skupino 'srečnic'?

Običajno se bolečina pojavi znotraj prvih šest dni cikla, za Women's Health pojasnjuje dr. Stacey Missmer, in sicer skupaj s krči oziroma bolečino v medenici.

Bolečina v hrbtu je zelo verjetno povezana s spremembami v ravni prostaglandinov (tkivni hormoni, ki povzročijo krčenje maternice med menstruacijo), zaradi česar čutiš dodaten pritisk na medenico, kar lahko prispeva tudi k bolečini v hrbtu, za zgoraj omenjeni spletni portal dodaja dr. Lisa Masterson.

V nekaterih primerih se lahko bolečina pojavi tudi pred prihodom menstruacije, kar pa je precej redkeje. Bolj pogosti so namreč drugi PMS simptomi, kot so boleče prsi, napihnjenost, razdraženost in glavobol.

Še obstaja kakšen drug razlog za bolečino v hrbtu med menstruacijo?

Ja, drugi potencialni vzrok je bolečina, povezana z menstruacijo, ki jo lahko povzroči endometrioza, pri kateri se lahko endometriozno tkivo razraste do te mere, da povzroča bolečine v medenici in hrbtu.

Imaš v času menstruacije pogosto DRISKO? To je razlog (in kdaj bi te moralo skrbeti)

Podobno lahko izkusijo tudi mnoge ženske s policističnimi jajčniki, ki imajo pogosto zelo močne menstruacije, kar lahko vključuje, da se kri med zapuščanjem maternice nakopiči, zaradi česar čutiš krče in bolečino v maternici in za njo.

Kako si lahko pomagaš?

V večini primerov ti lahko pomagajo že protibolečinske tablete (razen v primeru večjih težav, kot so endometrioza, policistični jajčniki in po naravi zelo močne menstruacije).

Prav tako lahko poskusiš z masažo, akupunkturo ali obiščeš kiropraktika. V kolikor pa je bolečina nevzdržna, kar pomeni, da te ovira pri vsakdanjem življenju, je pomembno, da obiščeš svojega ginekologa.

Domači triki, s katerimi si lahko pomagaš

V mnogih primerih si lahko to mesečno nadlogo olajšaš kar sama doma.

1. Poskusi z vročo in hladno terapijo. Vroča kopel in grelne blazinice, ki jih položiš na hrbet, bodo ublažili bolečino. Enako velja menjavanje med vročim in mrzlim, kar bo sprostilo tvoje mišice.

2. Telovadi. Izberi zmerno vadbo, kot sta joga in pilates za stabilizacijo mišic trupa, kar lahko redno bolečino med menstruacijo naredi znosno.

Tudi tebe močno boli med menstruacijo? Daj se v TA položaj in bolečina bo izginila

3. Spremeni prehrano. Uravnotežena in protivnetna prehrana je že sicer dobra izbira, a visoko beljakovinska prehrana z manj sladkorja lahko hkrati zniža vnetje, ki prispeva k bolečini, povezani z menstruacijo. Prav tako je dobro, da v teh dneh zmanjšaš količino alkohola, saj lahko ta le poslabša vnetje. V kolikor sicer tega ne uživaš, pa v prehrano dodaj še folno kislino, vitamina B in E ter kalcij, ki bodo pomagali pri krvnem pretoku in zmanjšali bolečino.

4. Uporabljaj pravilne menstrualne pripomočke. Če verjameš ali ne, lahko tudi ti vplivajo na tvojo bolečino. V kolikor uporabljaš tampone in imaš močno menstruacijo, uporabi večjega, a vendar ne prevelikega, saj se lahko preveč razširi (tj. 'napije') in le še poslabša bolečino.

5. Prenehaj kaditi. Kajenje lahko poveča tveganje za kronično bolečino, kar pomeni, da ti ne bo prizanešeno niti med menstruacijo.

"Zato si tako debela," mi je rekla mama pri 12. letih (pretresljiva zgodba, ki bi jo morali prebrati VSI starši)