Imaš povečan apetit? Razlog lahko tiči v TEM (pa na to verjetno sploh nisi pomislila)

No, TEGA pa nismo vedele 👇

Imaš povečan apetit? Razlog lahko tiči v TEM (pa na to verjetno sploh nisi pomislila) (foto: Profimedia) Profimedia
9. 9. 2022

Glavni simptomi nespečnosti so dnevna zaspanost, utrujenost in nezmožnost koncentracije, kar mnogi izmed nas zamaskiramo kar s kavo, ki je dovolj za delovanje, a vseeno ne bi smela zanemariti dejstvo, da si premalo spala.

S takim početjem se zelo hitro začne začaran krog kronične neprespanosti. Si vedela, da je ena najboljših stvari, ki jih lahko narediš za svoje zdravje, prav dober spanec?

Nespečnost boš prepoznala po naslednjih simptomih:

Povečan apetit

Hormon, ki uravnava zaspanost, je povezan s hormonom, ki uravnava apetit. Če s spanjem ne dobiš dovolj energije, jo bo telo iskalo iz drugega vira – hrane. In takrat radi posežemo po nezdravi hrani - bolj slano in ocvrto, bolje se nam zdi.

Tako zaspanost moti hormon leptin, ki je odgovoren za našo sitost. Če premalo spiš, boš jedla nezdravo hrano, saj telo išče hitre ogljikove hidrate, ki jih lahko pretvori v energijo. Poleg tega možgani ne dajejo signala, da si sita in da lahko nehaš jesti.

"Novorojenček spi s PSOM, ni to bolano?" (zapis zgrožene Slovenke) 

Sprejemaš slabe odločitve

Povsem normalno je, da se, ko si utrujena, ne moreš zbrati in racionalno razmišljati. Pomanjkanje spanja ne vpliva le na reflekse (zato ni priporočljivo voziti, ko si neprespana), ampak tudi na hitrost razmišljanja. Zato ne boš mogla reševati težav, delati pod pritiskom in delati kakovostno.

Hitro in pogosto nihanje razpoloženja

Če opaziš, da si bolj razdražljiva kot sicer, da se te vse hitro dotakne, da si slabe volje brez posebnega razloga, je zelo možno, da si le neprespana.

Morda boš opazili tudi nenadne spremembe razpoloženja. Na primer, bila si srečna, nasmejana in samozavestna, potem pa ti je nenadoma padlo razpoloženje in si popolnoma spremenila svoje vedenje.

Ko čutiš, da nisi čustveno uravnotežena, je zelo verjetno, da potrebuješ odmor. Naspi se, nato spremljaj svoja čustva ... si sedaj bolj stabilna?

Pozabljivost

Ne le, da boš sprejemala slabe odločitve, ampak boš tudi pozabila, za kaj se moraš odločiti. Se ti zdi, da je tvoj spomin bistveno slabši kot prej in nisi še dovolj stara, da bi za pozabljivost bila kriva leta? To lahko pomeni, da ti primanjkuje spanja – trenutno ali kronično.

Ko smo utrujeni, možgani namreč težje ustvarjajo spomine. Stvar je v tem, da na nekaj sploh ne moreš biti pozorna - in čisto normalno je, da se nečesa niti ne spomniš, ker nisi dovolj skoncentrirana.

Na dan je prišlo, da je pitje vode tik pred spanjem RES slaba ideja (razlog niso nočni obiski WC-ja)

Nizek libido

Ena študija je dokazala, da je pri ženskah s pomanjkanjem spanja 14 % manjša verjetnost, da bodo želele seksati kot pri tistih, ki so. Predstavljaj si, kaj se zgodi s telesom, ko se nisi dobro naspala več dni, tednov ali celo mesecev. Če nisi razpoložena za seks in to nikakor ni v skladu s tvojim libidom – to lahko kaže na pomanjkanje spanja.

Priporočamo, da se sprostiš s toplo kopeljo, če pa to ne pomaga, ti bodo zagotovo pomagali zeliščni čaji, kot so melisa ali baldrijanove kapljice.

Nerodnost

Vsakdo se v določenih situacijah izkaže za zmedenega in nerodnega, a če opaziš, da se ves čas spotikaš, da ne moreš ujeti, ko ti nekdo nekaj vrže - potem moraš več spati. Ob neprespanosti so slabši tudi naši refleksi, zato je logično, da boš nerodna, čeprav to običajno ni tvoja lastnost.

Kakovosten spanec je nujno potreben za splošno zdravje, nespečnost in kronično pomanjkanje spanja pa lahko resno škodujeta zdravju. Če že nekaj časa trpiš za nespečnostjo, se posvetuj z zdravnikom.

Foto; Profimedia

Preberi še: Skušaš zanositi? Potem naj tvoj moški hodi spat ob TEJ URI

Priporočamo tudi: Ponoči spiš s PRIŽGANIM ventilatorjem? NIKAR, lahko je nevarno (svarijo strokovnjaki)