Teden začni s poslušanjem PODCASTA s Hajdi Korošec Jazbinšek (vodi ga Ajda Rotar Urankar)
Zaradi varnostnih ukrepov proti virusu covid-19 je tretja epizoda podcasta Na svoji strani potekala zgolj virtualno. Ajda Rotar Urankar je tokrat gostila Hajdi Korošec Jazbinšek, uspešno podjetnico, mamico dveh fantkov in nekdanjo pevsko kraljico otroških src.
Nekoč izjemno popularna pevka je danes strastna podjetnica in lastnica enega najlepših in najuspešnejših otroških butikov pri nas, Hajdi.si. A pot do sem je bila vse prej kot lahka. Z Ajdo sta se dotaknili vzponov in padcev njene zanimive kariere in poklepetali o tematiki knjige 7 skrivnosti uspeha avtorja Kenana Crnkića.
Celoten pogovor je na voljo TUKAJ, in vseh drugih večjih podcast platformah.
Vse prej kot enostavno otroštvo
Pogovor sta sogovornici začeli pri Hajdijinem otroštvu, ki je bilo v marsikaterem pogledu posebno. Do 10 leta je bila navadna deklica, nato pa so zgodnji začetki pevske kariere postavili njeno življenje na glavo. Poudarila je, da je bilo petje njena iskrena želja in ne ambiciozna težnja njenih staršev. Ko je enkrat stala na odru, so se ji sanje uresničile. “In še danes je tako,” se hudomušno nasmeji.
In kako je to obdobje dojemala kot mlada najstnica? Po eni strani so jo zelo zgodaj oboževale množice, nastopala je po celi Sloveniji in polnila velike hale. Na dan je dobivala po 100 pisem, se vsak dan oglašala na domači telefon in klepetala z oboževalci. Nihče pa si ni znal predstavljati, kaj vse ta popularnost prinese. “Z njo se niso znali spoprijeti niti učitelji v šoli niti moji starši,” odkrito prizna. “To obdobje je bilo kaotično, a me je kot osebo izoblikovalo in mi dalo veliko trde kože, zato sem mu zelo hvaležna. Ni pa bilo lahko,” še doda.
Bolj kot boli, bolj rasteš
Publika jo je dobro sprejela, medtem ko je bila v šoli čisto druga pesem. “Otroci znajo biti zlobni, včasih ta zloba ne pozna meja. Biti tarča posmeha s strani skupin je zelo naporno. Velikokrat sem bila v garderobi pretepena, pa nisem vedela zakaj, in tudi učitelji več niso vedeli, kaj storiti,” se temne plati svojih šolskih časov spominja Hajdi.
Takšne situacije so jo vodile v osamljenost in pogosto ni več vedela, kaj storiti, da bi pripadala družbi. “Bolj kot boli, bolj rasteš. Vsa ta bolečina je pomembna za razvoj človeka in za razvoj empatije,” modro zaključi.
Ko danes kot mama gleda nazaj, ugotavlja: “Pomembno je pri otroku zaznati, kdaj ima problem, in ga potem znati peljati čez to.” Sama se je v najbolj občutljivih najstniških letih namreč znašla v marsikateri situaciji, kjer bi lahko stvari šle zelo narobe. Je pa izpostavila eno stvar, ki jo je vedno reševala: brezpogojno ljubezen družine. In prav zato bi rada trdne družinske vrednote, kot sta stabilnost in pristna ljubezen, sedaj tudi sama predala svojima otrokoma.
Od glasbene kariere do bančništva
Zaradi neskončne ljubezni do živali je kot deklica sanjala, da bo postala veterinarka, a je po nasvetu staršev na koncu pristala pri študiju ekonomije. Z iskanjem službe se je dodobra namučila, saj so v njej vsi videli malo Hajdi, neprimerno za službe v resnih institucijah. Po mnogih razgovorih je le dobila priložnost v bančništvu, kjer je kot svetovalka zelo uspešno delala več kot deset let.
Tam je tesno sodelovala z mnogimi uspešnimi podjetniškimi zgodbami, pridobila ogromno izkušenj, sicirala bilance, spoznavala vizije podjetij in opazovala, kako funkcionirajo direktorji. “To je bilo neprecenljivo potovanje, ki mi je nedvomno pomagalo pri moji samostojni karieri,” pove zadovoljno.
Čas za samostojno podjetniško pot
Odločitev za samostojno pot je bila izjemno težka, ker je imela dobro službo, super sodelavce, možnosti za napredovanje. “Ampak če si nekaj močno želiš, go for it,” navdušeno nadaljuje Hajdi. Danes je izjemno ponosna na ta korak, vendar ostaja prizemljena: “Za moje pojme uspeh ni cilj, ampak je potovanje. Še vedno potujem, še vedno se učim. Nikoli ne smeš obstati pri miru - to zavedanje se mi zdi ključnega pomena. Treba se je konstantno izobraževati in spoznavati ljudi,” pojasni svojo podjetniško strategijo.
Kaj je razlika med ljudmi, ki so v življenju uspešni, in tistimi, ki niso?
Ajda je nadaljevala z vprašanjem, ki ga je za Hajdi pripravila sledilka: Kaj je tista razlika med ljudmi, ki so uspešni in tistimi, ki niso? “Predvsem čustvena stabilnost,” izstreli Hajdi in pojasni, da so to izkušnje, močna volja in pozitivna naravnanost, tudi ko gre vse narobe. Sama najde največ motivacije prav v negativnih situacijah, a jih spretno obrne sebi v prid.
Tako poskuša delovati tudi v svojem podjetju - pozitivno vplivati na sodelavce, jih motivirati in držati pokonci. “Kot direktorica podjetja sem vedno tam, kjer so izzivi. Kjer stvari delujejo, me ne potrebujejo. Zdaj je moje poslanstvo to, da pomagam ciljno reševati izzive moji ekipi, kjer me ta potrebuje,” veselo razloži.
Na svoje zaposlene gleda kot na soustvarjalce
Za konec sta se sogovornici dotaktnili še klime v Hajdijinem podjetju, ki je poznano po izjemno zagnani, predani in delovni ekipi. “Od svojih zaposlenih želim, da so konstruktivni, da se pogovarjamo, da uresničimo tudi najbolj nore ideje. Seveda nekdo mora voditi, a jim pustim, da razmišljajo s svojo glavo. Pri mojem vodenju so soustvarjalci.
To je naša zgodba, brez njih ne bi bila nič,” iskreno prizna. Zanimivo je, da je kadrovanje prepustila možu Urbanu, saj zna najbolje poiskati prave karakterje, ki pašejo v ekipo: “Velikokrat mi poišče nasprotja. Nasproti mojemu kreativnemu kaosu najde strukturirane, organizirane in tehnične ljudi, ki znajo mojo kreativno podivjanost umiriti oz. udejanjiti na nek razumen način. Našel je zelo zanimive ljudi, na katere se lahko resnično zanesem in jim zaupam.”
Pogovor sta strnili z mantro, ki si jo Hajdi ponavlja v težkih časih: “Vedno si rečem glavo gor, gremo, grizem, ne dam se, ne dovolim, da me stvari dotolčejo.” Te misli so ji pomagale še vsakič, ko je hodila po robu in bila tik na tem, da se sesuje. Izkušnje, ki jih je doživela v življenju, so jo vsekakor izoblikovale v energično, odločno in uspešno žensko, ki je danes nedvomno vzor mnogim mamam in podjetnicam.
Kljub temu, da je ob tokratni epizodi na žalost odpadel dogodek v živo, za njim še vedno stojijo partnerji projekta Kaval group, Hiša vizij, Sanjski šopek, Mladinska knjiga in Malinca, ki nas je tokrat pocrkljala z njihovim novim Čokomalinčkom. Z današnjo epizodo pa se je partnerjem pridružilo še slovensko podjetje KAUCH, čudovito oblazinjeno pohištvo s podpisom oblikovalcev.
*Fotografije so bile narejene na prvi epizodi, kjer je bila Hajdi ena izmed poslušalk pogovora z Aljošem Bagolo.