Pogosto pripravljaš zelenjavo? Nutricionisti pravijo, da (skoraj) zagotovo počneš TO napako

Čeprav se zdi zeloooo preprosto, skoraj zagotovo počneš napake, ki ti prav nič ne koristijo! 🤯

Pogosto pripravljaš zelenjavo? Nutricionisti pravijo, da (skoraj) zagotovo počneš TO napako (foto: Profimedia) Profimedia
7. 2. 2021

Zelenjava je pomemben del zdrave prehrane, saj poleg sadja predstavlja pomemben vir vitaminov, mineralov, vlaknin ter številnih drugih zdravju koristnih snovi. Sigurno si že slišala, da je priporočljivo, da zelenjavo vključiš v vsak obrok, saj s tem izboljšaš hranilno vrednost obroka in zmanjšaš njegovo energijsko vrednost. Še vseeno pa pri pripravi zelenjave nehote počnemo napake, s katerimi uničujemo vitamine in minerale. 

Neenakomerno narezana zelenjava

Pomembno je, da zelenjavo vedno narežeš na približno enako velike koščke, saj se bodo te potemtakem skuhali enakomerno. S tem se boš izognila nadležnim surovim ali prekuhanim koščkom zelenjave.

Pečenje na prenizki temperaturi

Pri pripravi zelenjave v pečici upoštevaj zlato načelo: vedno peci na 200 °C! Le primerna temperatura v pečici bo zagotovila okusno in hrustljavo zelenjavo, po kateri si boš obliznila prste.

Želiš pospešiti izgubo maščobe? Poskusi čaj iz samo DVEH sestavin

Kuhanje v vodi

Če si želiš hrustljave zelenjave, ki bo ohranila svojo naravno živahno barvo, jo do mehkega kuhaj na pari in NE v vodi, pazi pa še na to, da je ne kuhaš predolgo. Skrivnost tiči tudi v tem, da skuhano zelenjavo na hitro potopiš v ledeno mrzli vodi – to bo preprečilo, da se bo razkuhala. Nihče si ne želi razkuhane zelenjave, pri čemer ta izgubi velik del vitaminov in barvitost.

Prepozno jo začiniš

Po nasvetih mnogih kuharjev moraš zelenjavo začiniti čim prej. Najbolje je, da to storiš takoj, ko jo začneš pripravljati, saj bo le tako razvila pravi okus.

Preveč maščobe

Med termično obdelavo zelenjava vpija maščobo, v kateri jo pripravljaš. Ravno zaradi tega z njo ne smeš pretiravati, dovolj bo le par kapljic olja. Pa brez skrbi, zelenjava se ti ne bo prijela za dno in prismodila, saj bo to preprečila vlaga, ki jo zelenjava sprošča med pripravo. Pri praženju pa lahko za lepši izgled le-to posuješ z nekaj pecilnega praška, saj bo tako barva ostala izrazitejša.

Pa še nekaj: si vedela, da listi cvetače, rdeče pese in brokolija ter trdi deli stebel blitve ali zelja ne spadajo v smeti? Iz njih lahko pripraviš okusne juhice, solate in pireje, zato jih ne meči stran!

Po umivanju zob ščetko le splakneš? Strokovnjak pravi, da to NI dovolj (+KAJ bi morala narediti)

Napačno shranjevanje

Prostor, v katerem shranjuješ zelenjavo, ne sme biti prehladen. Predalčki za zelenjavo tako niso namenjeni samo razvrščanju v hladilniku, vendar zelenjavi ustrezajo zaradi večje vlažnosti in nekoliko toplejše temperature. Priporočljivo je tudi, da zelenjavo zaviješ v folijo in papir, saj bo tako izgubila manj vlage. Pa še nekaj, kar verjetno nisi vedela – bučke in jajčevci ne spadajo v hladilnik! Enako velja za paradižnike, ki v hladilniku že po enem dnevu izgubijo večino arome.

Fotografije: Profimedia