O, ne! TA živila veljajo za ZDRAVA, v resnici pa so še SLABŠA od sladkarij (jih ješ?)

Si vedela, da so lahko ta živila še bolj škodljiva od sladkarij? 🙄

O, ne! TA živila veljajo za ZDRAVA, v resnici pa so še SLABŠA od sladkarij (jih ješ?) (foto: Profimedia) Profimedia
25. 1. 2023

Danes imamo na trgu že malo morje živil, ki so označena kot "zdrava". Veliko od teh živil ima dokazane koristi za zdravje, saj telesu zagotavljajo vitamine, minerale ter druga pomembna hranila. 

Nekatera "zdrava" živila pa predstavljajo samo alternativo, ki ima nižjo energijsko vrednost, soli, sladkorja ali maščob od originalne različice. 

Včasih pa smo za določena živila prepričani, da so zdrava, vendar so v resnici lahko bolj škodljiva od sladkarij.

Zakaj so sladkarije težava?

Da bi ugotovili, katera živila so za telo slabša od sladkarij, je pomembno, da razumemo, zakaj so sladkarije sploh škodljive.

Sladkarije pogosto označujemo kot živila s "prazno energijsko vrednostjo" - v splošnem to pomeni, da imajo taka živila precej visoko energijsko vrednost, vendar malo hranil, kot so vitamini, minerali in vlaknine.

Katera živila pa so lahko bolj škodljiva od sladkarij?

Granola

Ko govorimo o zdravem zajtrku, pogosto pomislimo tudi na granolo. A številne granole imajo dodana različna olja in druga maščobna živila, poleg tega pa imajo velikokrat precej dodanega sladkorja.

Če imaš rada granolo, pred nakupom dobro preberi sestavo in izberi polnozrnati izdelek, ki ima manj (nasičenih) maščob ali sladkorja.

Auč! Te pogosto boli HRBET? Naredi TO in bolečina bo že kmalu izginila (VIDEO)

Solatni preliv

Si tudi ti pripraviš solato takrat, ko si zaželiš zdravega obroka? Solata je res odlično živilo, vendar z neustreznimi prelivi lahko tudi ta jed postane precej nezdrava. Prelivi namreč pogosto vsebujejo veliko maščob in dodanega sladkorja.

Najbolje je, da si preliv pripraviš sama, pri tem pa bodi zmerna pri uporabi olja, soli in sladkorja.

Suho sadje

Čeprav sadje v splošnem velja za zdravo hrano, ima suho sadje pogosto veliko dodanega sladkorja in visoko enerijsko vrednost. Običajno je tudi manjše velikosti, zato ga lažje pojemo v večjih količinah, kakor sveže sadje.

Pomembno je, da suho sadje uživaš v zmernih količinah in si raje večkrat privoščiš sveže sadje.

Žitne in energijske ploščice

Se tudi tebi zdijo žitne ali energijske ploščice popoln, zdrav prigrizek? Ravno te ploščice imajo pogosto visoko energijsko vrednost zaradi visoke vsebnosti maščob, poleg tega pa imajo velikokrat tudi precej dodanega sladkorja.

Med izbiro ploščice izberi polnozrnat izdelek, ki nima dodanega sladkorja.

Zamrznjen jogurt

Morda se je tudi tebi že zgodilo, da si si zaželela zdrave sladice, zato si si privoščila zamrznjen jogurt. A pozor: številne različice zamrznjenega jogurta vsebujejo veliko maščob in sladkorja - celo več, kakor običajen sladoled.

Ljubitelji zamrznjenega jogurta si slednjega pripravite doma iz naravnih sestavin in se tako izognite velikim količinam maščob in sladkorja.

Seveda to ne pomeni, da si omenjenih živil nikoli ne smeš privoščiti. Vseeno pa je dobro, da si pri uporabi zmerna in da v svoj vsakdan vključiš dovolj sadja, zelenjave ter drugih živil, ki jih tvoje telo potrebuje.

Preberi več na Aktivni.si

Da ti športna oblačila ne bi trajno ZASMRDELA, takoj po treningu naredi TO