Res dober razlog, zakaj v poletni vročini NE smeš zaspati gola (čeprav si tega najbrž zelo želiš!)

+ nasvet, kaj lahko za ohladitev narediš namesto tega!

Res dober razlog, zakaj v poletni vročini NE smeš zaspati gola (čeprav si tega najbrž zelo želiš!) (foto: Profimedia) Profimedia
23. 6. 2022

Varno je reči, da Slovenija trenutno doživlja manjši vročinski val. Toda medtem ko je ležanje na ležalniku na tvojem vrtu in srkanje koktejlov sanjsko z velikim S, spanje v vročem vremenu ni tako zabavno.

Pravzaprav je vsak poskus spanja v veliki vročini obsojen na propad.

Pomanjkanje klimatske naprave lahko oteži kakovosten spanec, saj se vso noč vznemirjaš, odmikaš odejo in se obupno poskušaš izogniti lepljivi osebi ob sebi, če deliš svojo posteljo.

Verjetno si poskušala na široko odpreti okna, preklopiti na tanjšo rjuho ali spati gola, da bi ti bilo v vročih nočeh bolj udobno, a zdi se, da strokovnjaki za spanje tega pravzaprav ne priporočajo.

Izkazalo se je, da spati gol med vročinskim valom na splošno ni priporočljivo, in Julius Patrick, vodilni fiziolog spanja v bolnišnici Bupa's Cromwell, pojasnjuje, zakaj je tako.

"Lahko je mamljivo spati brez oblačil, da se ohladiš, vendar to lahko poslabša tvoj spanec," pravi strokovnjak za spanje. "Ko spiš gola, se znoj dejansko nabira na telesu in nato tam ostane. Ne glede na to, kako vroče je, ne pozabi, da se bo tvoja telesna temperatura ponoči znižala," svetuje Patrick.

Namesto tega strokovnjak predlaga nošenje "lahkih oblačil" v toplejših nočeh.

"Če nosiš lahka oblačila za spanje, ta vpijejo tvoj znoj, kar te lahko ohladi," pravi. Medtem ko se ti zdi, da je nanos sloja zadnja stvar, ki jo želiš narediti, ko dobesedno utripaš od vročine, se zdi, da bo to v večjo dobro.

Druge metode obvladovanja spanja med vročinskim valom po Patrickovih besedah ​​vključujejo zapiranje zaves ali žaluzij v spalnici ves dan, da preprečiš sonce.

"Če je notri topleje kot zunaj, odpri vsa okna, preden greš v posteljo, da zapiha vetrič. To bi moralo nekoliko znižati sobno temperaturo, da boš lažje zaspala, ko boš v postelji ," predlaga.

Strokovnjak svetuje, da zreduciraš svojo posteljnino, ko je vroče – nihče ne potrebuje 10 odej na sebi, ko se temperature dvigajo – vendar ne predlaga, da spiš brez nje. "Tanke bombažne rjuhe bodo absorbirale znoj."

Fiziolog spanja priporoča tudi tuširanje približno pol ure pred spanjem kot še en način za dober spanec.

"Hitro izpiranje pred spanjem ti lahko pomaga, da se ohladiš in ni nujno, da je to hladen tuš. Nekaterim ljudem lahko pomaga vroča prha ali kopel, saj to zniža telesno temperaturo, kar prispeva k hitrejšemu in globljemu spanju," pravi Patrick.

Povzeto po Cosmopolitan UK

Preberi še: Modna urednica pravi: TO so 3 top čevlji za to poletje (za manj kot 50 evrov)

Priporočamo tudi: Poglej si bazen na Hrvaškem, za katerega pravijo, da je najlepši na svetu (+kje se nahaja)