Zgrešen sistem šolstva pri nas?

Od šolanja do uresničitve karierne poti.
cheetah
Sramežljivka
Sramežljivka
Prispevkov: 11
Pridružen: 14. Feb. 2011 22:58

Zgrešen sistem šolstva pri nas?

Neprebrana objava Napisal/-a cheetah »

Sem se odločila krstit novo temo, in sicer načeti vprašanje šolstva pri nas. Se vam zdi, da je vse kot mora biti, ali bi kaj spremenili?

Sama imam v mislih predvsem merila za vpis na fakultete, ki spadajo pod UL in UM (lahko pa sami napišete tudi druga opažanja oz. stvari, ki vas motijo), ki se mi zdijo pri določenih fakultetah precej zgrešena.

Če primerjamo druge države članice EU, lahko (vsaj za Avstrijo) z gotovostjo trdim, da imajo tam boljše razmere na področju šolstva, saj nimajo ločenih šol kot pri nas - na eni strani poklicne in 4-letne srednje šole, na drugi strani gimnazije. Posledično se dijaki lahko iz t.i. "klasične" srednje šole vpišejo kamorkoli, pri nas pa je vmes še vsa nepotrebna politika meril za vpis kot je splošna matura. Če le-te nimaš, imaš precej omejen izbor fakultet, preostane ti le opravljanje maturitetnega tečaja. Kar pa lahko za nekoga, ki mu matematika ne leži, predstavlja trd oreh, ko se mora v enem (!) letu naučiti matematiko, ki so jo gimnazijci predelali v štirih letih, in jo potem še opraviti na maturi, kar ni mačji kašelj, ker lahko dobiš za nalogo KARKOLI (tiste sprotne teste najbrž še vsak z nekaj truda opravi vsaj s pozitivno).
Skratka, če nisi najbolj logičen tip človeka, si po domače povedano zaserješ možnost izbire študija. Recimo, da se ta oseba želi vpisati na fakulteto družboslovne smeri (pravo, psihologija, slovenistika idr.), pa zaradi matematike oz. neopravljenega maturitetnega tečaja te možnosti nima, četudi bi lahko bil pri študiju in kasneje bolj uspešen kot kateri njegov vrstnik s splošno maturo, ki tekom študija 2x zamenja redni program, vmes ugotovi, da ga niti zadnji ne zanima, se prepiše na izrednega, vmes pavzira, skratka vleče študentski status dokler mu pravice to dopuščajo. :?

Skrajno nepotrebno se mi zdi tudi ustanavljanje najrazličnejših družboslovnih programov, ki so pod okriljem zasebnih šol. Podobni programi ŽE obstajajo z malce drugačnim imenom na kateri od fakultet članic UL in UM, le da na zasebnih fakultetah tako zelo radi poudarjajo, da so oni modernejša (za mlade privlačnejša samo na uho) ustanova s sodobnejšimi pristopi, na koncu pa tisti papir, ki ga imenujejo diploma, pomeni en pasji drek (se opravičujem izrazu in vsem, ki boste tako diplomo pridobili ali ste jo že, ampak taka je realnost). :wink: S tem se pridobi neenakovredno izšolan kader v primerjavi z diplomanti "nesodobnih" fakultet, na koncu pa imamo nesposobne ljudi v državnih službah (pa tudi drugod), ki pobirajo lepe denarce, koristi pa od njih ni nobene.

Ne vem no, vse skupaj ocenjujem kot laik, ampak se mi zdi, da so včasih, ko je bilo pridobivanje izobrazbe še poenostavljeno (merim na sistem šolstva), dosti boljše, pa so se ljudje prav tako izšolali tako kot je treba.

Trenutno mi je na misel prišla mamina dolgoletna znanka, ki je obiskovala pred malo več kot 20 leti srednjo zdravstveno šolo, jo dokončala, šla študirat psihologijo (brez nekih dodatnih predmetov na maturi in drugega nepotrebnega balasta, ki ga za željeno smer sploh ne potrebuješ), jo skoraj doštudirala, vmes v 3. letniku slučajno prišla do spoznanja, da v psihologiji ne bi mogla delati celo življenje in se prepisala na pravo, ga dokončala, brez problema opravila PDI, danes pa je (zdaj že kar nekaj let) uspešna tožilka blizu domačega kraja.

A je res treba čim bolj zakomplicirat pot do željenega poklica? Učenje in žrtvovanje jasno, da mora biti prisotno na tej poti, ne pa tudi vsa ta nepotrebna merila, ki marsikomu onemogočijo nadaljevanja študija tam, kjer bi si želel, pa ga zaj.... en predmet, ki ga niti na faksu, niti v življenju ne bo potreboval.

Po mojem bi moralo biti tako, da ko se odločiš za nek študij, pa denimo nimaš ustrezne podlage zanj, ker si malce kasneje ugotovil, kaj te veseli, bi bilo treba opraviti tisti predmet (kot preizkus namesto mature iz 5 predmetov) in bi se upoštevalo, s koliko točkami si ga opravil, ker je merilo za vpis na določen študij predmet, ki ima povezavo z njim, ne pa neko čisto x področje.

Kakšno pa je vaše mnenje? :)
Uporabniški avatar
s0nckic4
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 1633
Pridružen: 29. Jul. 2009 19:04
Kraj: Over the Rainbow

Neprebrana objava Napisal/-a s0nckic4 »

neka selekcija mora bit. kaj predlagaš? sprejemne?

(moje skromno mnenje je, da matematika na osnovnem nivoju ni baš neki problem za nardit. par nalog smo imeli dobesedno osnovnošolskih. pa še vsako leto lažja je, po mojem mnenju)
Vsak raj ima svojo kačo.
..Evelyn..
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4757
Pridružen: 04. Apr. 2008 18:32

Neprebrana objava Napisal/-a ..Evelyn.. »

Je zgrešen sistem šolstva pri nas, ampak to kar si ti izpostavila ni največji problem. Res je, da ima marsikatera država urejeno lažje prehajanje iz srednje šole na fakulteto, ampak imajo tudi oni svoje omejitve, sprejemne izpite ipd. Tako da ta tvoj problem ni ključen, se vsekakor strinjam, da so kakšni predmeti odveč v kakšnem poklicu, ampak pot se je pri nas precej sprostila s tem, da vsaj na večino fakultet lahko vstopiš brez matematike na maturi(srednja strokovna/tehniška matura in peti predmet), sprostile se bodo tudi druge smeri, ki nimajo povezave z določenim predmetom(anglistika npr. se je letos, ne potrebuješ matematike, prejšnjo leto si moral imet), verjamem da se bo še kaka psihologija ipd. Naravoslovni faksi pa naj kar ostanejo z zahtevo po opravljeni matematiki na maturi.
Največji problem terciarnega šolstva je, da imamo preveč diplomantov in premalo delovnih mest. Prehodi iz srednje šole na fakulteto so olajšani, preveč olajšani. Pa to nima nikakršne zveze s tem ali prihajaš s srednje strokovne/tehniške ali gimnazije, gre se za to, da sta obe maturi precej lahki(sicer ne za današnje srednješolce, ker niti šolanje ni ustrezno-izbira tem, način poučevanja, učenja, sodelovanja in aktivnega učenja,..). Maturo naredi zdaj precej več ljudi, kot jo je nrdilo v prejšnjem desetletju. Dejstvo, da so fakultete plačane glede na svoje diplomante in vpisne študente pove precej. Zato pa imamo toliko prostih mest in toliko preveč diplomirancev. To je bistven razlog- zaslužek.

Ubistvu.. vglavnem, to, kar si ti navedla se mi ne zdi več tako grozen problem, ker se pri nas sprejemanje na fakultete spreminja. :D (žal iz napačnega razloga)
Zadnjič spremenil ..Evelyn.., dne 16. Feb. 2011 20:36, skupaj popravljeno 1 krat.
It was forever..but it didnt last long..
Uporabniški avatar
*mala*
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 8839
Pridružen: 03. Avg. 2004 14:39

Neprebrana objava Napisal/-a *mala* »

Mah, kdor pa te uboge mature ni sposoben naredit, si pa skoraj ne zasluži študirat. Ker tudi za matematiko ni potrebne neke blazne logike in razmišljanja, da se jo naredi :wink: Tudi v enem letu predelati stare maturitetne pole bi moralo biti več kot dovolj časa. (še posebno, ker testi precej težji kot matura, kjer so res osnove).
But the most exciting, challenging and significant relationship of all is the one you have with yourself. And if you can find someone to love the you you love, well, that's just fabulous.
floribunda
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4942
Pridružen: 22. Feb. 2007 14:28

Neprebrana objava Napisal/-a floribunda »

Bolj problamtično se mi zdi, da gre lahko v sloveniji že praktično vsak cepec na faks in da se posledično zlagomna niža nivo znanja.

Povprečen slovenski študent je poosebljena lenoba (ne rečem, da sama nisem taka....ampak zakaj bi se človek sploh trudil, če lahko dobiš 10 z zapiski iz fotokopirnice), ki se v snov nikoli ne bo poglobil in če se bo treba izpit učit en mesec ali prebrat 1000 strani literature bo to že jok in stok in oh in sploh kako je svet krivičen.

V glavnem, če bi bla js profesorca bi vsi scali kri :twisted:
cheetah
Sramežljivka
Sramežljivka
Prispevkov: 11
Pridružen: 14. Feb. 2011 22:58

Neprebrana objava Napisal/-a cheetah »

..Evelyn.. napisal/-a:Največji problem terciarnega šolstva je, da imamo preveč diplomantov in premalo delovnih mest. Prehodi iz srednje šole na fakulteto so olajšani, preveč olajšani. Pa to nima nikakršne zveze s tem ali prihajaš s srednje strokovne/tehniške ali gimnazije, gre se za to, da sta obe maturi precej lahki(sicer ne za današnje srednješolce, ker niti šolanje ni ustrezno-izbira tem, način poučevanja, učenja, sodelovanja in aktivnega učenja,..). Maturo naredi zdaj precej več ljudi, kot jo je nrdilo v prejšnjem desetletju. Dejstvo, da so fakultete plačane glede na svoje diplomante in vpisne študente pove precej. Zato pa imamo toliko prostih mest in toliko preveč diplomirancev. To je bistven razlog- zaslužek.

Se strinjam s tem, nisem se šla še v to poglabljat, ker sem že tako ali tako napisala precej dolg post. :D Sem pa delno načela to temo s tistim sestavkom o privatnih šolah oz. "podvajanju" programov, četudi ne gre za identične predmetnike, a podobne nazive in takih profilov je potem občutno preveč (seveda merim na družboslovje).

Kar se tiče meril, bi jaz vsekakor uvedla sprejemne izpite za določen program, kar bi najbolj realno pokazalo, kdo izpolnjuje kriterije vpisa in kdo ne (torej specifika, ki jo bo posameznik tudi študiral).

Matura ima povečini dobre priprave, a kot pravim - ni se težko usesti za knjigo (recimo) sociologije ali slovenščine in se naučiti zahtevane snovi. Pri matematiki pa je malce drugače, ker moraš snov razumeti. In če vmes dobiš neko logično nalogo, kjer moraš povezovati to in ono, bo nekdo z osnovnim razumevanjem snovi (da razume postopek največkrat pri matematiki ni dovolj) pogorel, pa lahko pri čem drugem raztura, a nima možnosti tistega študirati. :)
Za nekoga, ki je maturo opravil z odliko, ali pa je vsaj zlezel nekako čez, bo kasneje "čist na izi". Dokler pa nečesa ne narediš, je zate težko.
Uporabniški avatar
jullia_
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 5285
Pridružen: 29. Jun. 2007 18:13

Neprebrana objava Napisal/-a jullia_ »

Sem proti sprejemcem, ker bi s tem delali samo še večje fach-idiote. In, roko na srce, kdo ne more prit na pravno, ker ne naredi mature, itak tudi prava ne bi naredil.

Glavni problem slovenskega šolstva je za moje pojme premajhna zahtevnost in preveč opcij brezplačnega kolobarjenja in svaljkanja po raznoraznih faksih.
Predvsem zaradi miselnosti, da ima vsak pravico, ne samo študirat, ampak tudi doštudirat. Pa čeprav mogoče človek ni niti brihten, niti pripravljen se učit, diplomo hoče imet.
cheetah
Sramežljivka
Sramežljivka
Prispevkov: 11
Pridružen: 14. Feb. 2011 22:58

Neprebrana objava Napisal/-a cheetah »

To je res po svoje, a nekateri imajo "leder zic", nimajo pa žilice za naravoslovje. Ker če bi rekli, da lahko vsak zgura matematiko v gimnaziji in na maturi, če se le potrudi, potem bi jih lahko šlo več študirat tja, kjer jih primanjkuje (strojništvo, gradbeništvo, feri, farmacijo in kar je še teh faksov). A zanimivo, koliko gimnazijcev sili tja, kjer jih je že tako ali tako kot listja in trave (FDV in podobne variante).
Uporabniški avatar
Shimmie_
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 664
Pridružen: 29. Apr. 2008 15:26

Neprebrana objava Napisal/-a Shimmie_ »

Men se pa zdi sistem prehoda iz srednje šole na faks dokaj vredu. Kdor naredi srednjo šolo in hoče na faks ima možnost, da naredi maturitetni tečaj in evo, gre na faks. Kot so že napisale predhodnice je matura lahka in nič posebnega. Če ti je ratal zdelat matematiko skozi 4 leta srednje šole jo boš pa ja tud na maturi naredla. Isto je lahko nekdo antitalent za angelščino, ampak spet, jo posluša že tko al tko 4 leta, malo nadgradi in tako naredi maturitetni tečaj.

Večji problem je v tem, da vsi študiramo in se ne ceni več toliko osnovnih poklicev kot je avtomehanik, čevljar itd.
Uporabniški avatar
jullia_
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 5285
Pridružen: 29. Jun. 2007 18:13

Neprebrana objava Napisal/-a jullia_ »

cheetah napisal/-a:To je res po svoje, a nekateri imajo "leder zic", nimajo pa žilice za naravoslovje. Ker če bi rekli, da lahko vsak zgura matematiko v gimnaziji in na maturi, če se le potrudi, potem bi jih lahko šlo več študirat tja, kjer jih primanjkuje (strojništvo, gradbeništvo, feri, farmacijo in kar je še teh faksov). A zanimivo, koliko gimnazijcev sili tja, kjer jih je že tako ali tako kot listja in trave (FDV in podobne variante).


Čisto nobene žilice za naravoslovje ne rabiš za maturo iz matematike. Rabiš povprečno inteligenco in dovolj discipline, da rešiš 50 kvadratnih enačb, potem pa ni vrag, da je ne boš v testu tudi. Brez tega (povprečna inteligenca in samodisciplina) pa nimaš na pravu kaj delat, kar verjemi.
Uporabniški avatar
*mala*
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 8839
Pridružen: 03. Avg. 2004 14:39

Neprebrana objava Napisal/-a *mala* »

cheetah- Zato, ker za te narovoslovne fakse, ni dovolj samo zgurat matematiko, verjemi.

A slučajno tebi matematika dela probleme? Ker samo o njej govora.
Glede na izkušnje pri inštruiranju, se je še vsak po parih urah naučil in razumel kar sem mu razlagala in posledično pisal pozitivno. In če se piše teste pozitivno, ne vem kako se mature ne da, glede na to, da težavnost precej nižja kot na testih.
But the most exciting, challenging and significant relationship of all is the one you have with yourself. And if you can find someone to love the you you love, well, that's just fabulous.
cheetah
Sramežljivka
Sramežljivka
Prispevkov: 11
Pridružen: 14. Feb. 2011 22:58

Neprebrana objava Napisal/-a cheetah »

Konkretno zase lahko povem, da sem imela v gimnaziji vse družboslovne predmete več ali manj zaključene 4 ali 5, v 2. letniku pa sta me kemija in fizika pošteno j.... No, potem sem ju opravila, sem pa imela popravnega matematiko, ki pa sem ga na drugi 4-letni srednji šoli seveda brez problema naredila brez inštrukcij, ker je bil tak razpon v znanju (zahtevnosti in količini). :) Si še danes do neke mere očitam, da nisem še več živcev izgubila, pa bi morda danes lahko študirala kar me resnično veseli. Ampak po toči zvoniti je prepozno... :D
floribunda
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4942
Pridružen: 22. Feb. 2007 14:28

Neprebrana objava Napisal/-a floribunda »

cheetah napisal/-a:To je res po svoje, a nekateri imajo "leder zic", nimajo pa žilice za naravoslovje. Ker če bi rekli, da lahko vsak zgura matematiko v gimnaziji in na maturi, če se le potrudi, potem bi jih lahko šlo več študirat tja, kjer jih primanjkuje (strojništvo, gradbeništvo, feri, farmacijo in kar je še teh faksov). A zanimivo, koliko gimnazijcev sili tja, kjer jih je že tako ali tako kot listja in trave (FDV in podobne variante).


Zaradi 'antipropagande' naravoslovnih predmetov od osnovne šole dalje.
cheetah
Sramežljivka
Sramežljivka
Prispevkov: 11
Pridružen: 14. Feb. 2011 22:58

Neprebrana objava Napisal/-a cheetah »

Jaz bi šla z veseljem na naravoslovni faks, če bi mi logika vsaj malo ležala (ja, dejansko je potrebno predvsem to, ostalo pa trdo delo) in bi me seveda zanimalo. Nekateri sicer šele tekom študija ugotovijo, da jih tisto veseli, vpisali pa so se iz drugih razlogov, ampak bolje tako, kot PO študiju ugotoviti, da izbrana in dokončana smer ni nekaj, kar bi si želeli početi vse življenje - ali še huje, da o zaposlitvi ni ne duha ne sluha. :wink:
Uporabniški avatar
haylee
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 714
Pridružen: 08. Sep. 2009 0:31

Neprebrana objava Napisal/-a haylee »

Men je tole zmišljevanje kaj bi kdo študiral in prepisovanje s faksa na faks v nedogled, čisto zgrešeno. Študij bi mogel biti nadaljevanje šolanja sposobnih študentov in nekdo, ki ne more mature narest pač ni za na faks.
Odgovori