Prvo, mal znanja. Poklicne so tri letne šole, srednje tehniške in srednje strokovne šole so štiri letne, gimnazije so štiri letne. In velik HAHA na to, da so srednje tehniške in srednje strokovne tako izjemno lahke in "lažje od oš", mislm..kak sploh moreš kaj takega rečt, veš kaj vse povzameš pod te šole? Srednje strokovne in tehniške šole niso frizerska šola, kar si praktično vsi predstavljajo, ko slišijo "poklicna šola".
Drugo, ne vem zakaj se vsi gimnazijci tako ogroženo počutjo, ko pride do tega, da gre kakšen iz srednje tehniške ali strokovne šole na isto fakulteto

veljajo iste omejitve, če gre za specializirano smer- npr. jeziki, matematika, fizka, kemija, whatever..morajo dijaki in dijakinje opravit GIMNAZIJSKI peti predmet iz te stroke- znanja imajo torej očitno dovolj za točno to stroko, če jim ta peti predmet rata narest BREZ tolikšnega učenja, kakor ga je prej imel gimnazijec..
Omejitve s točkami enako veljajo za srednje strokovne in tehniške šole, kakor za gimnazije..In ko pridejo vsi na eno fakulteto- če je tam dijak ali dijakinja s štiri letno strokovno ali tehniško šolo BOLJŠI od gimnazijca, nima nben kaj stokat, ker se tam absolutno vse izenači. Če bi bli takšni noobi in brez vsakršnega znanja tisti, ki ne prihajajo z gimnazij, nebi popadal v prvem letniku fakultet? In če popadejo, česa vas je potem strah, zkaj se bojite konkurence?
In ko srednješolec iz tehniške ali strokovne šole stoka, da ne more na kak faks, ker nima gimnazije-vsi rečete "ja kva pa nis šel na gim, sj lahk greš na maturitetn tečaj!! >:/", zdaj pa gimnazijci stokajo- "ja P***a, kaj pa nisi šel na srednjo strokovno ali tehniško! >:/". Isti princip je. Pa ne ga srat s tem, da majo gimnazijci ne vem kok več znanja, gor je debata o FRI in takšnih fakultetah, kjer je vsaj po mojih slišanih govoricah prava praksa, da folk, ki pride iz srednjih strokovnih in tehniških šol 1000x lažje izdela faks, kakor gimnazijec, ker ima osnove, ki jih dijak v gimnaziji ni dobil. Enako velja naprimer za srednjo vzgojiteljsko, srednjo ekonomsko, srednjo oblikovno, srednjo strojno in tako DALJE. Vsi te dijaki iz srednjih strokovnih šol pridobivajo znanje o tej stroki že MNOGO PREJ in jih tudi OBVLADAJO, medtem ko kren gimnazijec, ki nima pojma o strojništvu, ekonomiji, je pridobil kake osnove iz oblikovanja na tečaju IPD, KR LAHKO GRE NA VSE TE ŠOLE IN ZASEDE MESTO NEKOMU, KI ŽE ŠTIRI LETA VSE TO DELA IN OBVLADA; zakaj? Ker je dobil več točk na maturi iz matematke, fizke, zgodovine, slovenščine ETC, ne pa STROKOVNIH predmetov. Gre pa vseen študirat faks, kateri praktično ima predosnovo-sredno strokovno ali tehniško šolo.
In prav na našem forumu imamo eno dekle, ki ima talent, ima znanje o stroki, ampak na svoj faks oblikovanja ne pride, ker ji zmanjka točk, zaradi predmetov na maturi, ki v nadaljevaju študija SPLOH NISO TAKO KLJUČNI.
Zakaj se noben od dijakov s srednje in tehniške na tem mestu ne pritožuje?
Bomo imeli sistem, kjer bodo dijaki s srednjih in tehniških lahko napredovali samo v svoji stroki naprej.. Gimnazijci pa samo v smereh, ki so jih šli skozi v gimnaziji? Adijo ogromno opcij za dijake s srednjih strokovnih in tehniških šol in adijo ogromnih opcij za gimnazijce.
Takšna bi bila fer ureditev.
Dokler pa bodo gimnazijci lahko lazili na vsak faks pa čeprav nimajo niti 50% tok znanja, kakor ga imajo tisti s podobnih srednjih šol, naj tudi dijaki s srednjih štiri letnih svobodno gredo na fakse, ki niso v povezavi z njihovo srednjo strokovno ali tehniško.
In ne vidim razloga zakaj nebi nekdo,ki je opravil srednjo strokovno ali tehniško šolo + peti predmet iz matematike, angleščine, zgodovine, geografije, česarkoli že - Z ISTIM ALI BOLJŠIM USPEHOM KOT GIMNAZIJEC, ker je raven petega predmeta ZA VSE ENAKA, šel na faks v tej smeri.
Če že, odpravite dvojne standarde na obeh smereh. Sploh pa- gimnazijci lahko zasedajo mesta na višjih in visokih šolah, splooh no problem. Ko pa dijak s srednje strokovne ali tehniške šole zasede mesto na univerzi je pa cel BAVBAV. Kako je zasedel mesto nekemu bolj kompetentnemu gimnazijcu. Torej gimnazijci POVSOD- drugi samo v kalupe. Ja super, ni kej, etika na višku.
btw dodajam še..tle se ne gre za mase dijakov, ki kar tečejo s srednjih strokovnih in tehniških šol na uni..gre se za redke primere, saj tudi izjemno malo dijakov peti predmet sploh naredi.
+ to, da je študentov v Sloveniji preveč in da smo v eu nad povprečjem se dogaja že vrsto let..uvedba, da lahko dijaki s srednjih strokovnih in tehniških šol s petim predmetom lahko pridejo na uni programe, ni tako stara. Nikakor niso oni vzrok za preveč študentov, temveč je to že od prej velik problem, že s samimi gimnazijci.
Evo še točen podatek, koliko dijakov se odloči sploh za opravljanje petega predmeta- poročila o poklicni maturi 03-07 (imam v tekstu, zagotovo so tudi interneti podatki) pišejo o manj kot 10% prijav na peti predmet. Udeleži se ga še manj. Od teh 10% jih nrdi 5% -7%. Torej 5%-7% ljudi iz srednjih strokovnih in tehniških šol ogroža gimnazijce.. Ne vem no.
Gre se za to da srž problema iščete v napačnih vodah.
Še citiram "Število razpisanih mest na terciarni stopnji daleč presega število dijakov, ki so v tekočem letu opravili poklicno ali splošno maturo, ki je pogoj za vpis na to stopnjo". To pomeni, da fakultete odpirajo mesta, ki jih na koncu niti zapolnijo ne, point tega pa je financiranje, fakulteta dobi finance na input in out put. Kolikor več je vpisanih = več denarja, kolikor jih več diplomira = več denarja.
Še ena fajn raziskava, zakaj sploh ljudje tok množično vdirajo tud v višjo izobrazbo, v 19.stoletju se to ni dogajal, v 20-21 pa se je začela porast izobraževanja, ker je upadel statusni simbol poklicnih in srednjih šol, če spet citiram "beg na višje izobrazbene stopnje v bistvu le odgovor prebivalstva na nevarnost družbene marginalizacije, ki sledi tistim z doseženo zgolj nižjo ali srednjo poklicno izobrazbo", podatki kažejo, da zaposlovanje na ravni kvalificiranega dela ne zagotavlja družbenega ugleda, ne dohodka nad pragom revščine.
Torej, ubistvu bi večina od vas rada z represijo ljudi spravila v poklice. Omejli bi jim vpise povsod, kjer se jim odpira pot ali vsaj upanje za boljše življenje.
Glede na to, da bomo pa fasal šolnine se vam pa ni za bat, da bodo še naprej fakultete tak polne..

Pomoje bo v enem letu upadel vpis za min. 40%.
It was forever..but it didnt last long..