ker v vseh možnih temah zmeraj znova zaidemo v slovenski izobraževalni sistem, v sklopu politika odpiram novo temo, kjer bomo lahko o tem debatirali in kamor se bodo selili nadaljni offtopici v zvezi s tem.
snezinka* napisal/-a:Ma to s šolstvo mi zagotovo lahko kako uredili, če bi imeli voljo in ne bi samo megle prodajali. Tudi tisti NAKVIS, ki naj bi preverjal, kvaliteto programov in na ta način prispeval k ukinitvi nekvalitetnih študijev, ne deluje kot bi moral. Dobivajo bajne plače od države za prekladanje papirjev, ki jih noben ne gleda, samo zato da zadostijo evropskih željam.
Drugače pa se strinjam s floribundo, da pač ne moreš ljudi, ki niso sposobni za neko naravoslovje pritišat gor, to bi potem zapadli v drugo skrajnost. Ker pa je študentov v Sloveniji itak preveč (v primerjavi s tujino), bi mogli enostavno samo zmanjšat število mest/ukint programe, ki jih ne rabmo. Ali pa bi pač razpisali program samo na vsake 4 leta. Začet bi mogl pa tko al tko že pr srednji šoli. Gimanzije bi mogle bit to, kar so bile včasih, torej da se nanjo res vpiše nekdo, ki ji zanjo sposoben, ne pa da zaradi kupa gimnazijskih mest, gor pride praktično vsak, potem se pa le ti vpišejo na brezvezne faxe (po možnosti). Na ta način pada kvaliteta v gimnazijah in na faxih. Sicer pa sredne šole niso samo poklicne (lesarka, mehanik), ampak tud strokovne (farmacija, kemija, zdravstvena,računalniška), tko da ne razumem najbolje odpora proti njim. Gim so pač vsaj v mojem času bile in, bil si tako KUL, če si se vpisal nanjo, to je pa tut vse. Če bi mela js kj pameti pr tistih letih, bi se vpisala na srednjo, pa šla potem naprej na fax, vsaj nekaj prakse bi mela.
Tisto o tem, da je napaka, če bi povečali št. otrok/na razred se mi pa zdi (laično), popolna neumnost. Ko sem bla js v O.Š. nas je blo tudi 32 v razredu, pa se mi je zdelo čist vredu. Zadnjič sem poslušala ravnatelja Dušana Merca, ki je prav takšnega mnenja.
Kaj pa pol menite o spremembi v zvezi s porodniškim dopustom? Js sm absoultno za. Če bi mene kdo vprašal, je pol leta porodniške čist dost, pol pa v službo, ampak itak je mal drgač zamišljeno. V Švici npr. je porodniški dopust plačan 100% samo 3 mesece, tako si je tudi naša vlada zamislila. Otroka itak ponavad dojiš max pol leta, ne pa da se potem klatijo mamice eno leto z vozički okol, namesto da bi že delale. Pa da ne bo potem kdo začel s pomenom tega, da je mati eno leto skupaj z otrokom, da vzpostavi posebno vez itd... to je pač moje mnenje.
floribunda napisal/-a:lahko maš tudi 50 otrok v razredu, ampak z vsakim frocom več, kvaliteta pada. predvsem je to problematično vo osnovnih šolah, kasneje pomojem niti ne toliko. Znano je, da se v manjših razredih lažje uči, učitelji lahko otrokom posvetijo več časa in jih lažje individualno obravnavajo. Kar je prav. Spet, posebno v osnovnih šolah, ko učitelj naj ne bi bil samo učitelj, ampak tudi pedagog. Ravnatelj Merc pa ni bil v razredu najbrž že dolgo dolgo.
To je pač dejstvo, poglej si mnenja kakih psihologov, pedagogov, socialnih delavce, ne pa politično opredeljenih ravnateljev.
Kar se tiče pa porodniške, js Slovenije ne bi ravno metala v isti koš s Švico. Sploh v nobenem primeru ne bi vlekla vzporednic s Švico ker smo ''so waaaay out of their league, that we're not even playing the same sport''.
sxe napisal/-a:V bistvu je res jedro problema našega celotnega izobraževalnega sistema v "nekvalitetnih" poklicnih šolah. Starši in tudi sami otroci nočejo končati na takšnih šolah zaradi njihovega slabega slovesa in gredo raje na gimnazije ter posledično na neuporabne družboslovne fakse.
Večina takšnih, ki konča potem z neuporabnimi družboslovnimi diplomami bi bili bistveno boljši mizarji, cvetličarke, itd.
floribunda napisal/-a:Ma pomojem s poklicne šole, v primerjavi z gimnazijami, še relativno kul.
torej, kot je vsem znano je slovenski izobraževalni sistem bolj kot ne v p****.
mislim, da so eni glavnih problemov predvsem v:
- prevelikem vpisu na fakse, ker je faks kao edina izbira in ker je med starši popularno, da je treba froca na vsak način sforsirat, da prileze do fasa, ker si brez faksa kao nula.
- premalo pedagoške vzgoje v osnovnih in srednjih šolah. v končni fazi otroci tam preživijo večino svojega časa, učitelji pa nimajo nobene želej niti pravice do vzgoje.
- premajhna avtoriteta učiteljev. za vse so krivi učitelji. če pol razreda piše šus, niso krivi učenci, ki so povečini leni ko fuksle, ampak učitelj, ki je da nenormalno zahteven test in ga je treba najmanj odstavit.
- nezainteresiranost, predvsem študentov, za pridobivanje znanja. imamo miljon ljudi z diplomami, takozvanih intelektualcev pa le peščico. ljudem je težko prebrat kej, nardit kej kar ni ravno nujno, pač karkoli kar bi jim malo razširilo obzorja.
in e bi se dalo naštevat
