Razkrivamo! Kako modni oblikovalci podkupujejo zvezde!

8. 3. 2012
Razkrivamo! Kako modni oblikovalci podkupujejo zvezde!

Zavedajoč se, da jim zvezda, ki v njihovi obleki zablesti na slovesni podelitvi oskarjev, prinaša na milijone dolarjev brezplačne publicitete, so modni oblikovalci pripravljeni storiti skoraj vse, da bi prepričali stiliste, da njihova varovanka preprosto mora nositi njihovo obleko.

'Prepričujejo' pa jih med drugim tudi z denarjem, brezplačnimi oblačili in celo s plastičnimi operacijami.

Pred nedavno podelitvijo oskarjev je številne igralke najbolj mučilo vprašanje, kaj bodo oblekle za to prestižno prireditev, čeprav za vsakim velikim imenom iz prve hollywoodske lige stoji cela vojska stilistov. Zgodbe o pravih bitkah med ekipami stilistov in tekmovanju, kdo bo imel najboljšo in najlepšo obleko, niso redke. Številni stilisti so celo pripravljeni stopiti na drugo stran zakona samo zato, da bi svoji varovanki zagotovili najlepšo obleko.

Bon za liposukcijo kot podkupnina

Lepa obleka, ki jo vidi več milijonov ljudi, ima vedno močnejši in glasnejši medijski odmev kot osvojitev prestižnega zlatega kipca, seveda pa velja tudi nasprotno – slaba izbira obleke lahko zasenči tudi najboljši nastop. Ta bitka pa je vsekakor dvosmerna, saj se za nekatere modne oblikovalce precej glasno govori, da so pripravljeni iti tako daleč, da podkupujejo stiliste zvezdnic, da bi jih prepričali, da izberejo prav njihovo obleko.

Po pisanju New York Posta se to veliko lobiranje odvija že več tednov ali celo mesecev pred podelitvijo oskarjev.

"Nekateri stilisti prejemajo darila, ki jih pošiljajo modne hiše," razlaga stilist Philip Bloch in dodaja: "Od nekaterih sem slišal, da jim ponujajo posebna darila – bone za liposukcije in druge plastične operacije. Nekateri dizajnerji te preprosto vprašajo, kaj pravzaprav želiš. Nikoli nisem sodeloval pri tem in ne jemljem daril, povem pa, da bi rad dobil veliko darilo v znak hvaležnosti."

V svetu hollywoodskih stilistov pa besedica 'hvala' v prevodu običajno pomeni ček za 5.000 dolarjev.

Korist za modnega oblikovalca je seveda velika – brezplačno dobi več milijonov dolarjev vredno publiciteto, s katero lahko poslovanje modne hiše, ki jo vodi, prestavi v peto prestavo. Gospod Bloch se je iz prve roke prepričal, kako močan vpliv ima lahko ena sama obleka na kariero igralke in tudi na poslovni uspeh modnega oblikovalca. Prav on je namreč izbral obleko dizajnerja Elia Saaba za svojo varovanko Halle Berry na podelitvi oskarjev leta 2002.

"Ta obleka je katapultirala kariero dizajnerja in za vedno spremenila življenje Halle Berry," pojasnjuje.

"V tej obleki je bila videti lepa, a hkrati ranljiva, zato so jo lahko ljudje videli v povsem novi luči," še doda Bloch.

Igralkam plačajo, da nosijo neko obleko

Bilo je tudi nekaj primerov, ko so zelo slavne igralke dobesedno v zadnjih minutah pred podelitvijo zamenjale obleko, čeprav je bila prvotna obleka skrojena po njihovih telesnih merah. Merle Ginsberg, novinarka Hollywood Reporterja, se še kako dobro spominja podelitve oskarjev leta 1996:

"Vprašajte Vero Wang, kaj si misli o odločitvi Sharon Stone, da je na podelitvi oskarjev nosila Gapovo dolčevito namesto njene obleke, ki so jo izdelovali več mesecev."

Prav zaradi takšnih neprijetnih primerov modne hiše plačujejo zvezdam, da bi nosile izključno njihove obleke.

"Igralke so pogosto plačane, da nosijo določeno obleko. Ko se Anne Hathaway, Nicole Kidman ali Gwyneth Paltrow po rdeči preprogi sprehodijo v določeni obleki, to konkretno pomeni denar, ki bi ga modne hiše sicer morale porabiti za oglaševanje," razlaga Ginsbergova. To 'običajno' oglaševanje pa bi bilo najverjetneje precej manj učinkovito.

Manjša oblikovalska imena, lačna publicitete, pa svoje marketinške proračune usmerjajo proti zvezdam, ki še niso tako zelo znane, so pa njihove kariere na poti proti vrhu.

"Nekateri dizajnerji to počnejo na subtilen način – igralka lahko obdrži obleko, vozijo jo po modnih revijah v Evropi in ji vse leto pošiljajo brezplačna oblačila," pripoveduje Ginsbergova in poudarja, da modni gigant Dior plačuje južnoafriški igralki Charlize Theron, da je njihova 'predstavnica', Nina Ricci in Carolina Herrera pa imata podpisano pogodbi z ljubko Reese Witherspoon:

"Če bi dizajner rad, da določena zvezda nosi njegovo obleko, mu agent verjetno reče, da je ta posel vreden najmanj 200 tisoč dolarjev." Letos so bila v tej kategoriji najmočnejša imena Rooney Mara, Michelle Williams, Bérénice Bejo in Jessica Chastain.

"Te punce so lahko letos izbirale obleke, vse druge pa so morale stati v vrsti zanje," še pove Ginsbergova.

Stilisti živijo v strahu za svoja delovna mesta, slavni živijo v strahu, da ne bodo videti popolno, modni oblikovalci pa živijo v strahu, da jih bodo zvezde zamenjale s kom drugim.

Vsi skupaj pa se bojijo ene stvari – da ne bi pristali na seznamu najslabše oblečenih.

Kot prvi zapisali v reviji Lea

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ