Peter Jackson: "Tolkienov svet je neverjetno bogat"

21. 12. 2013
Peter Jackson (foto: Profimedia)
Profimedia

Z oskarjem nagrajeni filmski ustvarjalec Peter Jackson predstavlja drugi film iz trilogije Hobit, ki po literarni mojstrovini J. R. R. Tolkiena slika zgodbo v Srednjem svetu šest desetletij pred dogajanjem v trilogiji Gospodar prstanov – Jacksonove filmske priredbe slednje so vrhunec doživele v z oskarji nagrajeni uspešnici Kraljeva vrnitev.

H obit: Smaugova pušča nadaljuje pustolovščino glavnega junaka Bilba Bisagina, ki poskuša s čarodejem Gandalfom in 13 škrati pod vodstvom Torina Hrastoščita spet pridobiti Samotno goro in izgubljeno kraljestvo škratov Erbor.

Na poti proti vzhodu v izdajalskih gozdovih Mrkolesja naletijo na kožo menjajočega Beorna in na roj velikanskih pajkov. Zajamejo jih gozdni vilinci, nadaljujejo proti Jezernemu mestu in naposled dosežejo Samotno goro, kjer se morajo spopasti z najhujšo nevarnostjo od vseh, ki bo na preizkušnjo postavila njihov pogum, njihova prijateljstva in popotovanje samo ...

Prek milijarde dolarjev dobička

Hobit: Nepričakovano potovanje je po svetu navrgel več kot milijardo dolarjev, se potegoval za tri oskarje, navdušil oboževalce po svetu in obnovil zanimanje za brezčasno mojstrovino J. R. R. Tolkiena.

"Tolkienov svet je neverjetno bogat," pravi z oskarjem nagrajeni režiser Peter Jackson. "Kot bi obračali strani v zgodovinskem učbeniku, se vrnili v ta svet v povsem novem poglavju in z novimi junaki, bitji in prizorišči, ki jih poprej nismo obiskali."

Bolj mrakoben drugi del

Pri prirejanju Hobita v tri zaključene filmske celote je Jackson s svojimi scenarističnimi sodelavci odkril, da jim ni treba klesati ali strnjevati pripovedi, kakršna je v knjigi, zraven pa so lahko vključili še snov s 125 strani 'prilog', ki jih je Tolkien vključil v zadnji del Gospodarja prstanov. Izčrpni zapisi o okolju in politiki Srednjega sveta za časa dogajanja Hobita so poglavitna vez med popotovanjem Bilba Bisagina in dokončnim spopadom v Gospodarju prstanov.

"Glavni izziv pri ustvarjanju teh filmov je bil, da ostanemo zvesti duhu knjige, a da hkrati počasi prehajamo v slog in razpoloženje Gospodarja prstanov, pri čemer smo se zelo zavedali različnih odtenkov," se spominja scenaristka in producentka Fran Walsh. "Hobit je precej bolj igriva knjiga, a se v drugi polovici romana začno pojavljati težje in mračnejše teme, ki jih je Tolkien razvil v poznejši trilogiji: narava moči in poguma, pohlepa in žrtvovanja. Zato je, jasno, drugi film nekoliko bolj mrakoben."

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju