Modna velikana na filmu

21. 2. 2007

Na Berlinskem filmskem festivalu so pokazali tudi francoska dokumentarca, ki govorita o življenju dveh velikanov modnega sveta – Yves Saint Laurenta in Karla Lagerfelda.

Filma sicer prikazujeta bolj mit, ki se je razvil, a vseeno pokažeta, kdo sta ta moška, ki se skrivata za oblekami.

Po filmski premieri je Karl Lagerfeld povedal: »Film je moj odsev, je odsev tega, kar želim s svojim delom povedati. Vendar pa moram poudariti, da sam nisem na noben način vplival na nastajanje filma.«

Glamurozna reklama za modo

Film je posnel režiser Rodolphe Marconi, ki je Lagerfelda prvič srečal v baru, kjer se zgodba tudi začne. Posnel je kar 150 ur Lagerfeldovega življenja in naredil 88-minutni film. Strokovnjaki pravijo, da je film pravzaprav glamurozna reklama za modo. S črnimi sončnimi očali in z lasmi, spetimi v konjski rep, se Lagerfeld predstavi kot zabaven čudak, ki z lahkoto živi v povsem svojem svetu.

Nikoli brez iPod-a ali žametne blazinice

Karl je bil rojen v zelo liberalni družini, leta 1953 se je iz Nemčije preselil v Pariz, kjer je kmalu postal pravi car mode. Leta 1980 je podpisal prestižno pogodbo z modno hišo Chanel. V filmu oblikovalec ves čas potuje med svojimi številnimi hišami in se dobiva z zvezdami, kot sta Nicole Kidman in Gisele Bundchen.

Svojega doma nikoli ne zapusti brez iPod-a ali pa žametne blazinice, ki mu jo je podarila že njegova varuška. Vendar je Lagerfeld novinarje opozoril, da je od nastajanja filma že naredil korak naprej: »Film je izraz določenega časa, danes sem že nekaj povsem drugega.«

Strah pred zavrnitvijo kolekcije

A če Lagerfeld vsak dan napreduje, Yves Saint Laurent deluje, kot da je ujet v času. Verižni kadilec ves čas trepeta v strahu, da bo javnost zavrnila njegovo novo kolekcijo. Saint Laurent se nikoli ne približa kameri, velikokrat ga prikazujejo kar v črno-beli tehniki in ves čas deluje nekako izoliran od dogajanja okoli sebe.

Režiser Oliver Meyrou se je najbolj osredotočil na odnos med Saint Laurentom in njegovim poslovnim partnerjem ter nekdanjim ljubimcem Pierrom Bergom. Atelje na 5th Avenue Marceau v Parizu sta zaprla leta 2002, ko je Saint Laurent javnost obvestil o upokojitvi. Meyrou zaprtje povezuje s koncem neke dobe francoske visoke mode.

Meyrou je analiziral tudi oba velikana: «Oba iščeta neko nesmrtnost, a vsak po svoje. Lagerfeld ima veliko bolj trdne korenine, Yves Saint Laurent pa bije svoj boj sam s seboj.«

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ