Brazilska dieta: V 30 dneh do 10 kilogramov manj (+ jedilnik)

Brazilska dieta velja za eno najhitrejših in najučinkovitejših diet na svetu. Preveri, kako se je lotiš.

Brazilska dieta: V 30 dneh do 10 kilogramov manj (+ jedilnik) (foto: Profimedia) Profimedia
14. 7. 2023

Izguba odvečnih kilogramov s stradanjem je preteklost. Danes je predvsem priljubljeno to, da se držimo pravilne prehrane in trdo telovadimo.

Ženske po svetu iščejo učinkovite diete za hitre rezultate, ki pa ne zahtevajo pretiranega odrekanja hrani. Tukaj nastopi ena najhitrejših in najučinkovitejših diet, brazilska dieta, s pomočjo katere lahko v enem mesecu izgubiš tudi do 10 kilogramov.

Brazilska dieta je nizkokalorična, a bogata s hranili. Njeni avtorji priporočajo uživanje zdrave in nepredelane hrane ter pametno prehranjevanje in kontrolo porcij.

Brazilska kuhinja je nastala s kombinacijo tradicije in relativno novih jedi evropskih in ameriških receptov. Brazilija je bogata s svežim sadjem in zelenjavo ter ima dolgo ribiško zgodovino. Brazilska dieta tako združuje prav to, svežo in nepredelano hrano ter kakovostne sveže sestavine.

Zakaj nekateri lahko pojejo veliko, pa so kljub temu suhi? Imamo odgovor!

Glavna načela brazilske prehrane so:

  • jej 5-krat na dan, vendar v odmerjenih porcijah,
  • zavedaj se energijskih vrednosti živil, a jih ne štej obsedeno,
  • izključi vso predelano in konzervirano hrano,
  • ne pij alkohola, sladkih in gaziranih pijač,
  • prepoznaj razliko med pravo lakoto in željo po hrani,
  • pij veliko vode, vsaj 6 kozarcev na dan,
  • jej sveže sadje in zelenjavo,
  • ne jej 12 ur med zadnjim obrokom pred spanjem in zajtrkom.

V brazilski prehrani je pomembna razumna kontrola porcij.

Beljakovine in ogljikovi hidrati, ki jih daš na krožnik, ne smejo biti večji od sklenjene dlani ene roke. Poleg tega se priloge, kot sta sadje in zelenjava, ne štejejo. Zaužij tri glavne obroke na dan, vmes pa vključi dva prigrizka.

Poleg teh osnovnih načel je priporočljiva lahka vsakodnevna 30-minutna vadba (hoja, tek, plavanje).

Če na svoji koži opaziš TO, nemudoma obišči zdravnika!

Najenostavnejša brazilska dieta je sestavljena iz sedemdnevnega programa, ki mu lahko slediš 3-4 tedne.

Priporočen načrt lahko spremeniš glede na to, kaj ti je všeč, vendar se drži osnovnih načel.

Za vegetarijansko različico brazilske prehrane lahko meso in ribe nadomestiš s sojo ali seitanom.

Ponedeljek

Zajtrk: limonada, 1 banana in 1 jabolko

Prigrizek: kozarec pomarančnega soka in pest mandljev

Kosilo: zelena solata, 100 gramov kuhanega piščanca in 2 kuhana krompirja

Večerja: sveže kuhana zelenjava in 200 gramov bele ribe

Pred spanjem: 1 kos toasta in sadje po želji

Torek

Zajtrk: kozarec jabolčnega soka in trdo kuhano jajce

Prigrizek: pest mandljev

Kosilo: 100 gramov kuhane ribe in dva kuhana krompirja

Večerja: kuhana zelenjava, 100 gramov mesa in solata po izbiri

Pred spanjem: šejk na osnovi različne zelenjave in oreščkov

Sreda

Zajtrk: skodelica mleka in 1 kos toasta

Prigrizek: 100 gramov mladega sira

Kosilo: 100 gramov riža, zeljna solata, začinjena z limoninim sokom

Večerja: 100 gramov mesa in zelena solata

Pred spanjem: kozarec jabolčnega soka in pest mandljev

Četrtek

Zajtrk: 60 gramov svežega ananasa ali manga, sadni sok

Prigrizek: limonada in toast

Kosilo: 100 gramov kuhanega mesa, kos sira in pomaranča

Večerja: 2 kuhana krompirja in korenčkova solata, začinjena z oljem

Pred spanjem: proteinski šejk z zelenjavo in mandlji

Petek

Zajtrk: limonada in pest mandljev

Prigrizek: 1 jabolko in 1 pomaranča

Kosilo: 150 gramov ribe in 2 kuhana korenčka

Večerja: 1 krožnik gobove juhe in kos kruha

Pred spanjem: 2 piškota in jabolčni sok

Sobota

Zajtrk: 1 banana in 1 pomaranča

Prigrizek: pest mandljev

Kosilo: 100 gramov mesa in solata iz zelja, čebule in limoninega soka

Večerja: 1 krožnik ribje ali zelenjavne juhe, kos kruha in zelena solata

Pred spanjem: 1 kozarec jabolčnega soka

Nedelja

Zajtrk: 1 banana in limonada

Prigrizek: solata iz rdeče pese

Kosilo: 100 gramov pečenih gob in mešana solata

Večerja: 150 gramov ribe, sveže kuhana zelenjava in toast

Pred spanjem: 2 čajna piškota in jabolčni sok

Kot vidiš, brazilska prehrana vsebuje veliko svežega sadja in zelenjave. To so osnovna živila, ki zagotavljajo dovolj vitaminov in hranilnih snovi v celotnem obdobju upoštevanja diete.

Kaj pa rezultati?

Sprva bo dieta morda nekoliko težka, vendar ne obupaj. Morda ni slabo, da se pred začetkom diete posvetuješ z zdravnikom, predvsem glede ščitnice in ravni sladkorja v krvi. Ob novi dieti je za dobre rezultate treba tudi telovaditi, vendar zmerno.

V enem mesecu lahko izgubiš do 10 kg, kar je seveda odvisno od tvojih želja in možnosti.

Opomba: V izogib morebitnim neželenim učinkom, se pred uvedbo diete ali spremembo prehrane se posvetuj z zdravnikom, zdravstvenim delavcem ali nutricionistom. 

Fotografije: Profimedia

Preberi več na Elle.si

Strokovnjakinja razkriva, kako menstruacijo preživeti med vročinskim valom (7 prijemov, ki olajšajo tiste dni v mesecu)

BONUS EPIZODA: Prisluhni pogovoru z Indiro Ekić v podkastu Ob skodelici kave z Živo Avžner: