V fontano po navadi vržemo kovanec v želji, da bi imeli v življenju srečo. Nekateri si zaželijo tudi, da bi imeli srečo v ljubezni, ali pa da bi zadeli na loteriji.
Karkoli si pač že zaželiš, v vsakem primeru se v fontani nabere velika količina kovancev. Veliko kovancev - veliko želja.
Pa si se kdaj že vprašala, kaj se zgodi z vsemi temi kovanci, ki jih odvržemo v fontano?
Danes je ena izmed najbolj priljubljenih fontan na svetu, v katero turisti mečejo svoje evre, fontana Trevi v Rimu, v katero so nekoč metali kovance legionarji.
View this post on Instagram
Verjeli so namreč, da bodo zaradi te geste ostali pri dobrem zdravju, kasneje pa so tudi mislili, da jih bo to dejanje pripeljalo varno nazaj v Rim po vojaškem pohodu.
Današnja tradicija metanja kovancev v to prekrasno fontano se je izoblikovala zaradi filma Three Coins in the Fountain iz leta 1954, v katerem je met dveh kovancev v fontano pomenil, da se boš zaljubil v Rimljana ali Rimljanko, met treh pa, da se boš z Rimljanko ali Rimljanom tudi poročil.
Od takrat naprej se k fontani zgrinjajo turisti, ki si želijo zagotoviti ljubezen v enem izmed najlepših mest na svetu.
Nobena se najbrž ne bi branila poletne romance s postavnim Italijanom, kajne?
View this post on Instagram
Ocenjeno je bilo, da turisti v to fontano zmečejo tudi do 3000 evrov na dan. Letno se tako v vodi nabere slab milijon evrov in Karitas vsak dan porabi eno uro, da izbeza ven vse kovance.
In kaj naredijo s tem denarjem?
Razdelijo jih med pomoči potrebne. Leta 2008 so s tem denarjem celo odprli trgovino s cenejšimi živili.
Kako pa je z drugimi priljubljenimi fontanami po svetu?
V fontani v trgovinskem centru Mall of America v Minnesoti se vsak mesec nabere 1900 evrov. Denar gre v dobrodelne namene in neprofitnim organizacijam.
Vse fontane verige kavarn 24 Rainforest Cafes letno naberejo okrog 11.300 evrov, denar pa podarijo okoljevarstvenim organizacijam.
Fontane v zabaviščnih parkih Disney World zberejo letno okrog 17.000 evrov, ves denar namenijo otrokom v rejništvu.
Povzeto po Katji Ferenga za CityMagazine
Fotografije: profimedia