Emmmm, ... kako prosim? Številka 4 je naravnost nesramna. 🙊
V supermarket se odpraviš s strogim seznamom in še strožjim proračunom, vendar ti je nekako vseeno uspelo porabiti preveč denarja, ne glede na to, kako previdna si bila.
Po mnenju strokovnjakov se moraš za to zahvaliti nekaterim zelo zahrbtnim prodajnim taktikam.
Gotovo te zelo zanima, kateri so triki, na katere vedno znova nasedeš in zaradi katerih zapraviš več, kot si načrtovala?
Strokovnjaki marketinškega medija Sortlist so razkrili pet pogostih prodajnih potez, zaradi katerih padeš na trike prodajalcev – in kako se jim izogniti.
1. Občutek pomanjkanja
Ustvarjanje občutka nujnosti je nekaj, kar potrošnikom zadnje čase nikaor ni tuje. Ustvarjanje tega občutka je videti takole: "pohiti, dokler je na voljo" ali "top 10 izdelkov". Te izraze boš pogosto opazila tako v fizičnih kot spletnih trgovinah, namenjeni pa so spodbujanju kupcev, da nevede izberejo takšne izdelke, ker verjamejo, da je priložnost omejena.
2. Prebrisana postavitev izdelkov
Si se kdaj vprašala, zakaj so izdelki razporejeni v trgovinah na točno določen način? Zgornje police so na splošno določene za manj znana imena, srednje police (pogosto imenovane zlate police) pa so prepuščene zelo reklamiranim priljubljenim blagovnim znamkam. Nižje police so za neznane izdelke, tam pa so tudi igrače za najmlajše.
3. Velikost nakupovalnega vozička
Ko nakupuješ z nakupovalnim vozičkom in ne s košaro, boš zelo verjetno porabila več denarja – pravzaprav v povprečju 40 odstotkov več, kot si pričakovala. V tvoji trgovini ni košar? Če je voziček tvoja edina možnost, si se kdaj vprašala, zakaj?
Ne samo to, ampak si že opazila, da se osnovna živila, kot so mleko, kruh in maslo, nahajajo daleč stran? To trik se uporablja zato, da se potrošnik sprehodi med policami in mimogrede pobere dodatne izdelke ter tako napolni svoj voziček.
Priporočamo: Modna urednica našla trik, kako oblačila zlikati brez likalnika
4. Gruenov učinek
Victor Gruen je oblikovalec, ki je ustvaril prvo popolnoma zaprto nakupovalno središče na svetu. Gruenov učinek je trenutek, ko potrošnik vstopi v nakupovalno središče in je obkrožen z namerno zmedeno postavitvijo. To je zamišljeno tako, da bo potrošnik izgubil vest o svojih prvotnih namerah in bo bolj dovzeten za impulzne nakupe.
5. Lažna znižanja cen
Ko opaziš nove oznake s cenami in znižanja, se zavedaj, da so to le izdelki z vabo, ki pritegnejo tvojo pozornost, še zlasti na spletu.
Drug primer tega je, ko vidiš, da restavracije ali trgovine ponujajo „posebne popuste“. Trgovci so pri tem zelo previdni kakšne izraze uporabljajo pri poskusih zavajanja in nenehno poskušajo pripraviti sveže in bolj izpopolnjene prodajne tehnike, s katerimi ne le spodbujajo prodajo, ampak obenem delujejo tudi zaupanja vredni in zanesljivi.
Preberi tudi: Povsem nove dimenzije šopinga
Fotografije: Profimedia
Novo na Metroplay: “Vse, kar je za psiho preveč, nase prevzame telo” | Tomislav in Nina Senečić