Si že imela priložnost naleteti na oblačila blagovne znamke Nox, ki jih ustvarja slovenska oblikovalka Neja Marčič?
Pogovarjali smo se z oblikovalko in lastnico blagovne znamke Nox, Nejo Marčič (na fotografiji spodaj), ki je trenutno razpeta med ustvarjanjem v Sloveniji in Avstriji. Punca te bo osupnila s svojo resničnostjo in čudovito linijo oblačil za prosti čas.
Kaj je Nox Clothing?
Nox je slovenska blagovna znamka, ki nastaja s pozornostjo na podrobnosti - vse od idejne zasnove do končnega produkta. V vsak kos vključim del sebe, prav tako v vsak korak v procesu.
Skatebording je glavno vodilo - drugačnost in sledenje svojemu načinu življenja. V oblikovanju in risanju sem našla najboljši način za lastno izražanje, in če na koncu iz tega nastane nek oprijemljiv produkt, ki ga želi nekdo obleči, pa je to za moje delo in osebnostni razvoj spodbuda.
Kdaj in kako se ti je porodila ideja o nastanku Noxa?
Začetki risanja segajo v moje otroštvo. V srednji šoli in v času študija sem se prvič resneje srečala z oblikovanjem. Čas študija je bil čas udejanjanja najbolj norih idej in divjih zamisli ter čas zanimivih, kreativnih kosov. Ker pa sem že takrat vedela, da se želim usmeriti bolj v urbano modo, je tik pred končanim študijem nastopil trenutek, ko se je bilo potrebno začeti ukvarjati z vprašanjem, do katere mere se še prepustiti eksperimentiranju.
Želja po svoji blagovni znamki je torej zorela kar nekaj časa ...Tako sem začela delati na blagovni znamki, hkrati pa je bilo to moje diplomsko delo.
Vse se je začelo izključno iz strasti po ustvarjanju nečesa, kar je bilo do takrat le ideja v mojih mislih. Ko sem oblikovala in določila vizijo blagovne znamke, iz katere izhaja njena usmeritev, sem jo morala preoblikovati v konkretne cilje. Veliko časa sem posvetila celostni grafični podobi. Po zaključeni diplomski nalogi pa je nastopila realizacija.
Je odziv Slovenk in Slovencev tak, kot si pričakovala?
Nisem prav dosti pričakovala, ker sem vedela, da je težko konkurirati velikim blagovnim znamkam. Težko je najti ljudi, ki cenijo to delo. Mislim, da so kljub temu dobro sprejeli moje delo in prizadevanja. Vseeno pa opažam, da so v tujini bolj dovzetni za takšen način dela in da mogoče bolj cenijo ročno delo kot pa masovno produkcijo.
Si se ob oblikovanju projekta zgledovala po kakšnem podobnem?
Niti ne. Moji začetki so bili dokaj neobremenjeni. Seveda pa je veliko znamk, ki so mi všeč. Ker je moja potreba po kreativnem izražanju zelo izrazita, sem se zaposlila pri podjetju Blue Tomato. Imam to srečo, da lahko svojo strast izkazujem skozi svoje delo. Vsak dan spremljam znamke s podobno ciljno skupino, kot je moja, in za njih organiziram, fotografiram in stiliram razne kampanje. To so moje vsakodnevne naloge, ki zahtevajo pozorno sledenje trendom. Zaradi oblikovalskega poklica pa obrnem vsak kos in si podrobno ogledam način izdelave. To mi je na nek način tudi inspiracija.
Danes je pol sveta na družbenih omrežjih. Se ti zdi, da so ti na kakršenkoli način pomagala pri razvoju projekta?
Vsekakor mi pomagajo, predvsem kar se tiče promocije, je pa res, da je to področje eno izmed tistih, na katerem bi lahko iztisnila še več. Naredim kolekcijo in postavim jasno smer, kam želim, čemur sledi tudi promocijski material, ampak potem pa pri naslednjem koraku – pri posredovanja le-tega, marketingu in seveda prodaji, kar malo zmrznem. Tukaj je zagotovo še veliko rezerv.
Sodeluješ s kakšnimi slovenskimi ustvarjalci in oblikovalci? S katerimi?
Moji mentorici sta v preteklosti bili modna oblikovalka Almira Sadar in oblikovalka vizualnih komunikacij Maja Gspan. Sodelovala sem tudi s slovenskimi fotografi in video producenti - Miho Kolarjem, Tinetom Lenartom, Anžetom Godcem, Marcelom Kukovcem, s katerimi sem posnela nekaj promocijskih videov in fotografij, ki nadgrajujejo osnovno idejo znamke NOX. Imam namreč jasno vizijo, kam želim, da gre moja blagovna znamka v smislu prezentacije. Seveda je bilo tekom delovnega procesa prisotnih tudi kar nekaj ostalih ustvarjalcev in prijateljev.
Kaj se ti zdi pri tvojem delu najbolj pomembno?
Pomembno mi je, da sem prisotna tudi pri procesu izdelave kolekcije. Zato kupujem blago, ki je narejeno v Sloveniji, in vedno znova z začudenjem spremljam, kako deluje proces izdelave blaga, čeprav sem se o tem naučila veliko še v času študija.
Sodelujem z različnimi proizvodnjami v Sloveniji, kjer mi dajo prostor za delo in možnost vpogleda v ta posel. Tam preživim veliko časa, tam se počutim dobro, najbolj pa cenim vedno znova pridobljeno znanje. Tiskanje grafik prav tako poteka v slovenski tiskarni. Moja oblačila so torej "Made in Slovenia". To mi je pomembno, in kljub temu da sem v tem poslu že kar nekaj let, mi je ta del še vedno izziv.
Kakšni so tvoji cilji za prihodnost? Razmišljaš o razširitvi znamke?
Cilj je ustvarjati in skozi izdelke pripovedovati zgodbo, ki je v določenem obdobju aktualna v mojem življenju. Skozi svoje delo se namreč izražam, tukaj sem res lahko jaz - pristna, odprta in kreativna. Pomembno mi je, da sledim svojim zamislim, brez strahu in samoomejevanja, saj lahko le tako skozi svoje delo izražam del svoje osebnosti in svoj pristop do oblikovanja.
Če nismo iskreni v lastnem ustvarjanju, potem slednje ne služi svojemu namenu. To mi je ključno. Moji cilji za prihodnost v tem smislu torej niso v številkah, ampak v načinu dela. Oblikovanje je namreč moja strast, s katero se ukvarjam ob redni službi. Pomemben mi je tudi odziv vseh, ki se zanimajo za moje delo ter si vzamejo čas, ali za pozitivno ali negativno kritiko. Brez tega namreč ni napredka.
Neji in njeni zgodni lahko slediš na Instagramu ali na spletni strani noxclothing.com.
Pripravila Ajda Hovnik Plešej
Fotografije: Hannes Mautner, Neja Marčič in Marcel Kukovec
Preberi še: TO so znane Slovenke, ki so predstavile svoje modne majice!
Priporočamo tudi: Kate Middleton najraje nosi superge, ki jih je oboževala tudi princesa Diana!
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?