LADIES FIRST ni le slogan prihajajoče promocije v spletni trgovini answear.si, temveč tudi glas znamke o zadevah, ki so pomembne za ženske. Ob dnevu žena želi Answear opozoriti na neenakosti v plačilu, s katerimi se soočajo ženske po vsej Evropi.
Od 1. do 8. marca bo za izbrano žensko in otroško ponudbo veljal večji popust kot za moško. S tovrstnimi dejavnostmi želi znamka prispevati k obnovitvi razprave o še vedno obstoječih neenakostih med spoloma in spodbuditi razmislek posameznikov. Ne glede na učinek, pri podjetju Answear menijo, da se je vredno pogovarjati in stranke opozarjati na pomembna vprašanja.
Kaj če bi ženske kupovale 23 % ceneje, moški pa le 10 % ceneje? Se vam zdi nepravično? Ženske se s tovrstno neenakostjo srečujejo vsak dan. Čeprav pridobijo višjo izobrazbo, so visoko usposobljene in delajo enako trdo kot moški, se razlika v plačilu med spoloma pred njimi pojavlja kot nevidna ovira, ki učinkovito preprečuje razvoj, jim striže krila in negativno vpliva na življenjski standard. Ta pojav pomeni neenako plačilo žensk in moških na enakih delovnih mestih, z enakimi nalogami in enakim delom. Čeprav predpisi, tako na nacionalni kot na evropski ravni, urejajo vprašanje plač in prepovedujejo razlikovanje na podlagi spola, praksa kaže nekaj povsem drugega. Po Eurostatovih podatkih iz leta 2020 znaša razlika v plačah v Evropski uniji 13%. V Sloveniji dosega nekoliko nižjo raven – 3,1%, vendar to ni razlog za veselje. Razlika med plačami žensk in moških se razlikuje glede na gospodarski sektor – v zasebnem sektorju je plačna vrzel skoraj 13-odstotna v škodo žensk. Razlogov za ta pojav je več, izhajajo tako iz kulturnih razmer kot iz posebnosti trga dela. Glavni med njimi so nepreglednost plač, otežen dostop do vodstvenih položajev, stereotipi o poklicni dejavnosti žensk ali preobremenjenost z neplačanim delom, povezanim z varstvom otrok ali načinom življenja doma.
Večji popust na žensko kolekcijo
Boj proti razlikam v plačilu med spoloma zahteva večplastne in nekonvencionalne rešitve, predvsem pa izobraževanje in ozaveščanje. Answear se osredotoča na slednje, začenši s promocijsko kampanjo LADIES FIRST. V obdobju od 1. do 8. marca boste lahko določene izdelke iz ženske (in otroške) kolekcije kupili s 23-odstotnim popustom, moške pa z 10-odstotnim popustom. Razlika v popustu, tj. 13 %, postane simbol in referenca na dejansko razliko v plačah v Evropski uniji. Akcija je empatičen izraz podpore in simbolni poskus zmanjšanja neenakosti, s katerimi se ženske srečujejo v svojem poklicnem življenju, hkrati pa je povod za izvajanje širših dejavnosti in razprav v javnem prostoru. To ni prva akcija podjetja Answear, namenjena ženskam, ki so z uvedbo nove strategije jeseni 2021 postale glavna ciljna skupina strank. Blagovna znamka z njimi vzpostavlja dialog in jih navdihuje, da živijo pogumno pod svojimi pogoji. Prav tako izvaja politiko enakosti in nediskriminacije v svojih strukturah. V podjetju, v katerem ženske predstavljajo večino, kar 69,7 % zaposlenih, višino plačila za posamezna delovna mesta določajo izobrazba, poklicne izkušnje, predanost in delovna doba – nikoli spol. Med notranjo revizijo, opravljeno na 31 podobnih delovnih mestih, se je izkazalo, da so zaslužki žensk in moških primerljivi, na vodstvenih položajih pa je povprečna stopnja žensk za 9,6 % višja od stopnje moških. Družba Answear stalno spremlja stanje in razvija rešitve za odpravo morebitnih neenakosti.