Letenje je – klljub nesrečnim izjemam, kakršna je bila nedavna nesreča letala Air India – eden najbolj varnih načinov transporta. Toda kljub temu je za nekatere poti z letalom potrebnih več pilotovih spretnosti kot za druge. Pristajajo namreč na letališčih, ki veljajo za najbolj nevarna na svetu.
Zakaj so tako nevarna? Za letališča z visokim tveganjem so navadno značilne kratke, strme ali neravne steze, gorski ali mestni teren z omejenimi možnostmi poskusov pristanka, visoka nadmorska višina (manjša vzgonska sila in moč motorjev), pristati je treba ročno, brez pomoči navigacijskih sistemov, velikokrat pa svoje naredi tudi vreme: megla, sunki vetra ali poledica.
Preberite še:
- Si v letalskem oknu kdaj opazila to LUKNJICO? Temu v resnici SLUŽI
- Nova študija je pokazala, da lahko pitje alkohola na letalu povzroči TO resno stvar
Predstavljamo pet takšnih letališč, kjer je že prihod avantura zase.
1. Lukla, Nepal
Letališče ob vznožju Everesta velja za najbolj nevarno na svetu. Piloti pristajajo brez pomoči navigacijskih sistemov, z enim samim poskusom – ni prostora za napake. Kratka in strma steza se konča s prepadom, vremenske razmere pa se lahko v hipu poslabšajo. Najpogostejši so leti zgodaj zjutraj, saj se čez dan pogosto razvije megla ali močni vetrovi, kar je lahko razlog, da vam let prestavijo ali odpovejo.
2. Courchevel, Francija
V alpskem letovišču Courchevel se nahaja ena najbolj strmih vzletno-pristajalnih stez na svetu. Brez instrumentov, brez možnosti ponovnega pristanka – piloti morajo letalo ročno "ustaviti v klanec". Pozimi dodaten izziv predstavljata sneg in led. Letališče je dostopno predvsem s manjšimi letali ali zasebnimi letali, piloti pa morajo imeti posebno licenco za letenje v gorskih razmerah.
3. Paro, Butan
Tudi Paro je eno izmed najtežje dostopnih letališč na svetu – le peščica pilotov je sploh usposobljena za pristanke. Letalo se mora med gorami obrniti skoraj v zadnjem trenutku, brez elektronske pomoči. Pristanek je možen le podnevi, ob jasnem vremenu, zato so tudi ti leti pogosto odpovedani ali pa zamujajo. A če boste imeli srečo, boste iz levega okna videli slavni samostan Tigrovo gnezdo.
4. Toncontín, Honduras
Piloti morajo na tem letališču tik pred pristankom izvesti 45 do 90-stopinjski zavoj, saj je obdano z gorami. Mestna lega, kratka steza in pogosto slabo vreme ustvarjajo pogoje, ki od pilotov zahtevajo vrhunsko znanje. Pristanek je prava adrenalinska izkušnja – kot bi se vozili z vlakcem smrti.
5. Princess Juliana, Sint Maarten
Letališče tik ob Maho Beach slovi po izjemno nizkih spustih: ogromna letala med pristankom poletijo le nekaj metrov nad glavami kopalcev. Piloti morajo biti izjemno natančni, saj je steza dolga ravno toliko, da velika letala, kot je Boeing 747, lahko varno pristanejo. Med pristankom lahko z desnega okna občudujete turkizno morje – če vas ne bo zmotil adrenalin, nekaj sekund pred pristankov je namreč lahko nemirnih, sploh ob močnih vetrovih.
Če se želite kar najbolje pripraviti na polete v omenjene kraje, izberite letalsko družbo z izkušnjami na lokalni progi (npr. Tara Air v Nepalu), letite zgodaj zjutraj, ko je vreme stabilnejše, pozorno poslušajte navodila posadke, izberite sedež nad krili (varnejši in stabilnejši) in – kar je najpomembneje – ostanite mirni in osredotočeni: nenazadnje so piloti za take polete posebej usposobljeni.
Povzeto in prirejeno po: Airclaim.com