Lifestyle Promocijsko sporočilo

Poslovna darila so najcenejša oblika oglaševanja vašega podjetja

24. 8. 2021
Poslovna darila so najcenejša oblika oglaševanja vašega podjetja (foto: Promocijsko gradivo)
Promocijsko gradivo

Vse kar morate vedeti o različnih promocijskih izdelkih, načinih uporabe in o tem, kako le ti izboljšajo končni rezultat oglaševanja vašega podjetja.

Mogoče se vam ta trditev zdi pretirana, pa vendar je kar nekaj raziskav, ki temu pritrjujejo. V poročilu Advertising Specialty Institute za lansko leto najdemo kar nekaj dejstev, ki to dokazujejo in vam bodo zagotovo v pomoč ob kreiranju naslednje oglaševalske akcije.

Ali ste vedeli, da:

  • Potiskan kemični svinčnik, ki stane 1 EUR, ima CPI (strošek na prikaz) manjši od 0,001 EUR
  • Promocijska majica z logotipom, ki stane 7 EUR, ima CPI (strošek na prikaz) le 0,002 EUR
  • Promocijski koledar, ki stane 3 EUR, ima CPI (strošek na prikaz) le 0,003 EUR
  • Promocijski USB ključ, ki stane 5 EUR, ima CPI (strošek na prikaz) le 0,007 EUR
  • Promocijska kapa z logotipom, ki stane 10 EUR, ima CPI (strošek na prikaz) le 0,003 EUR

Te številke je skoraj nemogoče doseči s katero koli drugo oglaševalsko kampanjo in bodo presenetile marsikoga, pa vendar so realne in kažejo na moč oglaševanja s pomočjo poslovnih daril.

Še več zanimivih izsledkov raziskave najdete v njihovem poročilu tukaj.

Podjetja in raznorazne organizacije vedno znova iščejo načine, kako opozoriti nase in se približati potencialnim kupcem in si zagotoviti zvestobo že obstoječih. Namesto časopisnega ali drugega tiskanega oglaševanja, televizijskih ali radijskih oglasov se številna podjetja odločijo za distribucijo različnih poslovnih ali promocijskih daril. Ko se darila izbirajo, je vedno pomembno zagotoviti, da ta niso ceneni izdelki, ki bi jih prejemniki hitro vrgli v smeti, temveč izbrana uporabna darila, ki morajo služiti obdarovancu tako v službenem, ali še bolje, v privatnem življenju.

Če je uspelo nam v vas prebuditi zanimanje, preberite naprej o različnih promocijskih izdelkih, načinih uporabe in o tem, kako le ti izboljšajo končni rezultat oglaševanja vašega podjetja ali blagovne znamke.

Priložnosti, ko poslovna darila dokažejo svojo moč

Promocijske priložnosti - Promocijska prizadevanja so, kot že ime pove, namenjena promociji organizacije, izdelka, blagovne znamke, storitve ali posameznika. Po slovarju beseda promovirati pomeni spodbujati napredek nečesa, nekaj aktivno spodbujati ali podpirati'. Podobno se beseda promovirati nanaša na oglaševanje osebe, izdelka, podjetja ali organizacije. Namen tega dejanja je običajno povečati ozaveščenost javnosti ali prodajo. Promocijska darila so praviloma brandirana in običajno nižje vrednosti, sploh zaradi dejstva, ker jih delimo množično. Uporabimo jih lahko na sejmih, kongresih, kot nagrado ali spodbudo ob nakupu ali pa jih kratko malo delimo med ljudmi.

Poslovna darila – Nadgradnja promocijskih daril so poslovna darila. Le ta se podarjajo ciljno, znanim obdarovancem in z namenom krepitve ali vzpostavitve poslovnih odnosov. Poslovna darila so praktična, uporabna in kvalitetna. Običajno so ti izdelki personalizirani z imenom, logotipom ali motom podjetja in tako prejemnike še dolgo opominjajo vas. Za to vrsto daril je pomembno, da je izdelek dovolj dolgotrajen in funkcionalen ter da zasede pomembno mesto pri prejemniku.

Personalizirana darila so trenutno zelo popularna in jih obdarovanci sprejemajo z navdušenjem.

Korporativna darila - Korporativna darila podarjamo zaslužnim sodelavcem, uspešnim vodjem, najbolj zvestim strankam ali nasploh nekomu, ki si lasti posebne zasluge, ki so pomembne našemu podjetju. Tovrstna darila dobivajo s časom na veljavi  in imajo posebno moralno vrednost. Korporativna darila so navadno dražja, bolj kakovostna in podarjena ob pomembnejših dogodkih ali datumih. Če želi podjetje ali organizacija pridobiti več pozornosti pri javnosti, navadno uporabi to vrsto poslovnih daril.

Izkoristite posebne priložnosti ali praznike – Če izberemo posebne priložnosti obdarovanja, se lahko izbere nekoliko drugačno darilo. Izdelek lahko spodbuja posel ali pa je za prejemnika estetsko prijeten, funkcionalen ali kako drugače ljub. Nekatere priložnosti obdarovanja so vezane na državne ali verske praznike, obstajajo pa tudi druge priložnosti, vredne daril. Darila za posebne priložnosti so lahko označena z blagovno znamko ali pa so personalizirana, odvisno od priložnosti.

Izobraževalna darila - Nekatera darila so izključno za izobraževalne namene. To so lahko letaki, brošure ali drugi izdelki, katerih namen je izobraževanje ali poučevanje. Tako kot pri drugih izdelkih, ki se uporabljajo za promocijo podjetja, posameznika ali misije, postanejo ti s personalizacijo ali brendiranjem še učinkovitejši.

Ali izkoriščate potencial poslovnih daril?

Poslovna darila so edini oglaševalski medij, ki vključuje vsa človekova čutila:  vonj, sluh, vid, okus in dotik, kar nikakor ni zanemarljivo. Zato tudi ne preseneča, da si kar 83% obdarovancev zapomni podjetje ali blagovno znamko, ki jim je podarilo poslovno darilo, v primerjavi z oglasi na televiziji, kjer je ta delež zgolj 7%.

Podobno sliko je predstavila tudi raziskava PPAI (Promotional products association international), kjer so primerjali učinek promocije na brandirani skodelici za kavo, v primerjavi s televizijskim ali radijskim oglasom. Rezultat je bil: oglaševalca na televiziji se je spomnilo 28% ljudi, na radiu 32%, medtem ko si je oglaševalca na skodelici zapomnilo kar 57% vprašanih.

Zavedanje, da so poslovna in promocijska darila stroškovno zelo racionalen način oglaševanja je vse večje in tega se zavedajo vse bolj tudi majhna in srednja podjetja, ki si nekoč tega načina promocije skoraj niso mogla privoščiti.

Pri izbiri poslovnih daril je treba upoštevati nekatere dejavnike

Funkcionalnost – Uporabnost poslovnih daril naj bo pri izbiri vedno na prvem mestu. Zelo pomembno je namreč, da vaš obdarovanec v darilu dobi nekaj, kar bo z veseljem uporabljal in s tem širil vaše reklamno sporočilo ali blagovno znamko. Izdelek mora biti zasnovan tako, da bo dolgo trajal ter služil svojemu namenu. Na primer skodelica za kavo mora biti dovolj velika, da zadrži standardno količino kave, okrasni elementi na njej pa morajo biti dovolj trpežni, da se lahko skodelica zlahka pere v pomivalnem stroju. Bodite pozorni! Vaši kupce radi povežejo kakovost poslovnega darila z vašim podjetjem. Tako v dobrem, kakor tudi v slabem.

Estetika – Ob tem, da je kakovostno, mora darilo biti tudi estetsko privlačno na videz. Dodano vrednost lahko najdemo tudi v embalaži, ki je prav tako prijazen medij za vaša sporočila. Skratka, grafični oblikovalci so lahko vaši zelo dobri prijatelji ob oblikovanju vaših poslovnih daril. Tudi če je darilo mišljeno kot šala, mora biti izdelek dovolj privlačen, da ga lahko prejemniki ponosno razkažejo na mizi, steni ali pultu.

Prejemniki - Ne glede na to, kakšen izdelek podarjamo, ga je treba izbrati tako, da imamo obdarovance vedno v mislih. Značilnosti, po katerih se določena ciljna skupina razlikuje od druge, vključujejo starost, interese, lokacijo in včasih druge dejavnike, kot sta izobrazba in čas obdarovanja. Pri popolnoma personaliziranih darilih je koristno, da prejemnike dobro poznate in s tem zagotovite, da prejmejo izdelek, ki ga bodo kar najbolj cenili.

Čas obdarovanja – Pravilno izbran čas obdarovanja bo zagotovo vplival na raven hvaležnosti prejemnika. Velikokrat se podjetja odločajo obdarovati svoje kupce, poslovne partnerje in zaposlene le ob koncu leta, kar je zelo narobe. Takrat je zaradi obilice daril v obtoku, rezultat zelo šibek. Dočim bo darilo, izročeno pred odhodom na dopust imelo zelo močan vpliv. Kajti obdarovanec bo vaše darilo mentalno povezal s prijetnimi občutki oddiha. Tudi sama izbira darila je pomembna glede na čas obdarovanja. Darilo na temo Božička zagotovo ne bo razveselilo prejemnika, ki se pravkar odpravlja na poletne počitnice.

Lokacija obdarovanja – Zagotovo ima oseben stik pri obdarovanju največjo možno težo. Vendar se zaradi težav zaradi socialne distance vse več uporablja tudi dostava poslovnih daril na dom ali v pisarno. Največja napaka, ki pa jo lahko storite je, da se zaradi nezmožnosti osebnega obdarovanja odrečete poslovnih in promocijskim darilom.

Proračun - Ker se mnoga podjetja spopadajo s finančnimi izzivi, lahko to zelo vpliva na vrsto in število daril, ki jih lahko podarijo. Vendar pa podjetje, ki ceni svoje kupce, poslovne partnerje in zaposlene, želi vedno najti način, kako jih nagraditi za spodbujanje zvestobe in zadovoljstva. In še nekaj je zelo pomembno! Kakovostna in uporabna poslovna darila niso nujno tudi draga. Pravilno in pravočasno načrtovanje, temeljit razmislek kaj podariti in izkušen dobavitelj poslovnih daril lahko strošek tovrstnega oglaševanja spravijo v zelo razumne okvirje.

Kje najti poslovna darila za obdarovanje?

Lokalno večina manjših mest morda ne ponuja velike izbire za nakup poslovnih daril. Pri lokalnem ponudniku je običajno zelo težko nabaviti primerne izdelke, zlasti če je govora o večjem številu. Čeprav je podpora lokalnim trgovcem pomembna, se pojavljajo vprašanja o ustreznosti, ceni, obsegu in izbiri, ki vplivajo na to, kje pridobiti izdelke za darila. Zato se je smiselno obrniti na večje ponudnike, kateri imajo izkušnje in tradicijo. Sploh svetovalna komponenta je zelo pomembna pri načrtovanju in nakupu poslovnih daril.

Spletni nakup - V času omejevanja socialnih stikov in omejenega lokalnega nakupovanja je iskanje na spletu kraj izbire številnih posameznikov in podjetij, ki se odločajo za poslovna ali promocijska darila. Če pogledamo nabor artiklov, je hitro razvidno, da obstaja veliko širša izbira različnih daril, pogosto pa so tudi cene nižje, saj mnogi spletni trgovci nimajo režijskih stroškov, ki vplivajo na klasičen način trgovanja.

Med največje spletne trgovce s poslovnimi in promocijskimi darili zagotovo sodi Habeco Promocijska Darila.

Dostava in logistika je zaradi tehnologije sledenja racionalizirana in izboljšana, zato ni treba skrbeti glede pravočasne dostave izbranih izdelkov. Vendar na dobavne verige lahko vplivajo številni dejavniki, vse od pomanjkanja delovne sile do računalniških napak, zato je treba naročilo izvesti pravočasno in se s tem izogniti neprijetnim presenečenjem.