Preiskava v modni hiši Dior: Uganeš, koliko v resnici stane izdelava ene njihove torbice?

6. 7. 2024
Deli
Preiskava v modni hiši Dior: Uganeš, koliko v resnici stane izdelava ene njihove torbice? (foto: Profimedia)
Profimedia

Njihova torbica stane skoraj 3000 evrov - pa veš, koliko stane njena izdelava?

Nedavna preiskava Diorjevih dobaviteljev je razkrila, da luksuzna modna znamka, ki je v lasti LVMH, plačuje presenetljivo nizko ceno za proizvodnjo torbic, ki jih kasneje prodajajo za 2780 evrov, poroča TheStreet. Poleg torbic je modna znamka znana tudi po drugih vrhunskih izdelkih, kot so nakit in oblačila, ki imajo pogosto visoko ceno.

LVMH so preiskovale oblasti v Italiji, ki so preverjale delovne pogoje v njihovih tovarnah. Ena od njih je bila tovarna, ki proizvaja torbe Dior, in glede na dokumente, ki so jih odkrile oblasti, luksuzna modna znamka dobavitelju plača le 57 evrov za izdelavo torbic. Kasneje jih prodajajo kupcem po ceni skoraj tri tisoč evrov.

Profimedia

V tovarnah znamke Giorgio Armani je bila podobna situacija, saj je podjetje plačalo 99 evrov za izdelavo torb, ki so kasneje v njihovih trgovinah stale 1900 evrov. Glede na novo poročilo Wall Street Journala proizvodne cene ne vključujejo stroškov materiala, medtem ko podjetja "ločeno krijejo stroške oblikovanja, distribucije in trženja izdelka".

Oblasti so sprožile preiskavo po obtožbah, da sta obe podjetji izkoriščali tuje delavce za proizvodnjo luksuznega blaga po nizkih cenah. LVHM je prejšnji mesec končal tudi v sodnem postopku, piše Reuters, zaradi poslovanja s podjetji v kitajski lasti, katerih delavci so spali v tovarnah, da so lahko imeli "delovno silo na voljo 24 ur na dan".

S strojev so odstranili tudi varnostne naprave, da bi delavci lahko hitreje upravljali z njimi, kar je Diorju omogočilo znižanje stroškov in zaračunavanje nižje cene, poroča Reuters. Italijanske oblasti trdijo, da Dior več let ni sprejel ukrepov za preverjanje delovnih pogojev v tovarnah podjetij, s katerimi je sodeloval, in občasnih revizij svojih dobaviteljev.

Profimedia

Ne spreglej:

Novo na Metroplay: Lia Zuljan in Milena Gasparin o ustvarjanju UGC vsebin, njuni karierni poti in konkurenci