Izdelki za nego kože in telesa se vse bolj spogledujejo s filozofijo, tradicionalno kitajsko medicino in vedenjem o rastlinah, ki jih že tisoče let uporabljajo na Daljnem vzhodu.
Vse bi bile rade popolne, lepe. Pot do želenega učinka pa nas je pripeljala do spoznanja, da je za to potreben celosten pristop, ravnovesje zunanje in notranje lepote. Vračamo se k harmoniji vesolja, duši in telesu, energiji zena in dobrega počutja. Filozofija Kenzoki linije zaokroža harmonijo biti kot celoto in jo prenaša v vsako najmanjšo celico našega organizma.
Vpliva na naše čute in prebuja razpoloženja. Shiseido, ena najstarejših kozmetičnih hiš vzhoda, izhaja iz majhne lekarne, ki je svoj prvi proizvod za nego kože, Eudermin, postavila na police že leta 1897. Še vedno je pod istim imenom in v podobni embalaži serum za obraz in za revitalizacijo. Z majhnimi spremembami recepture je osnovna funkcija nespremenjena. Z njegovo pomočjo se stare odmrle celice odlepijo od zdravih, koži pa se vidno povrneta sijaj in svežina.
Iz vzhoda na zahod in nazaj
Še pred stotimi leti si je vzhod želel osvojiti zahod in prodreti na tržišče le-tega. Shiseido si je zamislil oglaševalske kampanije, v katerih so nastopale belke, stekleničke so opremljali tako, kot na zahodu, vsebino pa je odlikovala vzhodna tehnologija. Annayake je iz prvotnega imena Pola naredil sestavljanko ANNA (ki se sliši zahodnjaško) in YAKE (beseda, ki spominja na vzhod in pomeni čudovito). Danes je ravno obratno.
Instant zahod se vse bolj išče v orientalni filozofiji, tradiciji in starodavnem vedenju o rastlinah klasične kitajske medicine. Vse več kozmetičnih hiš je poimenovalo svoje linije in izdelke z besedami, ki dajo slutiti prisotnost vzhoda. Lancôme Hydra Zen nam želi sporočiti, da se s kožo ukvarjajo celostno. Z vonjem so vzpodbudili tudi notranje ravnovesje, občutek umirjenosti in sproščenosti, ki posredno vpliva na stanje kože.
Ime Kenzoki je podedovano po japonskem kreatorju, vendar njegova kozmetična linija izhaja iz Francije. KI pri imenu je dodatek, ki daje izdelkom več funkcij in novo razsežnost. Rastline, kot so ginseng, riž, bela lilija in bambus, pa nam jasno nakazujejo vpliv tradicionalne kitajske aromaterapije in medicine.
Filozofija lepote
Da bi učinkovito in celostno pripomogli k lepšemu videzu, upočasnili ali zavrli dejavnike staranja, so kozmetologi Daljnega vzhoda povezali nego duše in telesa. Z vonjem, barvo in s sestavo proizvodov želijo vzbuditi prijetnost, ki odraža notranje in zunanje. Naše počutje se odseva na koži, stiske in stresi pa se kot črna duša Doriana Greya prenašajo na obraz.
Kenzoki je pri tem korak pred drugimi. Štiri linije, ki v nas prebujajo različna občutja. Izvlečke riža in njegov vonj so za vzbujanje čutnosti uporabljali že Kitajci pri starodavnih obredih in dajatvah. Bambusovi listi te napolnijo z energijo, beli lotus pomirja in sprošča, ingver te popelje v vedro razpoloženje. Praktično vse kozmetične hiše vzhoda se naslanjajo na razpoloženja, ki vplivajo na celostno počutje in videz.
Ime s poreklom
Prepletenost s tradicijo, filozofijo in z umetnostjo Dežele vzhajajočega sonca razpoznamo in srečamo na vsakem koraku. Vsako ime nosi kanček te zgodbe. KANEBO podjetje, prvotno ustanovljeno kot tkalnica, pomeni: KANE – zvon (kot se je imenoval del Tokia, v katerem je stala prva delavnica), in BO – sviloprejka. Annayake je svoje izdelke za telo poimenoval HANAMI, kar pomeni občudovanje češenj v cvetu.
Na Japonskem je to eden največjih praznikov. Ljudje se zberejo pod krošnjami, razgrnejo preproge, razmišljajo in vpijajo vase njihov čarobni vonj. Beseda SHISEIDO je sestavljena iz treh znakov SHI – vir, SEI – življenje, DO – hiša; kar pomeni hiša, ki je vir življenja. Vse skupaj je kot pravljica, na vzhodu ima vsaka stvar globlji pomen in zgodbo; od vzhodnjakov se moramo še veliko naučiti: razumeti filozofijo, način razmišljanja in življenjske modrosti.
Hi-tec ali visoka tehnologija
Japonke so najzahtevnejše potrošnice kozmetike in ni jim lahko ustreči. Povprečno porabijo največ denarja za nego obraza in z njimi se Evropejke in Američanke res ne moremo kosati. Tako laboratoriji vzhoda delajo s polno paro, saj so potrošnice tiste, ki jih dodatno spodbujajo k novim in novim dosežkom. Vsako leto pridejo na trg najnovejši dosežki v imenu lepote. Revolucionarno je na primer spoznanje, da je poseben derivat, biokemična struktura beljakovine, pridobljen iz svilenih vlaken, enak kožnemu tkivu.
Dodan Kanebovim kremam vpije 300-krat več vode od lastne teže, in predstavlja idealno vlažilo. Kot lovilec prostih radikalov (berite umazanije, ki povzroča hitrejše staranje) so izpostavili nageljnove žbice (sestavino olja), ki so neprimerno bolj učinkovite od vitamina C. Vsebujejo ga Kanebove kreme proti staranju in stresom kože. Za zaviranje čezmerne tvorbe melanina pa so predstavili rastlino kakyoku, ki odpira nove možnosti na področju zaščite pred hiperpigmentacijo.
Medtem so se v aromakološkem laboratoriju Annayake ukvarjali z vonjem žive češnje oziroma s tem, kako bi pričarali razpoloženje Japoncev, ko vsrkavajo vonj češenj v polnem razcvetu. Dokazano je, da se vonj rezanega cvetja spremeni, zato so v steklene posode ulovili dišavne molekule in ustvarili postopek ’living plant’ – postopek živih rastlin, ki nam pričara prav tak vonj, kot ga ima rastoča rastlina.
V liniji za nego telesa Hanami vdihavamo čisto prave češnjeve cvetove; ohranili so vsa občutja, ki nam jih dajejo žive rastline. V visokotehnološkem laboratoriju Shiseido so nekaj let preučevali encime in izdelali Eaudermin, ta pa vsebuje snovi, ki encim trapsin dobesedno prisili, da naroči starim in odmrlim celicam, naj se odlepijo od zdravih, novih celic. Koža v kratkem času pokaže nov sijaj in svežino. Eaudermin je namenjen mladim, starim, moškim in ženskam.
Vse izhaja iz vode
Že stik z vodo pripomore k notranjemu ravnovesju. Na Daljnem vzhodu se zato namakajo v džakuziju in se izpopolnjujejo v hidrojogi. Severnjaki so si izmislili savno. Dr. Kneip priporoča kopeli s hladno in toplo vodo. Toplice ponujajo raznovrstne kopeli v termalnih, izvirskih, mineralnih, blatnih vodah in zagotavljajo zdravilne učinke.
Voda je sestavni del vseh negovalnih proizvodov, zato vsak proizvajalec le-teh poskuša najti najboljšo. Poznamo izvirsko, mineralno, morsko in termalno vodo ter deževnico in ledeniško vodo, ki sta znani po tem, da sta izredno mehki vodi. In spet so nas prehiteli na vzhodu.
Kanebo je z dolgoletnimi postopki prvi uspel raztopiti svilo in ustvaril svileno vodo, ki spremlja vse njihove izdelke in velja kot eden največjih dosežkov kozmetologije. Kenzoki nam je predstavil rastlinsko vodo (plant water), vodo, pridobljeno iz rastlin tako, da ohranja vse sestavine, ki jih rastlina vsebuje. Uporabili so vodo bambusa, riža, ingverja in belega lotusa.
Esence energije v boju proti stresu
Tudi zdrava koža ima vzpone in padce. Pri padcih celicam primanjkuje energije, da bi lahko same predelale in črpale pomembne hranljive snovi.
Kanebov Sensai (Advanced Recovery Concentrate) vsebuje revolucionarno sestavino, ki pospešuje metabolizem, pomaga koži, da se otrese stresa in v enem tednu vidno pripomore k izboljšanju kože.
Vzemite si čas in napolnite baterije
Ko se počutite na tleh, ni dovolj samo to, da sežete po zdravi hrani, polni vitaminov, da se gibljete in ponovno zaženete organizem. Vaša koža potrebuje več.
Kenzoki Energetic Face Mask – energijska maska z izvlečki bambusovih listov, ki jo hranite v hladilniku, ima neverjetno moč. Z vonjem vas povzdigne, z vsebino rastlinske vode, v kateri so mineralne soli, eterična olja in elementi v sledeh, pa vam nudi mešanico vlage, mehkobe in gladilnih učinkov. Primerna je za vse, ki potrebujete ‘novo kožo’.
Za mirno noč in obnovo
Gube niso edini vidni znak staranja; načeta je tudi elastičnost, gladkost in prožnost. Barva ni več lepo rožnata, temveč siva, mrtva. Krivci so smog, onesnaženost, temperaturne spremembe, sonce in stres.
Da bi dosegle kar največ, se lotite nočne nege z Lancome Hydra Zen, ki sprošča in globinsko pomirja, znaki stresa pa izginejo. Prijeten vonj vas bo zazibal v mirno spanje in zbudile se boste popolnoma prenovljene. Koža bo vlažna in pripravljena na nov dan.
Svež pogled in vedro razpoloženje
Jutranja zabuhlost, črni kolobarji, utrujenost na obrazu vas bodo spremljali še dolgo v dopoldan, če se jih boste sploh lahko otresle. Z malo spodbude bo vaš pogled v nekaj trenutkih zažarel. Visoka tehnologija, glamur in nekaj rastlinic iz Daljnega vzhoda so recept za najnovejše odkritje Chanela.
Chanel Eye Patch Total ali očesne blazinice so izdelane proti temnim kolobarjem, zabuhlosti in drobnim gubicam. Ginseng pospešuje mikrocirkulacijo, stimulira limfni sistem, izvlečki morskih proteinov in scutelarie, azijske rastline, pa nudijo zaščito proti prostim radikalom in uravnavajo vlago. V tej kategoriji ne smemo pozabiti na ‘sladoled’ dobrega počutja, ki prihaja s Kenzoki, rumeno linijo ingverja, imenovano Euphoric. Vital – Ice Cream vsebuje ingverjevo rastlinsko vodo, ki poživlja, obnovi in ves dan vlaži kožo, pozitivne note pa vas spremljajo in navdajajo z dobrim počutjem.
Svilnata prožnost telesa
Nikar ne pozabimo na nego telesa, saj tudi z njo koža izgublja prožnost, vlago in mehkobo, če nanjo pod obleko kar pozabimo.
Že prej omenjene ‘češjne v cvetu’ ali Hanami izdelki za nego telesa, ki so jih razvili pri Annayake, se ponašajo s čarobno teksturo v peni za prhanje z luščilnim učinkom Hanami Exfolating Shower Foam. Mikro luščilna zrnca na osnovi riževih izvlečkov odstranjujejo odmrle celice in spodbujajo obnovo. Sestava je obogatena z rožnatimi zrnci, ki ob stiku z dlanjo razpadejo, z njih pa se pocedi olje sladkih mandljev. Koža je po prhanju mehka, vlažna, gladka in nahranjena.
Biothermov Nutri Firm, izdelek, ki črpa znanje kitajskega vedenja o rastlinah, je poln sojinih vlaknin, vitamina E in karitejevega masla. Skrbi za boljšo elastičnost kože, še posebej ‘roževinastih’ predelov, kot so komolci, kolena in pete. Clarins je znan po uporabi naravnih sestavin. V kitajskih gorah so našli Cangzhu, katere korenino so že stoletja uporabljali v tradicionalni kitajski medicini kot spodbujevalec, ki pomaga raztopiti naložene maščobe. Body Lift Contour Control krema vsebuje njene izvlečke, zato uspešno zmanjšuje celulit in vzdržuje napetost kože.
Škatlica/šatulja za dragulje
Za Shiseido je bila lepota od nekdaj umetnost. Unikatnost recepture se kaže v umetelno izdelanih stekleničkah.
Za najnovejšo pridobitev Shiseido Future Solution so dobili navdih pri umetnikih domače tradicionalne obrti naroda Urushi, ki je izpopolnil tehniko lakiranja. Oblikovali so mojstrovino – na dotik prijazno in gladko površino, ki se po obliko poda vsaki dlani. Škatlica ima razkošno lakirano površino, na kateri se lomi svetloba kot pri biserih. In kaj vsebuje krema, imenovana Rešitev za prihodnost? Krema, ki kot časovni stroj briše sledi preteklosti, ne pozna staranja. Devet let raziskav je rodilo sadove. Mikrokapsule vodnih alg prenašajo najpomembnejšo snov saikosaponin, aktivno sestavino rastline shaiku, znano po pomirjajočem učinku. V kozmetiki jo uporabljajo kot dejavnik proizvodnje kolagena. ‘Krema barve biserov je za kožo kot jutranja rosa na žejnih laticah cvetov,’ zaključuje Shiseido.
Shiatsu oči
Tehnika se je razvila na Japonskem v 6. stoletju. Z njo lahko s pritiskom prstov stimuliramo določene točke in dosežemo sprostitev, preprečujemo utrujenost, pospešimo krvni obtok in uravnavamo energijo. S stimulacijo določenih točk (na sliki) v kombinaciji s kremo za nego kože okoli oči preprečujemo utrujenost oči, nastajanje podočnjakov in mešičkov ter prezgodnje staranje.
Ariana Vetrovec
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc