Lepša si, kot misliš, da si! Bi črno na belem?

17. 4. 2013
Lepša si, kot misliš, da si! Bi črno na belem? (foto: shutterstock)
shutterstock

Z novo Dove kampanjo 'Resnična lepota v risbi' so s pomočjo izurjenega forenzičnega risarja dokazali, da smo ženske pretirano kritične do lastnega videza.

Še več. Izkazalo se je, da nas neznanci vidijo precej bolj objektivno in - kar ni zanemarljivo - kot veliko lepše, kot vidimo same sebe.

V spodnjem youtube posnetku si lahko ogledaš svojevrsten eksperiment, s katerim so to jasno ponazorili.

Pri Dove so rekrutirali sedem žensk različne starosti in poklicev, ki so se skrite za zaveso opisale profesionalnemu umetniku Gilu Zamora, ki sicer dela za službo FBI. Izurjen forenzični risar je po danem opisu nato ustvaril njihov portret.

Lahko si misliš, kakšni portreti so nastajali izpod njegovih rok, ker so se nekatere od udeleženk opisovale z naslednjimi besedami:

  • "Mama mi je rekla, da imam močno čeljust."
  • "Imam debel, okrogel obraz."
  • "Rekla bi, da imam precej veliko čelo."

Povsem običajne ženske!

Med ženskami, ki so v raziskavi sodelovale, je bila tudi Kela Cabralec, 40-letna učiteljica digitalne umetnosti, ki je povedala:

"Nismo natančno vedele, kaj se pravzaprav dogaja. Prosili so nas le, naj se opišemo in naj pri tem uporabljamo nevtralne izraze - zgolj dejstva in grobe opise."

Kela

V študijo pa je bila vključena tudi 26-letna Melinda.

skica

V nadaljevanju si oglej njeno izjavo:

Drugi nas vidijo lepše!

Tekom istega dne, so taiste ženske nekaj časa preživele tudi nekaj časa z neznanci, s katerimi so jih na hitro spoznali, pri čemer prav tako niso vedele, s kakšnim namenom. Zato pa je to dobro vedel Gil Zamora. Vsak od teh neznancev mu je kmalu po srečanju po svojih besedah opisal eno od žensk, ki jih je imel čas spoznati.

Razultat te enostavne študije sta bili tako dve risbi za vsako od sodelujočih sedmih žensk. In prav za vse pare njih se je izkazalo, da bi si portreti le težko bili bolj različni. Izkazalo se je tudi, da so bili portreti po besedah neznancev praviloma in brez izjem lepši od 'originalov'.

Rdeča nit kampanje je bila tako potrjena:

  • "Lepša si, kot misliš, da si!"