Vse, kar moraš vedeti o tem zelo pomembnem pojmu - piše naša lepotna urenica Nataša Mernik.
Kot sem se ob prvem srečanju s to besedno zvezo spraševala jaz, se verjetno ta trenutek tudi ti, kaj to sploh pomeni. Je to nova podkategorija čiste lepote? So to izdelki, navdihnjeni z oceanom?
Ali pa je to neka nova veja trajnosti? V resnici gre za skupek vsega. Blue beauty je celosten pristop k lepoti, ki ponuja izdelke, ki skrbijo za tvojo kožo, hkrati pa skrbijo tudi za oceane in vse, kar živi v njih.
Rastoče gibanje se osredotoča na odnos med lepotno industrijo, plastičnimi odpadki in zdravjem voda našega planeta, tj. potokov, rek, zalivov ter oceanov. "Ko izdelek označimo za moder, pomeni, da ni škodljiv za vodna telesa in da so ga navdihnili oceani," pojasnjuje Mia David iz podjetja Credo.
Kaj lahko storiš ti?
Izobražuj se, deli informacije z lepotnimi navdušenci okrog sebe in izbiraj izdelke, ki ne bodo dodatno prispevali k problemu. V nadaljevanju s tabo delimo tri pomembne načine, kako narediti spremembo kot potrošnik, hkrati pa ti predstavljamo najboljše modre znamke in izdelke.
1. Kupuj izdelke iz odpadne plastike
Verjetno že veš, da plastika ni slaba le za oceane in podnebne razmere, ampak je smrtonosna tudi za živali in vse življenje v njih, hkrati pa plastika onesnažuje našo hrano in pitno vodo. Številne znamke se težave lotevajo tako, da iz odpadne plastike, ki je najdena v oceanih ali ob obali, ustvarjajo reciklirano embalažo.
2. Podpri trajnostne znamke
Modre blagovne znamke, ki so resničen zgled, so tiste, ki delajo vse z mislijo na trajnost. To pomeni, da izbirajo odgovorno pridobljene in okolju prijazne sestavine, v embalaži uporabljajo reciklirane materiale in proizvodne metode z malo ali brez odpadkov. Eden izmed pomembnih korakov v trajnostni modri lepoti je, da se poslovimo od plastike za enkratno uporabo. Maske v lističih, testerji in posamezno zapakirani izdelki nam služijo le nekaj minut, medtem ko njihov negativni vpliv na oceane lahko traja stoletja.
3. Spoznaj filantropske znamke
Nekatera lepotna podjetja se v duhu modre lepote združujejo s podjetji in organizacijami, ki so predane ohranjanju naših voda in vodnega življenja. Rezultat njihovega sodelovanja so projekti, v okviru katerih čistijo plaže, darujejo prihodke od prodaje, izvajajo še boljše trajnostne prakse in se zavezujejo k ciljem ohranjanja. Vse to so izjemno dragoceni načini za aktivno podporo naših oceanov in morskega življenja, ki hkrati prinašajo prepotrebno ozaveščenost o teh okoljskih vprašanjih.
Zdaj veš: Naši oceani in druga vodna telesa potrebujejo našo pomoč – nujno. In za to, da narediš pozitivno spremembo, ni potrebna diploma iz biologije, ampak le nekaj dodatne pozornosti, ki jo nameni zavestni manjši porabi plastike in njenemu ločevanju ter bodi pozorna pri dodajanju novih lepotnih izdelkov na svojo poličko.
Ne-tako-zabavna dejstva o plastiki v oceanih
- Vsako leto proizvedemo več kot 200 milijonov ton plastike, polovica tega pa je namenjena enkratni uporabi (na primer maske v lističih).
- Le 9 odstotkov vseh do zdaj proizvedenih plastičnih odpadkov je bilo recikliranih, približno 12 odstotkov je bilo sežganih, preostalih 80 odstotkov pa se je nabralo na odlagališčih ali v naravnem okolju.
- V naših oceanih vsako leto konča vsaj 98 milijonov ton plastike. Za predstavo: 3 milijoni kitov grbavcev bi še vedno tehtalo manj kot vsa plastika, ki se v oceanu nabere v 12 mesecih.
- 80 odstotkov vseh oceanskih odpadkov prihaja iz odpadne plastike, ki jo najdemo povsod - od površinskih voda do globokomorskih usedlin.
- Strokovnjaki ocenjujejo, da bo plastika v oceanih do leta 2050 pretehtala ribe.
Po Predlogi Lauren Balsamo
Prevedla In Priredila Nataša Mernik,
Fotografije: Shutterstock, Promocijsko Gradivo
Novo na Metroplay: “Peti v maternem jeziku mi je v izziv” | MAJA KEUC, ELLE GLASBA 2024