Z omrežjem LinkedIn do sanjske službe (+ kako si narediš OPAZEN profil)

20. 12. 2016
Z omrežjem LinkedIn do sanjske službe (+ kako si narediš OPAZEN profil) (foto: Profimedia)
Profimedia

Stvar je verjetno takšna: svojega računa na LinkedInu se nisi dotaknila, odkar si se na stran pomotoma prijavila leta 2006. Imamo prav? Ne zavedaš pa se, da morda stojiš nad rudnikom zlata kariernih priložnosti.

Ni pomembno, ali iščeš službo, že sediš na sanjskem delovnem mestu ali pa ti je popolnoma vseeno za ves svet.

To, da imaš blesteče urejen LinkedInov račun, bi moralo biti jasno kot beli dan.

Mogoče tvoja slabo obveščena prijateljica pravi, da ne gre za nič več kot spletni življenjepis.

Predstavili ti bomo nekaj vidikov tega spletnega omrežja, da ji boš lahko dokazala nasprotno.

LinkedIn ima pomembne lastnosti za strokovno povezovanje in izboljševanje osebnega poklicnega profila.

Gre za formacijo skupin znotraj določenih industrij, ki so odlična platforma za povezovanje in ustvarjanje novih poslovnih stikov s kolegi iz podobnih branž in potencialnimi mentorji.

Stran ponuja možnost sestankov in obveščanja o najnovejših dogodkih.

LinkedIn je najprimernejše družbeno omrežje za rast in razvoj tvojega poslovnega profila, kar po domače pomeni, da si na trgu delovnih mest bolj poznana in opazna.

Še bolj pomembno od tega pa je, da imaš zaradi portala boljši dostop do skritega trga zaposlitev – do položajev, ki jih podjetja ne oglašujejo, in do delovnih mest, za katere morajo lovci na glave čim hitreje najti ustrezne kandidate.

Ana Kolar, iskalka novih kadrov, pravi, da je LinkedIn osnovno orodje za iskanje primerno podkovanih posameznikov, ki jih uporabljajo podjetja.

LinkedIn v enem letu zabeleži več kot devet milijard iskanj. To ni malo klikov, ni malo priložnosti za službo, povezovanje in priložnosti za zaslužek.

Če profila na LinkedInu še vedno ne dojemaš kot orodje, zaradi katerega imaš prednost pred drugimi, ki tekmujejo za enake karierne sanje, kot jih imaš ti, se pripravi na razodetje.

Tvoj profil ni namenjen samo obdobju, ko se prijaviš za neko delovno mesto ali razmišljaš o novi poslovni potezi, na portalu je zelo priporočljivo biti neprestano prisoten, kar pa pomeni, da moraš profil sproti posodabljati.

Sliši se kot veliko trdega dela in časa, a kako bodo sicer tvoji potencialni bodoči nadrejeni in sodelavci vedeli, kaj sploh počneš in kako daleč si na svoji karierni poti.

Tudi svojega pet let starega CV-ja ne nosiš do novih zaposlovalcev, kajne?

Da ti zadevo malo olajšamo, smo sestavili bojni načrt, ki ti bo pomagal usvojiti osnovne spretnosti, ki jih potrebuje vsaka odrasla ženska s funkcionalno kariero.

Fotografija:

21-krat bolj vidna boš, če boš svojemu profilu dodala fotko svojega obličja. Tako izpadeš bolj zaupanja vredna. To, da imaš obraz, je najosnovnejši korak pri ustvarjanju svoje identitete.

Medtem ko ti slika s kužkom morda prinese kakšen zadetek na Tinderju več, je, razen če delaš v industriji s hišnimi ljubljenčki, na LinkedInu ne potrebuješ. Bodi profesionalna in odstrani moteče dejavnike s fotografije.

Nasvet: Če misliš, da potrebuješ fotografa, ki bo posnel nekaj glamuroznih fotografij tebe, ne skrbi.

LinkedIn pravi, da je dober selfi povsem primerna izbira.

Kako posneti #službeniselfi?

  • Zavedaj se svoje okolice - Uporabi belo steno, da bo fokus izključno na tvojem obrazu. Odstrani fotografije in plakate.
  • Uporabi naravno svetlobo - Bliskavica še nikoli ni bila tvoj prijatelj.
  • Izogibaj se roki v kadru - Fotoaparat postavi na nekaj, kar lahko služi kot stojalo, in uporabi samosprožilec.
  • Nosi prava oblačila - Naj kader zajema največ tvoja ramena. Poskrbi, da vsaj nekaj blaga pokriva tvoja ramena in dekolte.
  • Ne šobi se! - Upamo, da je to pravilo popolnoma odveč. Šobice so namreč popoln NE. Sprosti svoj obraz in se naravno nasmehni.

Fotka je narejena, čas je, da ugotoviš, kaj želiš povedati o sebi.

To je verjetno najbolj zoprn del postavljanja profila, a je nujno zlo, če si želiš plezati po karierni lestvi. Pri miru pusti samodejno ustvarjene opise delovnih položajev in sestavi naziv, ki bo pritegnil pozornost.

S kreativnostjo boš poudarila svojo osebnost. Če si na primer vodja pisarne, lahko svoj naziv spremeniš v 'ustvarjam prve vtise za svojo znamko'.

Ko bodo obiskovalci začeli brati tvoj življenjepis, bodo vedeli, kaj je v resnici tvoj profesionalni naziv, verjemi.

Naslednji korak je sestav­ljanje kratkega povzetka tvojega dela v 40 ali več besedah.

Cilj tega koraka je višanje verjetnosti, da se boš prikazala na vrhu LinkedInovega iskalnika, zato dobro premisli.

Ne trudi se sestavljati dolge klobase besedila, saj bo ljudi to le odgnalo proč. Raje kot v odstavku se opiši v alinejah. Lažje in hitreje se bere.

Kar se tiče posameznih opisov delovnih mest, ki si jih že zasedala, lovci na glave priporočajo, da se osredotočiš na izmerljive dosežke.

Na primer: “Izdelala sem projekt izboljšave delovanja, zaradi katerega je podjetje letno prihranilo 4000 evrov stroškov, namenjenih zunanji komunikaciji.”

Vse to piši v prvi osebi ednine. Znebi se klišejskih besed enodnevnic. Če boš govorila, da si 'team playerka' ali strastna voditeljica, ne boš nič drugačna od drugih.

Nekatere še tako premetene besede ti lahko v resnici škodijo.

Nekatere agencije za zaposlovanje za iskanje kandidatov uporabljajo študente, ki nimajo veliko izkušenj na tem področju. Številne informacije jim lahko uidejo, ker ne razumejo žargona na tvojem profilu.

Pomembno je, da imaš dovolj ključnih besed, zaradi katerih boš izstopala, če bo kdo iskal delavce v tvojem poklicu.

LinkedIn v svojem iskalniku uporablja algoritem ključnih besed, zato je dobro, da svoj poklic (na primer organizator dogodkov, grafični oblikovalec, vodja prodaje) na svojem profilu čim večkrat omeniš.

Iskalci kadrov na razgovore zaradi pomanjkanja časa in financ ne povabijo velikega števila ljudi, zato je odlično, če se v njihovih iskanikih pojaviš na prvih mestih.

Nasvet: Izkušnje povečujejo obisk tvojega profila. Si bila prostovoljka v Ugandi? Si hodila na tečaj optimizacije spletnih strani?

Jimi Hendrix ni kar tako vprašal, ali si izkušena. Barvitost svojega profila lahko popestriš tudi z vizualnimi tehnikami. Vključi hitre povezave, če si bila del nekega spletnega projekta, objavila zgodbo ali bila citirana v časopisu.

Enako velja za videovsebine. Imaš kanal na YouTubu? Si vključena v kakšen videoposnetek na spletu?

Zaposlovalci tako na vpogled dobijo še eno dimenzijo tebe. Pomisli, v čem si dobra, in vključi vse, kar delaš v prostem času in bi ti lahko bilo v korist.

Kako se povežeš z nekom, ki ga ne poznaš?

Najpomembneje je, da ne začneš novega 'razmerja' z generičnim sporočilom: “I'd like to add you to my network.”

Tak pristop kaže, da teh oseb zares ne poznaš in da nisi dovolj resna ali zainterisirana, da bi jim povedala, zakaj se želiš povezati z njimi.

Splača se ti uporabiti funkcijo 'osebe, ki jih morda poznaš'. Če jih v resnici ne poznaš, imata s to osebo vsaj skupne stike. Prošnjo za povezavo pošlji skupaj s personaliziranim besedilom, kot je:

“Spoznala sva se na tistem dogodku, lepo je bilo govoriti z vami, z veseljem bi se povezala.”

Poznanstva sklepaj z nekim nemenom, zato imej odgovor na to, zakaj si jih dodala, vedno pripravljen.

Občuduješ njihovo delo? Bi rada z njimi ali zanje nekoč delala? Ali se želiš preizkusiti na novem področju? V svojih odgovorih bodi natančna in jasna.

Imej v mislih ...

  • 92 % lovcev na glave uporablja LinkedIn, ko iščejo kandidate za delo.
  • 6-krat več prošenj za prijateljstvo boš dobila, če vključiš svojo izobrazbo.
  • 23-krat hitreje boš najdena, če vključiš kraj, v katerem živiš.
  • 29-krat več ogledov boš dobila, če imaš našteto več kot eno pozicijo.
  • 50 %uporabnikov LinkedIna je diplomiralo.

Kako vse skupaj deluje?

  • Ne pusti si biti neaktivna

Poskrbi za to, da ljudi redno obveščaš o tem, kaj počneš.

Če nimaš nobenih novih nazivov, napredovanj ali znanja, ki bi jih delila, lahko posodobiš svoj status. Ne na oseben način, kot to počneš na Facebooku, ampak piši o kariernih ciljih ali sestankih s povezavami, ki jih lahko označiš v objavi.

Če želiš stvari odpeljati še na višjo raven, obstaja stvar, ki se ji reče LinkedIn Pulse. Gre za forum, kjer lahko bereš, ustvarjaš in deliš lastne objave ali pa objave svojih vzornikov in povezav.

Če te na primer zanima moda, lahko napišeš, kaj se bo v prihodnosti zgodilo v tej industriji. Daljši sestavek vidijo vsi v tvojem omrežju, ostane pa tudi na tvojem profilu. Marsikomu je to že bila odskočna deska do slave in uspeha.

Temna stran LinekedIna

Ne gre samo za navdihujoče objave in karierne nasvete.

Dnevi popolnoma poštenega LinkedIna, ko so njegovi uporabniki zgolj nedolžno iskali povezave za karierno napredovanje, so mimo.

Na strani se zdaj tu in tam pojavljajo tudi popolnoma neprimerne objave in zasebna sporočila, ki uporabnike vabijo k vključevanju v piramidne sisteme, zmenkarije, prostitucijo ali pa jih zgolj zasuvajo z vsiljeno pošto.

Najdemo tudi cel kup pozivov za lažna delovna mesta.

Zakaj je prišlo do tega?

Hm, mnogi iskalci zaposlitve s takšnimi objavami zaposlovalcem pokažejo, koliko klikov so sposobni dobiti s svojimi zavajajočimi naslovi, in tako skušajo izboljšati svojo zaposlitveno vrednost.

Ni neumno, je pa prekleto nadležno.

Skratka, lekcija je dobra. Dobro si je zapomniti, da čeprav smo na sicer profesionalni spletni strani, to še ne pomeni, da je nekateri uporabniki ne zlorabljajo.

10 resnic, ki jih vedo vsi uporabniki LinkedIna

1 Čeprav ima tvoja nova povezava naziv direktorja, to še ne pomeni, da je
močna zveza.

2 Če dobiš prošnjo za povezavo brez slike ali skupnih povezav, gre verjetno za nigerijskega princa.

3 Vsakič, ko dodaš koga po nesreči, se tolčeš po glavi.

4 Nihče ne bi smel v svoj življenjepis vključiti popoldanskega dela v McDonaldsu izpred desetih let.

5 Če bereš blog Richarda Bransona, še ni nujno, da boš postala multimilijarderka.

6 Oseba, ki je odobrila tvoje spretnosti, nima pojma, kaj počneš.

7 Ne tekmuje se za število povezav. Razen če jih imaš pod 500, seveda.

8 Ko jih imaš enkrat 500, se lahko znebiš nepotrebnih stikov.

9 Nisi edina, ki ne razume polovice izrazov na omrežju.

10 Ja, tisti tip lahko vidi, da si obiskala njegov profil.

Po predlogi Mel Evans priredila Anamarija Lukovac

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord