Smo ženske še vedno podcenjene v svetu podjetništva, v katerem naj bi prevladovali moški? Pred Cosmo mikrofon smo v aktualni številni revije Cosmopolitan povabile le nekaj slovenskih nadvse uspešnih podjetnic, ki samozavestno stopajo po podjetniški poti. S katerimi ovirami so se soočale in ali jim je sploh že uspelo reči: “Uspelo mi je”? Pokukaj v njihove zgodbe in znanje, ki ti ga predajajo, sprejmi z odprtimi rokami.
Petra Kordiš je hotelirka in ustanoviteljica Smove. Po formalni izobrazbi antropologinja, neformalni pa večno radovedno bitje. Petra se že zadnjih let posveča hotelirstvu, kjer je pridobila dragocene izkušnje v vodenju in spoznavala svet počitnikovanja. V svoji strasti do kreiranja edinstvenih izkušenj je pred dvema letoma v središču Ljubljane vzpostavila center dobrega počutja, imenovan Smove. “Smove ni zgolj prostor, temveč pristna izkušnja, ki združuje elemente sprostitve, aktivnosti in osebne rasti. Kreirali smo prostor, kjer se ljudje lahko umaknejo od vsakodnevnega vrveža in prostor za mreženje,” je še dodala.
Se ti je v poslu bolj obneslo, da si ostajala v coni udobja ali ko si jo zapustila?
Odvisno od situacije - malikovanje potez, ki so zunaj cone udobja, se ne pokaže vedno najboljše. Včasih je vztrajanje v coni poznanega zagotovilo stabilnosti za ekipo, s katero delaš. Ponuja pa tudi predvidljivost in možnost grajenja, kar je v nekaterih fazah ključno. Inovacije in rast pa so pogosto rezultat korakov zunaj ustaljenih okvirov. Ko stopiš iz cone udobja, se soočiš z izzivi, ki zahtevajo kreativnost, prilagodljivost in tveganje. Naučiš se ceniti priložnosti, ki se pojavijo zunaj znanega, ter se spopasti z negotovostjo. Pomembno je ohraniti ravnovesje med udobjem in izzivi ter prepoznati, kdaj je čas za korak zunaj cone udobja in kdaj ostati v njej.
Kaj si želiš, da bi vedela na začetku svoje podjetniške poti, pa si se tega naučila šele pozneje?
Čar je v tem, da na začetku marsičesa ne veš in se učiš sproti. V preteklih letih sem se naučila, da je pomembno graditi trdne odnose z ljudmi v svoji industriji in svoji skupnosti. Mreženje in sodelovanje sta ključna za pridobivanje znanja, izmenjavo idej ter ustvarjanje priložnosti za rast. Spoznala sem, da je skupnost podobno mislečih neprecenljiv vir podpore, nasvetov in navdiha.
S kakšnimi ovirami si se srečevala na svoji poti?
V svetu turizma je zagotovo eden izmed večjih izzivov pridobivanje kadra, posameznikov, ki so motivirani, pripravljeni srkati znanje, dnevno iskati rešitve in se držati visoko zastavljenih standardov. Ne glede na to, kaj počneš in kam pelje tvoja podjetniška pot, bo pridobivanje ljudi ključno za dobro realizacijo. Na začetku lastne podjetniške poti se lahko spopadaš s finančnimi omejitvami - sama sem se naučila, da še kako drži rek: “Nisem tako bogat, da lahko kupujem poceni.” Kar lahko, prepusti strokovnjakom - dolgoročno prihraniš denar, v vsakem primeru pa pomemben čas. Torej, spletne strani naj ne izdeluje sosedov Jože, računovodstva pa ne prepusti bratrancu v drugem kolenu. Razen seveda, če so strokovnjaki na svojem področju.
Katero veščino si usvojila na poti do uspeha?
Mislim, da mešanico med “Vse je mogoče” in racionalnim oziroma brezglavim pogledom na stvari, ki mi omogoča, da dosegam tiste cilje, ki so sicer malce težje dosegljivi in se ne podim brezglavo za nalogami, cilji ali projekti, ki ne bodo padli na plodna tla. In seveda - vztrajnost. Vsak korak nazaj, vsak kamen, ki prileti pod noge, izkoristi, da zgradiš močne temelje.
Kdaj si si rekla: Uspelo mi je?
Srce Smove doma so delavnice, ki nam omogočajo osebno rast ali kvalitetno (in zanimivo) preživljanje prostega časa. Momentov “Uspelo nam je!” je več - vsakič, ko razprodamo delavnice, vsakič, ko vidim, koliko se ljudje naučijo in kako se povežejo, vsakič, ko se ljudje pozneje oglasijo in pojasnijo svoje ideje in to, kako so jih realizirali.
Misliš, da so ženske v današnjem času v podjetniškem svetu še vedno podcenjene?
Statistika kaže, da so na nekaterih področjih še vedno - vrzel v plačilnih razredih, pomanjkanje zastopanosti v nekaterih vodstvenih vlogah itd. Vendar je pomembno, kako vidimo same sebe in na kakšen način vplivamo na mlajše generacije žensk. Najbolj žalostno se mi zdi, kadar ženske podcenjujejo druga drugo in kadar se (v svetu, ki tako ali tako temelji na tekmovalnosti) ne podpiramo, ampak tiščimo navzdol. Mogoče težje vplivamo na neenakost plačilnih razredov v svetu, bi si pa želela, da poskrbimo za zdravo okolje, konkurenco in bogato osebnostno rast mlajših žensk, ki vstopajo v podjetništvo,
Kratka misel za vse ženske, ki se gibljejo v podjetniškem svetu.
Začni na novo tolikokrat, kolikokrat je treba. Še en, ki mi je pri srcu, pa je od Estée Lauder: “I never dreamed about success. I worked for it.” (Nikoli nisem sanjala o uspehu. Zanj sem se trudila.)
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču