Od sanj do uspeha na modni pisti z Ullo Podnar, lastnico modne znamke Ullala: "Raje delujem po svojem navdihu"

29. 10. 2024
Deli
Od sanj do uspeha na modni pisti z Ullo Podnar, lastnico modne znamke Ullala: "Raje delujem po svojem navdihu" (foto: Ulla Podnar - instagram)
Ulla Podnar - instagram

"Obožujem Chanel in Dior, a nikakor ne sledim njihovim stopinjam," pravi modna oblikovalka.

Ulla Podnar je mlada, a že zelo izkušena oblikovalka, ki s svojo znamko Ullala spodbuja k samozavestnemu in unikatnemu stilu. S predanostjo delu, ki ga opravlja ročno in lokalno, predstavlja primer predanosti in ustvarjalnosti, ki izžareva duh trajnosti in inovativnosti na modni sceni. 

Rade bi te bolje spoznale, zato nas zanima, kdo je Ulla Podnar in kaj predstavlja znamka Ullala?

Sem 24-letna oblikovalka, ki ustvarja in oblikuje že od nekdaj. Moja uradna pot se je začela leta 2019, ko sem sodelovala pri projektu, ki mi je omogočil uresničitev sanj – ustanovitev lastne znamke Ullala. V želji, da bi svoje ustvarjalne ideje izpopolnila, sem se odločila za študij na Fakulteti za dizajn v Ljubljani, ki sem ga letos tudi zaključila. Ullala ustvarja kakovostna oblačila za ženske, predvsem kopalke, plašče in športna oblačila. V zadnjem času pa razvijam tudi linijo 'upcycling' kosov, ki sem jo predstavila na Ljubljana Fashion Weeku.

Kako dolgo že obstaja tvoja znamka?

Znamko imam že štiri leta. Na začetku sem izdelovala pralne maske pod imenom @pralne_maske, kasneje pa sem razširila ponudbo in jo preimenovala v Ullala – ime izhaja iz mojega imena.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ullala.si (@ullala.si)

 

Ali pri ustvarjanju slediš modnim trendom ali se raje držiš lastne vizije?

Trende poznam, saj jih mora vsak oblikovalec, vendar jim ne sledim slepo. Raje delujem po svojem navdihu in predvsem poslušam stranke. Všeč mi je, ko od njih izvem, kaj jim je všeč, kaj rade nosijo, saj mi to pomaga razvijati ideje v pravo smer.

Ali se bolj vidiš v ustvarjanju modnih kolekcij za revije ali kolekcij za prodajo?

Obožujem modne revije in občutek, ki ga prinesejo – to je dan, ki ga resnično pričakujem! Kljub temu pa moram tudi prodajati, saj kreacije na koncu potrebujejo dom. Moj cilj je, da najdem ravnotežje med ustvarjanjem za revije in za prodajo. 

Kakšen vpliv imata Ljubljana ali Slovenija na tvoje oblikovanje?

Prihajam iz Škofje Loke, kjer ljudje na posebne modne izraze gledajo nekoliko drugače. Ljubljana omogoča več svobode, ljudje tu sprejemajo ekstravagantne kose z občudovanjem. Selitev v Ljubljano mi je razširila obzorja, tako v osebnem slogu kot v oblikovanju.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ullala.si (@ullala.si)

 

Kako se soočaš z ovirami, kot so časovni pritiski, kritike ali omejena dostopnost materialov?

Največji pritisk mi predstavlja hitra menjava letnih časov, saj moraš nenehno prilagajati kolekcije. Kritike sprejemam dobro, menim da če je kritika konstruktivna, je lahko zelo koristna, čeprav do zdaj srečno nisem bila deležna veliko zavrnitev.

Kaj želiš s svojo znamko sporočiti občinstvu?

Znamka Ullala izdeluje kakovostna oblačila za samozavestne ženske, ki v njih zasijejo. Želim, da moji kosi poudarijo ženstvenost in morda skrijejo kakšno nepravilnost, zaradi česar se v njih počutijo še boljše. Oblačila izdelujem sama in za njimi resnično stojim. Velikokrat mi kdo reče: "Pa zakaj ne daš šivati na Kitajsko?" Jaz pa nočem, da bi nastajala kjerkoli drugje kot pod mojimi rokami, saj sta mi kakovost in unikatnost na prvem mestu. Menim, da je to, da so kosi izdelani pod mojimi rokami, prav eden izmed stebrov in vrednot moje znamke.

Ali strmiš tudi k trajnosti svojih oblačil?

Seveda, čeprav težko rečem, da so moji kosi popolnoma trajnostni. Vsekakor pa izbiram kakovostne materiale, ki dolgo ohranijo svežino, ne bledijo in se ne muckajo, da ostanejo čim dlje uporabni.

Letos si na LJFW predstavila zadnjo kolekcijo v sklopu študija na Fakulteti za dizajn. Praviš, da si si s to kolekcijo 'dala duška' in res uživala v celotnem kreativnem procesu. Kakšen je proces oblikovanja kolekcije za tako pomemben dogodek, kot je Ljubljana Fashion Week?

Na fakulteti smo imeli predmet Studio za modno in eko oblikovanje, kjer smo iz starih oblačil ustvarjali nekaj novega. Iz Adidas trenirk sem ustvarila dva kosa in resnično sem se zaljubila v kreativni proces preobrazbe, zato je moj načrt, da kose nadgradim jin jih kasneje tudi prodajam. Z veseljem sem uporabila ta pristop tudi pri zaključni kolekciji, saj mi daje občutek, da starim oblačilom podarim novo življenje.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ullala.si (@ullala.si)

 

Koliko kosov si pripravila za LJFW in koliko časa si porabila?

Na modni pisti sem predstavila devet kosov – štiri hlače, štiri jakne in en korzet. Celoten proces se je začel januarja, od idej do skic, do končne realizacije septembra. To je proces, ki je nenehno prisoten v mislih, tako da sem o tem razmišljala tudi takrat, ko nisem dejansko fizično delala na projektu.

Zakaj si se odločila za ravno takšne dizajne in točno te kose oblačil?

Plašči in jakne so mi zelo ljubi. Plašč je najtežji kos oblačil za narediti, saj gre za izdelavo največ časa in materiala. Imeti moraš veliko znanja, ampak po drugi strani sem pa mnenja, da so plašči nekakšen zelo močan kos, ki ga veliko ljudi obožuje in z veseljem nosi. Prav tako imam zelo rada barve. V osnovi so mi bili neka rdeča nit športni predmeti in oblačila, ki so sami po sebi zelo barvni in jih večkrat najdemo v kakšnih neonskih barvah. Všeč mi je bila ta povezava športno-elegantno in sem se zato tudi odločila delati v tej smeri. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ullala.si (@ullala.si)

 

Kaj bi svetovala mlajši sebi, ki si je želela postati oblikovalka?

Da ostaneš zvesta sebi, korak za korakom gradiš na svoji vztrajnosti in slediš svojim sanjam z velikimi cilji.

Kaj bi svetovala mladim oblikovalcem, ki sanjajo, da bi nekoč svoje kreacije predstavili na modnem dogodku, kot je LJFW?

Sprejmite dejstvo, da je pot zahtevna. Najprej morate verjeti, da lahko v Sloveniji s tem poklicem uspešno živite. Bodite edinstveni, sledite svoji viziji in si ustvarite mrežo, ki vas podpira. Usklajevanje kreativnosti s potrebami trga je pa seveda tudi eden izmed ključev do uspeha.

(Iz revije) Ob blizu z Brino Vidic - BRENCHA: "Vedno me je zanimala kombinacija sodobnega minimalizma in razkošnih stilov preteklosti"

Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024