Spoznaj Slovenca, ki navdušujeta s svojo kolekcijo kopalk

28. 7. 2016
Deli

Žiga Klinc in Hana Hees Pavlinc stojita za blagovno znamko HARD Swimwear. Gre za kopalke, ki pristajajo praktično vsaki ženski in še bolj poudarijo ženske atribute. Kolekcija, ki navdušuje tudi v tujini, tako prihaja naravnost iz Slovenije.

Kako se je začela vajina pot?

Hana: Vsakoletni strah pri izbiri kopalk me je pripeljal do ideje, da bi sebi in ostalim ponudila kopalke, ki bi prekrile naše nepravilnosti in poudarile atribute ženskega telesa.

Že tri leta sta se v meni nabirala volja in zanimanje za izdelavo kolekcije kopalk, ki bi se lahko izdelovala v večji nakladi v proizvodnji.

Po podrobnejši raziskavi sem se srečala s kruto realnostjo in ugotovila, da proizvodnja pomeni izdelavo velikih količin, ki si jih, glede na to, da sem bila še študentka, nisem mogla privoščiti.

Kljub temu pa me to ni odvrnilo, da bi nadaljevala svojo pot, in tako si z Žigom še vedno prizadevava, da bi blagovna znamka HARD v prihodnjih letih dosegla svoj potencial in razpoznavnost tako na domačem kot tudi na tujem trgu.

hard

Žiga: Sam si v nasprotju s Hano nikoli nisem predstavljal, da bom oblikoval kopalke, saj oblačilnih kosov oziroma mode na splošno nisem najbolje razumel, predvsem pa ji nisem namenjal pretirano veliko pozornosti.

Včasih sem rad pregledal kakšne moške kose Toma Forda, s tem pa se je tudi vsa radovednost glede mode končala.

Vse se je nekako spremenilo, ko sva se s Hano po dolgih letih spet srečala in se seveda ponovno zaljubila.

Zgolj po naključju me je enkrat povabila s seboj v razvojni oddelek, kjer sem jo oviral pri delu in se neznansko dolgočasil, zato mi je v roke potisnila škarje, rekoč, da naj bom vsaj za nekaj uporaben.

Takrat sem prvič v življenju krojil blago. Še preden sem se sploh zavedal, sem se znašel v tej zame takrat popolnoma novi stroki.

Vedno sem ji poskušal pomagati pri stvareh, v katerih se sama ni najbolje znašla, in tako je vse skupaj razmeroma hitro postalo del mene.

hard

Sama se vsako leto srečujem z enakim problemom - kako najti kopalke, ki bodo primerne za mojo postavo. Zavijem v trgovine in najdem samo modele, ki pristajajo dekletom z različnih modnih naslovnic. Kaj menita o tem?

Žiga: Sam se s tovrstnimi težavami ob kupovanju kopalk zase ravno ne srečujem. Se pa zato toliko bolj srečujem z njimi v smislu, ko z neko oblikovno rešitvijo poskušava odgovoriti na nastali problem.

Tako se s Hano dostikrat poskušava čim bolj vživeti v volgo potrošnice, ki ji je produkt namenjen. Vsi modeli so vedno zasnovani tako, da ima vsak estetski element tudi neko funkcijo.

V bistvu je nekako tako nastala tudi vajina zgodba.

Hana: Ja, res je, kot sem že omenila, je bila to zame res prava nočna mora in iz tega se je pravzaprav vse skupaj razvilo in na srečo, da je bilo tako, saj si danes ne predstavljam več življenja brez vsakodnevnega ustvarjanja kopalk.

V Slovenji na žalost nimamo tako pestre ponudbe kot v tujini, zato je bilo zame še toliko težje izbrati sebi primerne kopalke. V tujini je lažje, saj najdemo zelo pester nabor ponudnikov kopalk za normalne in močnejše postave.

Sama se pri oblikovanju ne obremenjen s tem, da bi kopalke bile namenjene ženskam popolnih mer, ravno nasprotno.

Odločila sem se ponuditi atraktivne ter modne modele kopalk pripadnicam nežnejšega spola, ki nosijo številko vse tja do 48.

kopalke

Vajini modeli tako pristajajo tudi ženskam z oblinami. Kaj je pomembno za to, da se v kopalkah dobro počutimo, in kakšne modele moramo izbirati glede na svoje postave?

Hana: Seveda se veliko žensk sprašuje, ali je res, da tako vpadljivi ter modni modeli kopalk pristajajo tudi ženskam z oblinami, vendar je bilo veliko razvoja namenjenega prav temu, da se z različnimi oblikovnimi rešitvami prekrijejo morebitne nepravilnosti in tako ustvarijo iluzionističen učinek.

Še vedno se držim načela, da se ne glede na izbiro kopalk, ali je optimalna ali ne, vsaka posameznica mora počutiti najbolje v kopalkah, naj bodo te bolj zapeljive, udobne ali športne.

Zelo pomembno se mi tudi zdi, da si moramo izbrati primerno velikost, da nas robovi ne zarežejo in ne naredijo odvečnih blazin, ki jih sicer sploh ni ali pa jih morda ne bi bilo opaziti.

Dejavnikov je res veliko, vendar bi na hitro omenila najpomembnejše, kot je izbira pravilne barve kopalk glede na naš ten kože, vzorca in pa seveda kroja kopalk.

hard

Najti kopalke, ki skrijejo nepravilnosti in poudarijo atribute ženskega telesa, ni lahko. Kako veste, kako oblikovati prave kopalke?

Žiga: Sam sem se med študijem na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani večino časa ukvarjal predvsem z iskanjem odgovorov na neko problematiko v prostoru, za katero je bilo treba ponuditi optimalno in iz estetskega vidika zanimivo, dopadljivo in seveda ne nazadnje tudi funkcionalno rešitev.

In tako se po podobnem principu s Hano lotiva tudi oblikovanja kopalk.

Hana, vi ste ta projekt združili s svojim diplomskim projektom. Nam zaupate, kaj ste raziskovali in do kakšnih zaključkov ste prišli?

Hana: V praktičnem delu diplomske naloge sem želela od skice kopalk preiti na realen izdelek. Ker se v šoli še nismo srečali s kroji za kopalna oblačila, je bil to pravi izziv.

Ustvariti sem si želela osnovne kroje za nedrčke in kopalne hlačke. Ker je pri kopalkah zelo pomembno, da je kroj primeren in se prilega ženskemu telesu, sem temu namenila največ časa.

Hana

Ko sem dobila dobre osnove, sem vse skupaj modelirala v štiri različne modele kopalk. Raziskovala sem tudi različne strukture materialov in se igrala z njihovo transparentnostjo. Prvič sem se tudi srečala s pomožnimi materiali, kot so elastike in različne sponke za zapiranje itd.

Vse skupaj je bilo potovanje v svet kopalnih oblačil, ki pa je bilo precej zahtevno, saj je v Sloveniji težko dobiti sestavni material ali kakršnokoli informacijo o šivanju in krojenju kopalk.

Razvila se je znamka HARD, ki je predvsem prepoznavna v tujini. Kako pa je na domačem trgu? Marsikdo pravi, da je lažje uspeti v svetu kot doma. Kaj vidva menita o tem?

Hana: Sprva je bil najin glavni cilj kopalke približati oz. predstaviti predvsem ženskam v Sloveniji, a se je skozi razvoj nekako rodila ideja o tem, da bi kolekcijo predstavila še širši množici! In tako smo se odločili kampanjo poslikati v tujini.

To je bil pravzaprav začetek vsega novega. Svojo prepoznavnost poskušava graditi predvsem v Ameriki, od koder prihaja tudi večji delež naših strank, vendar se vztrajno nabirajo tudi iz Avstralije, Dubaja in vsega sveta.

Ker mineva šele tretji mesec, odkar sva svojo kolekcijo ponudila tujemu trgu, se zavedava, da naju čaka še dolgo in burno potovanje do res prepoznavne blagovne znamke. Je pa res, da se nama v tujini odvija vse dosti hitreje.

hard

Žiga: Sam bi se z zgoraj navedenim težko bolj strinjal. Predvsem zato, ker je trg, na katerem posluješ, toliko širši in morebiti bolj dovzeten za določen produkt.

Prav tako so že dodobra navajeni na spletno nakupovanje, tako da je lažje ponuditi svoj produkt širši množici, kar se seveda neposredno kaže tudi v prodajnih rezultatih!

Seveda pa se to kaže tudi v neprimerljivi dinamiki poslovanja. Če bi tuji trg, na katerega sva letos tudi začela vstopati, lahko primerjal s slovenskim, bi lahko rekel, da je glavna razlika v tem, da se v tujini vse dogaja veliko hitreje!

Vi ste svojo znamko predstavili lani. Kako se je uveljavila med slovenskimi ženskami?

Žiga: Blagovna znamka HARD je na slovenskem trgu prisotna šele drugo sezono. Aktivno bi lahko rekli, da je HARD v Sloveniji prisoten, če štejemo čas delovanja v pretekli sezoni in letošnjih zgolj nekaj mesecev.

Tako da če vzamemo v ozir kratek čas delovanja, sva z odzivom slovenskih strank precej zadovoljna. Samo ime blagovne znamke se počasi širi in vsako leto privablja nove stranke!

Še vedno pa se velik del slovenske populacije ne zaveda, da gre za slovenski produkt, ki je oblikovan in izdelan v Sloveniji, velikokrat dobivava vprašanja v smislu, od kod so kopalke uvožene!

Kako so zasnovane kolekcije HARD?

Hana: Vedno si najprej izbereva tip žensk, ki bi nosile te kopalke. Prva kolekcija je izhajala iz karakterjev mojih prijateljic, drugo pa sva zasnovala širše in si sama ustvarila like.

Seveda v to vključiva še modne trende, utrip energije žensk z Instagrama in modnih ikon, kot tudi seveda utrip današnje družbe.

Vaša blagovna znamka ne predstavlja samo izdelka, ampak celoten življenjski stil. Komu pa je dostopna?

Žiga: Res je! Že slogan blagovne znamke, ki se glasi 'Live HARD, wear HARD', nas nekako nagovarja, da se okoli blagovne znamke lahko razvije celoten življenjski stil. Stranke poskušava nagovarjati predvsem z mladostnimi in drugačnimi dizajni, ki naj bi se tako odražali v osebnosti posameznih kupk.

Hana: Za blagovno znamko si želiva, da bi bila dostopna čim širši množici ljudi, trenutno ponujamo izdelke srednjega cenovnega razreda. Prizadevava pa si ohranjati čim boljše razmerja med kakovostjo in ceno.

Napisala: Mihaela M. Kocbek (za Story)
Fotografije: Tibor Golob

Preberi še: Zlata vredni nasveti uspešnih žensk, ki so s samozavestno držo uresničile svoje sanje

ali pa zanimiv prispevek Zakaj si verjetno bolj uspešna, kot misliš!

Novo na Metroplay: "Ni uspeha brez trdega dela." | Maja Štamol Droljc