Marina Hasija je izvedela svojo diagnozo, ko je bila stara le 24 let. Povedala nam je, zakaj je pomembno biti tu, kadar nekdo preživlja težke trenutke.
V okviru obeleževanja meseca boja proti raku dojk je Cedevita lansirala novo kampanjo in istoimensko spletno platformo „Bodi TU. Bodi CE“ z namenom ozaveščanja o izzivih, s katerimi se soočajo bolnice z rakom dojke in njihovi bližnji ter kako jim pri tem ponuditi potrebno podporo. V času kampanje je Cedevita na trg lansirala nov proizvod Pink Grejp, v 200 g simbolični roza embalaži, s katero ima vsak možnost podpreti delovanje združenja Europa Donna Slovenija, ki se s svojo angažirano humanitarno dejavnostjo bori proti raku dojke in skrbi za telesno in mentalno zdravje obolelih.
Na platformi lahko najdete številne uporabne nasvete in video intervjuje, pri ustvarjanju katerih sodelujejo strokovnjaki psihologi in obolele osebe, ki so svoje izkušnje pripravljene deliti z javnostjo. Cilj je ozaveščati javnost o izzivih, s katerimi se soočajo bolnice z rakom dojk in njihovi svojci ter kako jim v tem procesu zagotoviti potrebno podporo. Oglejte si izkušnje pogumnih žena, ki so premagale raka dojke in nasvete strokovnjakov, kako biti tu za obolele in njihove bližnje.
Marina Hasija (32), ena od protagonistk Cedevitine donatorsko-izobraževalne kampanje, se je v pogovoru s psihologinjo Tijano Debelić odločila z javnostjo deliti svojo zgodbo o borbi proti karcinomu dojke. Marina je bila stara komaj 24 let, ko je izvedela za svojo diagnozo. Čeprav ni imela genetske predispozicije za raka, je med enim od predavanj na fakulteti, kjer so govorili o vzrokih za nastanek raka, opazila spremembo v svojem telesu: „Tega občutka nisem povezovala z ničemer, mislila sem, da je v predavalnici pač zatohlo - ampak tega občutka se točno spomnim. Potem je prišel oktober, mesec boja proti raku na dojki in vem, da sem sporočila iz teh akcij nenadoma videla na vsakem vogalu,” je povedala mlada strokovnjakinja za odnose z javnostjo.
Avtor fotografije: Bine Zarabec
Dva meseca kasneje se je odločila za samopregled dojk in zatipala bulico: „Takrat me je spet spreletel tisti čuden notranji občutek s predavanja in zavedla sem se, da se je verjetno takrat karcinom začel razvijati,“ je povedala Marina Hasija.
Prva punkcija ni pokazala pravega stanja
Naročila se je na punkcijo, najpogostejšo preiskavo za odkrivanje raka dojke, katere zanesljivost je 92 %. Kmalu po odvzemu vzorca iz bulice je dobila prvi laboratorijski izvid, ki ni pokazal znakov raka. Čeprav so njeni bližnji začutili olajšanje, je ona vseeno vedela, da je nekaj narobe in zato se je odpravila na še eno preiskavo nekaj mesecev kasneje in izvedela za svojo pravo diagnozo.
Nekaj mesecev po prvi punkciji se je vrnila na Onkološki inštitut, da opravi še drugo punkcijo. Še isti dan je punkcija pokazala povsem drugačno diagnozo - sumljiva tvorba in že po dveh dneh so jo poslali na prvo operacijo. Šele po operaciji je dobila popolno diagnozo - invazivni mucinozni hormonski karcinom dojke.
Marinino sporočilo za vse obolele ženske
Avtor fotografije: Bine Zarabec
Čeprav so ji tumor odstranili, je morala Marina opraviti številne dodatne terapije, nekatere od njih lahko povzročijo tudi neplodnost, zato se je preventivno odločila za zamrznitev jajčec: „Ne bom lagala, celoten poseg ni ravno prijeten, vendar navsezadnje lahko prinese ženski nekaj posebnega in to je otrok – tega se ne da primerjati z ničemer in bi šla čez to še desetkrat, če bi bilo treba, “ pove Marina in svojo izkušnjo konča s pomembnim sporočilom vsem ženskam s to boleznijo:
"Vsekakor priporočam vsem onkološkim bolnicam, predvsem pa mladim ženskam, ki še niso postale mame, da preverijo vse svoje možnosti, preden se lotijo posegov, ki lahko resno škodujejo njihovemu reproduktivnemu sistemu v boju proti raku! Vprašajte svoje onkologe, splošne zdravnike in ginekologe, da vas pravilno napotijo. Zamrzovanje jajčec je za ženske v tem položaju brezplačno in zato je nujno, da te informacije dosežejo vse."
S platformo "Bodi TU". Bodi CE." podprimo Marino in vse pogumne ženske
Avtor fotografije: Bine Zarabec
Oboleli z malignimi boleznimi, tudi z rakom dojke, se pogosto soočajo s številnimi spremembami v svojem življenjskem slogu in potrebujejo sistematično podporo okolice in bližnjih. Potrebujejo nekoga, ki jim bo stal ob strani v dobrem in slabem. V sklopu kampanje bo Cedevita trgu predstavila nov proizvod Pink Grejp v simboličnem roza pakiranju po 200 gramov, s katerim ima vsak možnost podpreti delovanje združenja Europa Donna Slovenija, ki se s svojo angažirano humanitarno dejavnostjo bori proti raku dojke in skrbi za telesno in duševno zdravje obolelih.
"V oktobru, mesecu, ki ga zaznamujemo z rožnato pentljo, na svetovni ravni tradicionalno obeležujemo boj proti raku dojk in ozaveščamo o pomenu zgodnjega preprečevanja tega malignega karcinoma, ki je najpogostejši vzrok smrti žensk po vsem svetu. V okviru regionalne akcije bo Cedevita donirala sredstva združenju Europa Donna Slovenija, pa tudi drugim združenjem v regiji, ki se osredotočajo na strokovno podporo obolelim. Za donatorsko kampanjo smo se odločili, saj želimo ozaveščati - ne le o boju proti raku na dojki, ampak tudi o opozarjanju na izzive na področju duševnega zdravja, s katerimi se soočajo oboleli, pa tudi njihovi bližnji – njihovi družinski člani, prijatelji, sodelavci. S različnimi aktivnostmi, skupaj z novo platformo „Bodi TU. Bodi CE“ in s posebno zasnovanim proizvodom Pink Grejp vabimo vse, da naj bodo tu za bolne in naj jim nudijo podporo v trenutku, ko jo najbolj potrebujejo" - je povedala Maja Šiprak, Senior Brand Manager, Cedevita, Atlantic Grupa
Da bi ohranili duševno zdravje in zagotovili psihološko pomoč ne le bolnim, ampak tudi njihovim bližnjim, strokovnjaki platforme „Bodi TU. Bodi CE.“ izobražujejo javnost o tem, kako biti tu za obolelo osebo, kako pristopiti k njej takoj, ko izve za svojo diagnozo, in kako zagotoviti ustrezno podporo in tolažbo vsem v njihovi bližini, na katere bolezen prav tako vpliva.
Avtor fotografije: Bine Zarabec