Vzgoja otrok in učiteljeva avtoriteta
Moderatorji: saarijarvi, Dioniz, Sunshine
-
Lopatka - Komunikatorka
- Prispevkov: 166
- Na forumu od: 18. 11. 2007
- Kraj: Ljubljana
Nemalokrat sem že brala, kako je v nekaterih razredih nemogoče sledit pouku, ker so dijaki neustavljivi, učitelji pa jim nekako ne morejo nič, brez da bi s sankcijo kršili šolska pravila ali celo zakonik.
Včasih se je v šolah kazen obilno uporabljala - pri nekaterih fizična, pri nekaterih z delom, pri nekaterih psihološko matranje otrok - kot jasno sporočilo otroku, da je nekaj storil narobe. Sčasoma se otroke smatra za vedno bolj odrasle in očitno odrasli vedno bolj pričakujejo, da bodo razumevajoče sprejeli pridigo in nehali počet traparije, kar je po moje ena temeljnih zablod.
Jaz osebno sem mnenja, da je kazen nujni instrument vzgoje - ni nujno, da je kazen fizično ali psihično mučenje otroka - povsem dovolj je kazen, ki otroku da jasno vedeti, da je zaradi lastnega dejanja na slabšem.
Ko začne izkazovati razumevanje, seveda veliko pomaga pogovor - a žal si ga vse preveč staršev predstavlja kot enosmerno podajanje modrosti, kar seveda deluje v zelo omejenem številu primerov.
Ko pride otrok v šolo ali vrtec s seboj prinese izkušnje od doma in jih uporablja, kakor ve in zna - večina problematičnih otrok danes baje pride iz bodisi premožnih družin, kjer na otroka pazi gora "interaktivnih" igrač, bodisi družin, kjer starši cele dneve delajo in pridejo domov zgolj spat.
Druga stvar, ki jo zadnje čase veliko poslušam, pa je upadanje kvalitete učiteljskega dela. Ker ta zajema tudi vzgojo, je to neke vrste "policijsko delo "- učitelj pač ne more vedno brez represivnih ukrepov, ker otroci poskušajo vse živo, kar vsebuje tudi nesprejemljivo obnašanje. Pomanjkanje občutka za odgovornost pri starših in otrocih je seveda hud problem, ki ga učitelj le stežka reši, ker nasilje pač ni ena od možnosti, a večina učiteljev, ki jih občudujem, brez strahu ostro nastopi zoper učence, ki presežejo meje - po moje tudi ni naključje, da v primeru konflikta s starši tak učitelj odločno nastopi tudi zoper starše (in mu dam povsem prav).
V naši srednji šoli se je dostikrat dogajalo tudi to, da če se je učitelj strogo uprl dijaku, so starši takoj naslednji dan hodili v šolo, češ "z mojim otrokom se že ne sme tako pogovarjat." Kakšno mnenje imate glede tega? Je prav, da se dijakom danes v imenu "demokracije" ne sme prav nič reči, brez da bi bil učitelj takoj napaden s strani ravnatelja, psihologa, staršev in ponekod celo odvetnika? Katere so tiste meje, ki jih dijak ne sme preseči? In kateri so tisti ukrepi, ki jih lahko izvrši učitelj. So starši preveč na strani svojih otrok, in preveč nastrojeni proti učiteljem?
Včasih se je v šolah kazen obilno uporabljala - pri nekaterih fizična, pri nekaterih z delom, pri nekaterih psihološko matranje otrok - kot jasno sporočilo otroku, da je nekaj storil narobe. Sčasoma se otroke smatra za vedno bolj odrasle in očitno odrasli vedno bolj pričakujejo, da bodo razumevajoče sprejeli pridigo in nehali počet traparije, kar je po moje ena temeljnih zablod.
Jaz osebno sem mnenja, da je kazen nujni instrument vzgoje - ni nujno, da je kazen fizično ali psihično mučenje otroka - povsem dovolj je kazen, ki otroku da jasno vedeti, da je zaradi lastnega dejanja na slabšem.
Ko začne izkazovati razumevanje, seveda veliko pomaga pogovor - a žal si ga vse preveč staršev predstavlja kot enosmerno podajanje modrosti, kar seveda deluje v zelo omejenem številu primerov.
Ko pride otrok v šolo ali vrtec s seboj prinese izkušnje od doma in jih uporablja, kakor ve in zna - večina problematičnih otrok danes baje pride iz bodisi premožnih družin, kjer na otroka pazi gora "interaktivnih" igrač, bodisi družin, kjer starši cele dneve delajo in pridejo domov zgolj spat.
Druga stvar, ki jo zadnje čase veliko poslušam, pa je upadanje kvalitete učiteljskega dela. Ker ta zajema tudi vzgojo, je to neke vrste "policijsko delo "- učitelj pač ne more vedno brez represivnih ukrepov, ker otroci poskušajo vse živo, kar vsebuje tudi nesprejemljivo obnašanje. Pomanjkanje občutka za odgovornost pri starših in otrocih je seveda hud problem, ki ga učitelj le stežka reši, ker nasilje pač ni ena od možnosti, a večina učiteljev, ki jih občudujem, brez strahu ostro nastopi zoper učence, ki presežejo meje - po moje tudi ni naključje, da v primeru konflikta s starši tak učitelj odločno nastopi tudi zoper starše (in mu dam povsem prav).
V naši srednji šoli se je dostikrat dogajalo tudi to, da če se je učitelj strogo uprl dijaku, so starši takoj naslednji dan hodili v šolo, češ "z mojim otrokom se že ne sme tako pogovarjat." Kakšno mnenje imate glede tega? Je prav, da se dijakom danes v imenu "demokracije" ne sme prav nič reči, brez da bi bil učitelj takoj napaden s strani ravnatelja, psihologa, staršev in ponekod celo odvetnika? Katere so tiste meje, ki jih dijak ne sme preseči? In kateri so tisti ukrepi, ki jih lahko izvrši učitelj. So starši preveč na strani svojih otrok, in preveč nastrojeni proti učiteljem?
- Ferdox
- Sramežljivka
- Prispevkov: 84
- Na forumu od: 28. 1. 2007
- Kraj: Ljubljana
Jah, nadutost današnjih otrok in nespoštovanje avtoritet je hud problem. Reševat bi ga morali večinoma starši, ki pa se tega sprenevedajo oziroma se jim ne zdi tako velik problem.
Potem pa imaš poln razred otrok, ki učitelja ne jebejo pet posto. Tudi ostri nastopi učitelja kdaj ne pomagajo, pri nekaterih učencih zaležejo, ne pa pri vseh. Tako da je problem precej pereč.
Potem pa imaš poln razred otrok, ki učitelja ne jebejo pet posto. Tudi ostri nastopi učitelja kdaj ne pomagajo, pri nekaterih učencih zaležejo, ne pa pri vseh. Tako da je problem precej pereč.
-
Letty - Sramežljivka
- Prispevkov: 79
- Na forumu od: 6. 12. 2007
- Kraj: Novo mesto
Jaz sem mnenja, da bi bilo treba vsakega dijaka, ki moti pouk, odstraniti iz razreda. Vzgoja je delo staršev. Delo učiteljev pa je učenje.
Če se učenec neprimerno obnaša in moti pouk, bi učitelji morali imeti pravico, da ga odstranijo... pa naj se starši z njim ubadajo!
Če se učenec neprimerno obnaša in moti pouk, bi učitelji morali imeti pravico, da ga odstranijo... pa naj se starši z njim ubadajo!
-
Lopatka - Komunikatorka
- Prispevkov: 166
- Na forumu od: 18. 11. 2007
- Kraj: Ljubljana
Letty napisal/-a:Če se učenec neprimerno obnaša in moti pouk, bi učitelji morali imeti pravico, da ga odstranijo... pa naj se starši z njim ubadajo!
Za moje pojme to le deloma drži. Starši so žal prek dneva praviloma v službi in med poukom je učitelj po zakonu odgovoren za otroke.
V praksi se izkaže, da večino vzgoje na otroka prenesejo učitelji v osnovni šoli in vzgojitelji predšolske vzgoje. To se ne bo spremenilo, zato je bolje, če se učitelje in vzgojitelje ustrezno pripravi na to nalogo, ne pa da se samo govori, kako so za problem krivi starši - seveda so, a od njih pač ne moremo zahtevati, da naj se obnašajo odgovorno, ker so že odrasli.
-
*belina* - Komunikatorka
- Prispevkov: 145
- Na forumu od: 24. 1. 2007
- Kraj: Ljubljana
Moja mama je profesorica. Baje je zelo stroga
Glede same teme: po mojem mnenju so krivi starši, ker imajo čedalje manj razumevanja do učiteljev. Starši bi najraje svoje otroke porilini za 16 ur v vzgojnovarstvene zavode (šola, vrtec) in vsi povprek govorijo, kako bi morala šola vzgajat.
Ko pa hočejo vzgojitelji dati otroku kakšrnokoli kazen, je pa ne morejo dat, ker nimajo vzvodov za kazen, ali pa starši vpijejo da njihovih otrok ne bo nihče kaznoval in podobno sranje
Glede same teme: po mojem mnenju so krivi starši, ker imajo čedalje manj razumevanja do učiteljev. Starši bi najraje svoje otroke porilini za 16 ur v vzgojnovarstvene zavode (šola, vrtec) in vsi povprek govorijo, kako bi morala šola vzgajat.
Ko pa hočejo vzgojitelji dati otroku kakšrnokoli kazen, je pa ne morejo dat, ker nimajo vzvodov za kazen, ali pa starši vpijejo da njihovih otrok ne bo nihče kaznoval in podobno sranje
-
Letty - Sramežljivka
- Prispevkov: 79
- Na forumu od: 6. 12. 2007
- Kraj: Novo mesto
Lopatka napisal/-a:Letty napisal/-a:Če se učenec neprimerno obnaša in moti pouk, bi učitelji morali imeti pravico, da ga odstranijo... pa naj se starši z njim ubadajo!
Za moje pojme to le deloma drži. Starši so žal prek dneva praviloma v službi in med poukom je učitelj po zakonu odgovoren za otroke.
V praksi se izkaže, da večino vzgoje na otroka prenesejo učitelji v osnovni šoli in vzgojitelji predšolske vzgoje. To se ne bo spremenilo, zato je bolje, če se učitelje in vzgojitelje ustrezno pripravi na to nalogo, ne pa da se samo govori, kako so za problem krivi starši - seveda so, a od njih pač ne moremo zahtevati, da naj se obnašajo odgovorno, ker so že odrasli.
Ne strinjam se s tabo. Učitelj jim dijakom odgovoren le odpredavat predvideno snov tako da jo bodo razumeli. Ni pa jih odgovoren vzgajat oz. če se bolje izrazim - prevzgajat v bolj pridne otroke.
Tvoje mnenje, da naj učitelj nadaljuje (uspe) tam, kjer so starši falili, je zelo zmotno!
Učitelj se lahko poslužuje motivacijskih prijemov in ne vzgojnih.
- Never-ending-story
- Sramežljivka
- Prispevkov: 74
- Na forumu od: 14. 11. 2007
- Kraj: Ljubljana
Za moje pojme so za otrokovo obnašanje najbolj krivi starši. V večini primerov je namreč obnašanje otrok v šoli odraz domačih razmer in predšolske domače vzgoje.
Danes je prav šokantno kaj vse se najde v osnovnih šolah, in to preprosto zato, ker jih starši ne vzgajajo primerno. Tudi sama cenim marsikaj "novodobnega", ampak to, kako so začeli popuščati otrokom pa je prava katastrofa.
Starši morajo nudit primarno vzgojo. Šola pa je za učenje in sekundarno socializacijo.
Ampak folk res hoče kar vse "outsourcat" na šole in potem resno grozijo učiteljem kadar skušajo otrokom bolj ostro povedat kaj lahko in česa ne. Otroci so v še v "učnem modelu" in pač iščejo meje. Starši jim jih nočejo postavljat (ker so kul, liberalni..) nekateri tamali so pa prave male pošasti.
Tele nove generacije bodo še hudo problematične, ker starši preprosto ne znajo ali nočejo prevzet svojega dela odgovornosti.
Imam zelo slabo mnenje o mnogih mladih starših. Hudo popuščajo pri svoji vlogi in to v škodo otrok.
Danes je prav šokantno kaj vse se najde v osnovnih šolah, in to preprosto zato, ker jih starši ne vzgajajo primerno. Tudi sama cenim marsikaj "novodobnega", ampak to, kako so začeli popuščati otrokom pa je prava katastrofa.
Starši morajo nudit primarno vzgojo. Šola pa je za učenje in sekundarno socializacijo.
Ampak folk res hoče kar vse "outsourcat" na šole in potem resno grozijo učiteljem kadar skušajo otrokom bolj ostro povedat kaj lahko in česa ne. Otroci so v še v "učnem modelu" in pač iščejo meje. Starši jim jih nočejo postavljat (ker so kul, liberalni..) nekateri tamali so pa prave male pošasti.
Tele nove generacije bodo še hudo problematične, ker starši preprosto ne znajo ali nočejo prevzet svojega dela odgovornosti.
Imam zelo slabo mnenje o mnogih mladih starših. Hudo popuščajo pri svoji vlogi in to v škodo otrok.
-
deniro - Komunikatorka
- Prispevkov: 156
- Na forumu od: 4. 1. 2007
- Kraj: Ljubljana
Letty napisal/-a:Jaz sem mnenja, da bi bilo treba vsakega dijaka, ki moti pouk, odstraniti iz razreda.
Dobremu učitelju nikoli ne bo potrebno nekoga odstraniti iz razreda. Če je učitelj vešč profesionalnega in discipliniranega izvajanja pouka, potem se takih prijemov nikoli ne bo posluževal. Histerične krave ali zafrustrirani sadisti pa seveda morajo poseči tudi po takih metodah
Najboljša metoda, če profesor vidi da dijak goni svoje, je ta, da začne z izpraševanjem direkt iz klopi: prvo, drugo, tretje vprašanje. Aha, ne znaš, kol!
Jaz osebno bi izbral še taka vprašanja, na katera bi vedel, da dijak ne zna odgovorit. Pa se lahko njegovi starši na glavo obrnejo. Dol bi mi viselo za njih!
Sicer se takšno izvajanje sprva zdi arogantno in primitivno, ampak dejstvo je, da se dijakom na tak način vbije red in disciplina, kar daje kasneje dobre rezultate.
- /\/\4t3j
- Debatorica
- Prispevkov: 397
- Na forumu od: 2. 12. 2007
deniro napisal/-a:Letty napisal/-a:Jaz sem mnenja, da bi bilo treba vsakega dijaka, ki moti pouk, odstraniti iz razreda.
Dobremu učitelju nikoli ne bo potrebno nekoga odstraniti iz razreda. Če je učitelj vešč profesionalnega in discipliniranega izvajanja pouka, potem se takih prijemov nikoli ne bo posluževal. Histerične krave ali zafrustrirani sadisti pa seveda morajo poseči tudi po takih metodah
Najboljša metoda, če profesor vidi da dijak goni svoje, je ta, da začne z izpraševanjem direkt iz klopi: prvo, drugo, tretje vprašanje. Aha, ne znaš, kol!
Jaz osebno bi izbral še taka vprašanja, na katera bi vedel, da dijak ne zna odgovorit. Pa se lahko njegovi starši na glavo obrnejo. Dol bi mi viselo za njih!
Sicer se takšno izvajanje sprva zdi arogantno in primitivno, ampak dejstvo je, da se dijakom na tak način vbije red in disciplina, kar daje kasneje dobre rezultate.
Se podpišem...
-
Buttercup - Komunikatorka
- Prispevkov: 126
- Na forumu od: 12. 11. 2007
- Kraj: Ljubljana
deniro napisal/-a:Najboljša metoda, če profesor vidi da dijak goni svoje, je ta, da začne z izpraševanjem direkt iz klopi: prvo, drugo, tretje vprašanje. Aha, ne znaš, kol!
Temu se reče metoda ustrahovanja in deluje zelo kratkoročno! Poleg tega pa je način, da bi za kazen začel spraševati, načeloma proti pravilom.
V bistvu se ne da kaj dosti narediti, če dijak goni svoje oz. se upira. Tvoja ideja je sicer "zanimiva", ampak v praksi zelo težko izvedljiva, sploh danes, ko imajo dijaki starše na svoji strani.
Dobri učitelji po mojem ne potrebujejo kakšnih posebnih represivnih ukrepov (kazni). Sama sem imela nekaj takšnih, tako v osnovni kot v srednji šoli, in pri njih je drugače dokaj živahen razred bil lepo miren (seveda se to takoj pozna pri uspehu). Potrebna je le bila ravno pravšnja kombinacija vsega (strogosti, "dobre volje" in pravičnosti). A žal je takšnih učiteljev precej premalo. Precej več je takšnih, ki nimajo (in ne znajo pridobiti) avtoritete in morajo posegati po "čudnih" kaznih.
-
deniro - Komunikatorka
- Prispevkov: 156
- Na forumu od: 4. 1. 2007
- Kraj: Ljubljana
Buttercup napisal/-a:Dobri učitelji po mojem ne potrebujejo kakšnih posebnih represivnih ukrepov (kazni). Sama sem imela nekaj takšnih, tako v osnovni kot v srednji šoli, in pri njih je drugače dokaj živahen razred bil lepo miren (seveda se to takoj pozna pri uspehu). Potrebna je le bila ravno pravšnja kombinacija vsega (strogosti, "dobre volje" in pravičnosti). A žal je takšnih učiteljev precej premalo. Precej več je takšnih, ki nimajo (in ne znajo pridobiti) avtoritete in morajo posegati po "čudnih" kaznih.
Ne vem kakšne sošolce si imela ti, ampak moj način se definitivno obnese tudi dolgoročno.
Jaz, ko sem hodil v srednjo šolo, sem imel recimo zanimivega sošolca. Bil je normalen, ni se zapenjal s profesorji, ni bil neumen, imel je kar dobre ocene... vendar je imel ogromno smisla za provociranje in delanje pizdarij.
Tako se je zgodilo, da je pri enem najboljših profesorjev v zadnji vrsti začel sestavljati grad iz kart. Profesor ni iskal konflikta, ker ni motil pouka. Ko pa se je začelo dogajati, da je sošolec dobil pozornost kompletnega razreda (grad je postajal vse večji ), je profesor zahteval, da pospravi karte.
Namesto drugega opozorila, ga je profesor pozval pred tabo in mu zastavil takšna vprašanja, da je sošolec avtomatično fasal kol.
Incident se ni več ponovil! Je pa zato sošolec javno napovedal, da bo imel iz tistega predmeta petico. Profesor ga je moral samo še vsakič provocirati, da ni pozabil, in glej, tip je imel resnično najboljše ocene pri predmetu.
Torej, metoda "ustrahovanja" očitno zaleže.
-
Bloodelf - Sramežljivka
- Prispevkov: 69
- Na forumu od: 19. 11. 2007
- Kraj: Ljubljana
Za moje pojme je problem slovenskih šol v tem, da so razredi veliki po 25-30 oseb in ti ljudje so si enaki, zaradi česar se lahko združijo proti svojemu ideološkemu nasprotniku - torej učitelju - manjše skupine po 10-15 ljudi tega niso zmožne. Ko se enkrat 20 ljudi ali več spravi nate, pa ne fizično, zgolj verbalno, s pravnimi sredstvi in podobno, je učitelj pogorel.
Tako se je zgodilo tudi naši učiteljici za kemijo, ko je enega sošolca poklicala pred tablo, samo zato, ker se je zasmejal. Tip je snov obvladal v nulo in bi moral dobiti najmanj 4, vendar ona mu na koncu ni hotela dati ocene. Posledično se je zamerila celemu razredu, zaradi česar jo je 20 dijakov totalno "sfukalo", da je učiteljski zbor moral razveljaviti vse ukore, ki jih je potalala v zadnjih dveh mesecih in se opravičit prejemnikom in staršem... mi pa smo 3 tedne imeli nadomestno učiteljico.
Kar sem hotela povedati je to, če sošolec, ki je moral pred tablo, ne bi imel za boj dovolj sošolcev, ki jih je lahko prepričal v lobiranje, potem prosjačenje staršev in njihovo tožarjenje pri ravnateljici ne bi zaleglo. Ko se pa "ekipa" spravi nate si pogorel po celi črti in je samo še vprašanje časa koliko časa bo takšen učitelj še ostal na šoli.
Nekdo, ki pokliče pred tabo nekoga, zgolj zato, ker se je nasmejal, si po mojem mnenj sploh ne zasluži imena profesor. Dober učitelj bo vedno lahko dosegel, da se spoštuje njegova avtoriteta. Če pa dijak opazi, da je profesor mevža, nesposoben in se hitro pusti sprovocirat, potem bo tak vedno tarča podjebavanja s strani dijakov.
Mi smo imeli v razredu vedno skrajnosti. Nekod je bila tišina, nekod pa totalno razgrajanje. V vsakem primeru pa je bil profesor za to kriv. Če je možno, da so dijaki pri določenih predmetih mirni kot "bubice", pri drugih pa so delali kar so hoteli, potem je to znak, da ni krivda v dijakih, ampak v profesorjih. Eni pač znajo držati/vzpostaviti mir, drugi ne.
Dejstvo pač je, da ni vsak za profesorja...
Tako se je zgodilo tudi naši učiteljici za kemijo, ko je enega sošolca poklicala pred tablo, samo zato, ker se je zasmejal. Tip je snov obvladal v nulo in bi moral dobiti najmanj 4, vendar ona mu na koncu ni hotela dati ocene. Posledično se je zamerila celemu razredu, zaradi česar jo je 20 dijakov totalno "sfukalo", da je učiteljski zbor moral razveljaviti vse ukore, ki jih je potalala v zadnjih dveh mesecih in se opravičit prejemnikom in staršem... mi pa smo 3 tedne imeli nadomestno učiteljico.
Kar sem hotela povedati je to, če sošolec, ki je moral pred tablo, ne bi imel za boj dovolj sošolcev, ki jih je lahko prepričal v lobiranje, potem prosjačenje staršev in njihovo tožarjenje pri ravnateljici ne bi zaleglo. Ko se pa "ekipa" spravi nate si pogorel po celi črti in je samo še vprašanje časa koliko časa bo takšen učitelj še ostal na šoli.
Nekdo, ki pokliče pred tabo nekoga, zgolj zato, ker se je nasmejal, si po mojem mnenj sploh ne zasluži imena profesor. Dober učitelj bo vedno lahko dosegel, da se spoštuje njegova avtoriteta. Če pa dijak opazi, da je profesor mevža, nesposoben in se hitro pusti sprovocirat, potem bo tak vedno tarča podjebavanja s strani dijakov.
Mi smo imeli v razredu vedno skrajnosti. Nekod je bila tišina, nekod pa totalno razgrajanje. V vsakem primeru pa je bil profesor za to kriv. Če je možno, da so dijaki pri določenih predmetih mirni kot "bubice", pri drugih pa so delali kar so hoteli, potem je to znak, da ni krivda v dijakih, ampak v profesorjih. Eni pač znajo držati/vzpostaviti mir, drugi ne.
Dejstvo pač je, da ni vsak za profesorja...
-
Madisson - Sramežljivka
- Prispevkov: 40
- Na forumu od: 10. 12. 2007
- Kraj: Ljubljana
Men se zdi čist prav, da se ne spoštuje mevž, nesposobnih in nezanimivh učiteljev.
Če profesor ni sposoben na kvaliteten način izvest pouka, potem ne vem, zakaj bi mi morali biti tisti, ki bi se mu klanjali in oh in sploh spoštovali njegovo avtoriteto?!
Če profesor ni sposoben na kvaliteten način izvest pouka, potem ne vem, zakaj bi mi morali biti tisti, ki bi se mu klanjali in oh in sploh spoštovali njegovo avtoriteto?!
- Frenkie
- Cosmopolitanka
- Prispevkov: 1227
- Na forumu od: 4. 2. 2006
- Kraj: Ljubljana
Madisson napisal/-a:Men se zdi čist prav, da se ne spoštuje mevž, nesposobnih in nezanimivh učiteljev.
Če profesor ni sposoben na kvaliteten način izvest pouka, potem ne vem, zakaj bi mi morali biti tisti, ki bi se mu klanjali in oh in sploh spoštovali njegovo avtoriteto?!
Sorry, ampak takšno razmišljanje je povsem mimo. Spoštovanje je potrebno izkazati vsakomur. Če človek tega ni sposoben, je pač nekaj narobe z njim.
Učitelj je tam avtoritativen po funkciji. Zato se ga mora spoštovati kot avtoriteto in učitelja. Ni mu potrebno izvajati česarkoli, da bi si s tem zaslužil spoštovanje. Preprosto, mora ga imeti.
Drugače se pa strinjam z Lopatko, da med učiteljevo delo spada tudi vzgoja. To je njegova stroka. S tem, ko se omenja vzgojo v šolah, se misli predvsem na osnovne šole, ne na srednje. Tudi jaz sem mnenja, da so otroci pogosto problematični in da starši ne opravljajo svoje vzgojne naloge dovolj dobro, vendar pa to ni opravičilo za slabo delo učiteljev. In pridobivanje in ohranjanje avtoritete je ena izmed osnovnih nalog učitelja. Na vprašanje kako, jaz ne morem odgovoriti, ker nisem za to usposobljena, še manj pa za to plačana - učitelj pa je.
Pogosta napaka laične javnosti je, da zanemarja, da so učitelji profesionalni vzgojitelji, ki so (ali bi vsaj morali biti) usposobljeni za, med drugim tudi, obvladovanje otrok, avtoriteto, disciplino. Pa ja ne mislite, da učitelj razrednega pouka hodi na fakulteto 4 leta samo zato, da se nauči snovi, ki jo bo v šoli spredaval - to snov bi v bistvu moral poznati vsak, ki je osnovno šolo uspešno končal.
Bistvo učiteljske stroke so pedagoški, didaktični predmeti... in laična javnost mora končno dojeti, da učiteljeva primarna stroka ni samo npr. geografija, matematika... temveč tudi vzgoja. In ravno učitelji to pogosto zanemarjajo in se imajo za strokovnjake svojega področja, kar pa je totalno zgrešeno. Učitelj ima, oz. bi moral imeti, ogromno znanja okoli tega, kako učence obvladovati, ustvariti avtoriteto in poslušnost, jim učno snov posredovati tako, da jo bodo učenci razumeli in poskrbeti za dober učni uspeh - to je njegov namen in njegova stroka. Ne mislit, da razredni učitelj dobi preko tisoč evrov plače zato, ker zna scitirati poštevanko.
Seveda pa ob takem javnem mnenju učiteljem ni težko reči "kar poglejte pamže, kakšni so, kako pa naj jih obvladujem". Mene tak izgovor ne zadovolji - še enkrat: učitelj je za to usposobljen in za to plačan, da to počne - če tega ne zmore, je pač zgrešil poklic. Za tiste patološko problematične otroke pa imamo v naši državi tudi ustrezne institucije s "strožjimi" vzgojnimi ukrepi.
Kdo je na strani
Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov