Same družboslovke ...

Od šolanja do uresničitve karierne poti.

Moderatorji: saarijarvi, Dioniz, Sunshine

Uporabniški avatar
renatka_
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 1591
Na forumu od: 30. 1. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a renatka_ » 21. Dec. 2008 20:12

Mal offtopic, ampak *purple* - katera šola nima geografije? :eek:
Prikazala se mi je Marija-nije baš neka pićka.
Uporabniški avatar
red_rose
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 2239
Na forumu od: 12. 4. 2008

Neprebrana objavaNapisal/-a red_rose » 21. Dec. 2008 20:38

renatka_ napisal/-a:Mal offtopic, ampak *purple* - katera šola nima geografije? :eek:


razne poklicne?

pol recimo umetniska gimnazija nima kemija. itd...

men je biu najbolj vsec sistem po katerem sem sama sla: prvi dve leti navadne gimnazije, zadnji dve leti na mednarodni gimnaziji, kjer je predmetov samo 6! brez sportne in vsega ostalega...samo 6. dve leti.

trije obvezni: matematika, anglescina, slovenscina (slovenscina brez slovnice, je bila bolj kot bralni krozek in debatiranje)

trije izbirni: js sem mela fiziko, ekonomijo in psihologijo.

super, ker si lahko izberes kar te zanima (na navadni gimnaziji sem umirala ob biologiji in kemiji :roll: - pa ceprav me to ful zanima - nasploh me vse zanima, se mi ne da tega tako do potankosti ucit...) al pa recimo kompliciranje z slovnico pri slovenscini - groza...v tujini do starosti 16 let se ze nekako razume da so osvojili materni jezik in se ga niti slucajno tako dolgo ne ucijo na tak nacin kot se uci na nasih srednjih solah...
Uporabniški avatar
*purple*
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 7612
Na forumu od: 23. 1. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a *purple* » 21. Dec. 2008 20:39

frizerska!
s tem, da je zdej še naravoslovje, katerga mi nismo imeli.
floribunda
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4942
Na forumu od: 22. 2. 2007

Neprebrana objavaNapisal/-a floribunda » 21. Dec. 2008 20:43

sicer pa tkoaltko ne mormo vedet usega..Če se učimo matematike, pa ne astrologije, bomo matematiko poznali astrologije pa recimo ne.sam imaš useeno možnost, da se učiš nekaj kar te zanima in da potem mal več pač o določeni zadevi veš ki ti je blizu.

astrologija v šoli? kako pa to zgleda? da na vaje prneseš šalco kave in stekleno kuglo?[/quote]
floribunda
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4942
Na forumu od: 22. 2. 2007

Neprebrana objavaNapisal/-a floribunda » 21. Dec. 2008 20:48

red_rose napisal/-a: nasploh me vse zanima, se mi ne da tega tako do potankosti ucit...) al pa recimo kompliciranje z slovnico pri slovenscini - groza...v tujini do starosti 16 let se ze nekako razume da so osvojili materni jezik in se ga niti slucajno tako dolgo ne ucijo na tak nacin kot se uci na nasih srednjih solah...



ampak luba duša....si predstavljaš kako bi slovenski otroci govorili in pisali,, če slovnica ne bi bila več obvezna. že po 12-ih letih drajsanja slovnice je pol ljudi na faksu polpismenih. taki sistemi izobraževanja niso primerni za vse. že tako ali tako nivo znanja pada. zdej si pa predstavljaj da daš tropu 17letnikov zbiraj kaj bi se radi učili in da njihova slovenščina zgleda kot bralni krožek. to, po mojem, ne bi blo fajn. take stvari se obnesejo pri ljudeh, ki so tako ali tako zainteresirani in se želijo učit. če bi to mojim bivšim sošolcem ponudli bi vsi zbrali neko sociologijo in nevem kaj še vse (glede na razmere na naši gimnaziji), kar pomei še več družboslovcev.
Uporabniški avatar
*purple*
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 7612
Na forumu od: 23. 1. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a *purple* » 21. Dec. 2008 20:57

red_rose napisal/-a:
renatka_ napisal/-a:Mal offtopic, ampak *purple* - katera šola nima geografije? :eek:


razne poklicne?

pol recimo umetniska gimnazija nima kemija. itd...
.


jp in neglede na to, da so poklicne bi mogl ta sistem mal spremenit.neglede na to, da si frizer/prodajalec/gradbinec, mislim, da je treba še vedno bit mal razgledan.tko pa na takih šolah, če si ne pogledaš sam kej ne veš nič.da ne govorim o samem sistemu šolanja recimo na frizerski šoli.groza od groze, res!!

zdej nevem al je blo res rečeno astrologija al ne, se mi ne da iskat, ampak ja se strinjam, astrologija pa res ne paše zraven, ker to ni neka realna stvar ampak zame pananromalna.
glede slovenščine se pa res strinjam...more bit!
Uporabniški avatar
red_rose
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 2239
Na forumu od: 12. 4. 2008

Neprebrana objavaNapisal/-a red_rose » 21. Dec. 2008 21:24

floribunda napisal/-a:ampak luba duša....si predstavljaš kako bi slovenski otroci govorili in pisali,, če slovnica ne bi bila več obvezna. .


ampak luba dusa nisi me razumela :roll: fora je v tem da se da slovnico cist solidn naucit v 9 letih osnovne sole in dveh letih srednje...vso ostalo kompliciranje je cist prevec, in namest da se piflajo vse mogoce slovnicne izraze, bi raje pisali vec spisev in se tako se v praksi kaj naucili...- to je pa to kar smo mi poceli poleg debatiranja...vsak teden eseji...
floribunda
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4942
Na forumu od: 22. 2. 2007

Neprebrana objavaNapisal/-a floribunda » 21. Dec. 2008 21:35

no, no ni ti treba z ocmi zavijat ce te kdo ljubkovalno naslovi.
lej...kot berem, si ti med bolj 'tapridnimi'. verjamem da se tebi in še marsikomu zdi da je 12 let slovnice čisto preveč. mogoče je sistem res malo sfaljen (čeprav smo mi meli na gimnaziji poudarek predvsem na književnosti, slovnice še povohali nismo, tako da bi zdej težko znala določit vsa prislovna določila in napisat kako S strukturo). ampak dejstvo je, da niso vsi ljudje na tem svetu brihtni. in v povprečju je tudi 12 let drkanja slovnice premalo. ti pravim, da srečujem ljudi, ki na faksu ne znajo črkovat besede kuhinja. novi sistemi, vse lepo in prav, waldorfske šole super kul. vse je narejeno po meri dijaka, ampak kaj ko ljudje pri 16ih navadno ne znajo presodit kaj točno je dobro zanje.
nevem no, meni se res zdi da nivo znanja obupno pada, da so gimnazije polne ljudi, ki tam ne spadajo in zaradi takšnih in drugačnih pritiskov izbrali tako šolo na kateri ne morejo prosperirat. na faksu je takih primerkov še več.
mogoče sem čudna, ampak meni se je slovenski izobraževalni sistem zaradi svoje ti. represije zmeraj zdej čisto kul. ok...kemije pač nisem marala, ampak vsaj vem da H2O ni samo parfum in da CH skupina ni neka alter znamka cot. in enako je z vsemi ostalimi stvarmi.
če te to ne zanima se pač vpišeš na poklicno šolo.
Uporabniški avatar
freaky
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 871
Na forumu od: 27. 4. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a freaky » 21. Dec. 2008 21:42

*purple* napisal/-a:jah sej ni treba use predmete potlačt v en letnik...Se jih razporedi v štiri leta ane.

Jaz sem hotela povedat, da 13 predmetov na leto ni veliko in se da sfolgat. Napram faksu je mala malca. In če bi uvedli izbirne predmete, bi pomenilo, da bi se samo število predmetov zmanjšalo, kar pa bi (po mojem mnenju) povečalo "lenobo" in dijaki ne bi bili toliko pripravljeni na faks, kjer je treba več delat.

red_rose napisal/-a: fora je v tem da se da slovnico cist solidn naucit v 9 letih osnovne sole in dveh letih srednje.

Glede na to, da marsikdo še po 12ih (oz. 13ih) letih ne zna dobro slovenščino, bi bilo skrajšanje tega predmeta smrt za naš jezik. Saj se vsak moti, to je povsem logično, ampak vse več opažam napake v medijih, kjer bi morali, preden bi dali naprej v javnost, vsaj preveriti, če je vse pravilno napisan.
How many years can some people exist before they're allowed to be free?
The answer, my friend, is blowin' in the wind.
sončk
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 2379
Na forumu od: 27. 12. 2005

Neprebrana objavaNapisal/-a sončk » 21. Dec. 2008 22:02

Jaz sem hotela povedat, da 13 predmetov na leto ni veliko in se da sfolgat. Napram faksu je mala malca.


Ne morš faksa primerjat s srednjo šolo. Tko kot ne moreš srednje primerjat z osnovno. Pač ne gre, so različne institucije in različne zahtevnosti. Mislim, da ne moreš isto zahtevati od 16-letnika kot od 23-letnika in isto od 12-letnika kot od 16-letnika.

vsaj vem da H2O ni samo parfum in da CH skupina ni neka alter znamka cot. in enako je z vsemi ostalimi stvarmi.


Fora je, da smo to vedl že po dveh, treh letih kemije. Vse ostalo je balast. Mislim, da je kemija edini predmet, kjer je v začetnih letih uporabna, čez nekaj let pa samo še kopičijo balast, v celoti.

Primeri, če pogledamo ostale predmete: Pri zgodovini nam je zanimivo, ko se učimo o drugi svetovni vojni, balast so pa točni datumi posameznih konferenc. Pri geografiji se učimo o svetu, kar nam je zanimivo, balast so pa nadmorske višine naključnih krajev in redosled 300ih kamninskih plasti v Himalaji. Primer.

Ampak to je normalno, da je mešano, enkrat balast, drugič splošna razgledanost.Pri kemiji tega v zadnjih dveh letnik NI.

In pri slovenščini mi sploh NISMO mel slovnice. V 4 letih smo jo delali kakšne 15 ur,če smo. Pa je bila moja profesorica avtorica "Na pragu besedila" in "Branj". Tok o super gimnazijski slovenščini. Skorajda celotno znanje slovnice, ki ga imam, je iz osnovne šole. Ma skor vse no. Več sm vedla o slovnici na ekstercih, kot pa pred maturo.
Pr men s tem sicer ni nč narobe, ker sm že v osnovni šoli knjige pisala pa na tekmovanja hodila. Se pa pr drugih, k mogoče niso lih pršli v srednjo šolo z blestečim znanjem slovenščine.

Dokaz je moja bivša sošolka. Tole je mela napisan na zvezkih in mapah. Četrti letnik gimnazije. (pa še zdaleč ni edina)
Slika
Uporabniški avatar
freaky
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 871
Na forumu od: 27. 4. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a freaky » 21. Dec. 2008 22:10

sončk napisal/-a:Ne morš faksa primerjat s srednjo šolo. Tko kot ne moreš srednje primerjat z osnovno. Pač ne gre, so različne institucije in različne zahtevnosti. Mislim, da ne moreš isto zahtevati od 16-letnika kot od 23-letnika in isto od 12-letnika kot od 16-letnika.

Srednja šola te pripravlja na faks in če bi ti srednji šoli delali potuho, bi dijaki prihajali na faks še bolj nepripravljeni kot sicer. To sem želela povedat.

Sicer pa, kdo pravi, da je zahtevnost na faksu enaka kot v srednji? Sj tega nisem nikol trdila.
How many years can some people exist before they're allowed to be free?
The answer, my friend, is blowin' in the wind.
floribunda
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4942
Na forumu od: 22. 2. 2007

Neprebrana objavaNapisal/-a floribunda » 21. Dec. 2008 22:17

načeloma naj bi ti gimnazija zagotovila dobre osnove za katerikoli faks (kar sicer ni res). strinjam se, da greš pri večini predmetov v nepotrebne podrobnosti. ampak kaj pa veš? mogoče se boš pa 10. marca odloču, da boš šel kemijo študirat, pa si se vse do takrat mislil vpisat na kulturologijo. nevem no. js sm se zmeraj pizdila, da se učimo vsa možna sranja, ki jih nikoli ne bomo rabli. potem sm pa ugotovila, da sem še prenekatero sranje rabla na faksu. predvsem pri matematiki so nas mučli v onemoglost. pa kaj. maturo sem nardila z levo roko (point gimnazije je dobro opravljena matura) in na faksu ugotovila, da mi vsa matematika še kako prav pride. nii blo malo sošolcev ki so 3krat padli statistiko zaradi slabih osnov iz matematike. nekateri niso vedli niti kako zgleda naravni logaritem. in se dosti je takih in podobnih primerov.
the main point je v tem, da js nisem prepričana, da se lahko srednješolci prav odločijo glede izbirnih predmetov. roko na srce, večina nas deluje po liniji najmanjšega odpora.
bi blo pa fajn ja, da bi lahko zbirali:)
sončk
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 2379
Na forumu od: 27. 12. 2005

Neprebrana objavaNapisal/-a sončk » 21. Dec. 2008 22:21

@freaky
A slučajno dijaki prihajajo prpravljeni na faks? Z delovnimi navadami? Ne vem, a živiva v različnih državah al kaj? Tričetrt mojega razreda je bilo kampanjcev, ostali so imeli pa delovne navade pri enem, mogoče dveh predmetih. Ker so jim že glih šli. In to govorim o večini gimnazij, ne ciljam na Vič in Bežigrad.
Zame slabš kot to ne more bit in res ne vem katera lenoba bi se po tvoje z uvedbo izbirnih predmetov povečala, ker je že tko na najvišji ravni.

Če pa že gledamo na ostale institucije, lahko pogledaš osnovno šolo, kjer imajo otroci po tanovem izbirne predmete, s tem pa tudi do 5 predmetov več, kot smo jih mi, post-socialistični otroci imeli. Pa s tem tudi 5 ur več, 5 testov več in 5x več popoldnev, ko se učijo.

Kaj pa če bi dijak bil vesel astronomije in na podlagi tega predmeta razvijal delovne navade? Mar so delovne navade le tisto prisiljeno učenje? Po tvoje, ja.

@floribunda

Lahko bi npr. uvedli skupine, iz katerih bi lahko izbral izbirne predmete. Recimo, tri skupine, prva s predmeti po liniji najmanjšega odpora(piflanja), druga z jeziki, tretja s predmeti, kjer je treba delat zravn. Pa ne bi vsi potem šli na tiste linije najmanjšega odpora, ker bi bli prisiljeni, da razmislijo še o čem drugem.
Uporabniški avatar
classy
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 713
Na forumu od: 12. 3. 2005

Neprebrana objavaNapisal/-a classy » 21. Dec. 2008 22:56

floribunda napisal/-a:(point gimnazije je dobro opravljena matura)


In ravno to je problem. Da ima večina dijakov za namen učenja opravljeno maturo, ne pa kok se dejansko naučijo zase. In to je problem sistema.
Uporabniški avatar
*purple*
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 7612
Na forumu od: 23. 1. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a *purple* » 22. Dec. 2008 0:02

classy napisal/-a:
floribunda napisal/-a:(point gimnazije je dobro opravljena matura)


In ravno to je problem. Da ima večina dijakov za namen učenja opravljeno maturo, ne pa kok se dejansko naučijo zase. In to je problem sistema.


pa ne samo pri maturi ampak pri usem učenju v šolah nasplošno.
in ravno to se ponavlja..recimo primer, naslednji tedn bi pisali kemijo, treba se je napiflat.napiflamo se formule, napiflamo poteke in čez tri dni ne vemo več nič o tem.Že zato ker nam bodisi snov predstavijo kot najmanj zanimivo na svetu, ali bodisi zato ker je sama po sebi snov že nezanimiva kar pa še z neuspešno in dolgočasno razlago, povzroči stanje, da se ne učimo zase ampak zato da bomo spacali tisto dvojko/trojko/petko skupaj.
v osnovni sem mela eno sošolko, ki je bla skoz celo osnovno odličnjakinja, pa še danes pomojem ne ve kolk je Triglav visok.napiflala se je ko budala, za test je znala use, ko jo pa danes srečam in pokramljam, se pa samo za glavo držim.pa še vedno je pridna, še vedno dobiva desetke na faksu (filo), ampak meni to pač pove o človeku bore malo, oziroma nič.Je pa res, da pomojem ni nujno da je ona sama tega kriva, zjebal jo je pač sistem v smislu da se je trudila za dobre ocene.Kaj pa zase?Kdo te danes praša kakšno oceno si imela pri geografiji v osnovni šoli?Koga to sploh zanima?nobenega...Ne pomaga ti iskat službo, pisat same dbest stvari v CV na koncu pa na razgovoru porgneš po celi črti.In to je problem.Ok, teh odličnjakov spet ni nevemkako veliko, useeno pa je enako pri tistih z slabimi ocenami, ki so se napiflali sam zato da bo tista dvojka.
Priznam, sem bla ena izmed njih.Če me snov ni zanimala in če mi je bila še predstavljena po kmečko in nezanimivo, pač ne morem sebe prepričat da mi je nekaj ušeč če mi ni.Pa smo se učili za tolk, da je blo.Ok nisem bla spet nek polom, ampak useeno.Lahko bi vedela marsikaj več, pa niti me nebi zanimale ocene, zanimalo bi me še dodatno znanje.
čeprou meni mislm, da ni hudega.Gledam dokumentarce, berem, psolušam, se učim od drugih....ampak useeno bi mi kdaj prišlo prav tiste mole zračunat da lahko komu kaj razložim recimo al pa za kakšno križanko.
in se strin jam s sončkom, določene zadeve so prevelika balast...Še vedno ne razumem tud jst ne, zakaj rabmo vedet useh nevemkolk letnic?Ok tiste pomembne, ampak neke nepomembne?in seveda se nam je tud v osnovni, ko so omenili letnice, že cela stvar zagraužala.

Vrni se na Kariera

Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: Google Adsense [Bot]