Zakaj so eni močnejši od drugih?

Pomoč iz čustvenih stisk.

Moderatorji: saarijarvi, Dioniz, Sunshine

Uporabniški avatar
s0nckic4
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 1633
Na forumu od: 29. 7. 2009
Kraj: Over the Rainbow

Neprebrana objavaNapisal/-a s0nckic4 » 21. Nov. 2012 13:20

ok, zdaj se tukaj navedli kup psiholoških terminov, raziskav, našteli več vrst inteligence...

ampak mene pa še vedno zanima, zakaj bo avtoričina kolegica, ki je že 100x izbralana napačnega fanta (ki jo je nepričakovano zaJ) še 101. sledila istemu vzorcu in izbrala še enega bedaka? (če ni res, da je neumna).

kako se označi osebo, ki se je nezmožna česarkoli naučit z lastnih napak, ne upoštevat nasvete ki jih dobi in niti prepoznat, da ima problem ter poiskat strokovno pomoč?

pa tukaj ne gre samo za ljubezen. nekateri tudi vedno znova investirajo v napačen biznis. nekateri v službi konstantno ponavljajo iste napake, ki jih stanejo službe. nekateri konstantno preveč jedo in so na koncu presenečeni nad številom novih kg. nekateri konstantno povzročajo prometne nesreče.

kaj je tisto, kar človeka žene, da se pobere in gre dalje? (kar se mi zdi da nujno vključuje samoanalizo problema in zavest, da se bo oseba takim neprijetnim situacijam v prihodnje poskušala izognit)? zakaj nekateri 100x padejo na isti oviri?
Vsak raj ima svojo kačo.
Uporabniški avatar
Akvamarin
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 822
Na forumu od: 30. 9. 2010

Neprebrana objavaNapisal/-a Akvamarin » 21. Nov. 2012 17:48

Piridoksin jaz sem pa brala tole raziskavo na pubmedu!

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23145518

Sem pa mnenja, da to podrocje, ni zadosti raziskano, da bi se pisale kakrsnakoli trditve v tej smeri.

Osebno sem mnenja, da negativna custva( jaza, zalost, bes) imajo vpliv na mentalnih funkcij osebe. Pac tukaj mislim na izrabo potencijala, ki ga ima dolocena oseba.

Kar se pa tice genijalcev, ki so ustvarili genijalna dela in bili oznaceni za custveno labilni ali nori, mislim da so to tudi dokazali s svojimi dejanji: ali so naredili samomor ali so se samounicevali z alkoholom in razlicnimi drugimi razvadami in posledicno zgodaj zboleli. Mogoce custvena labilnost tukaj ni vplivala pri resitvi kake matematicne naloge, jim pa zagotovo vplivala na kakovosti zivljenja in razumskega odnosa do sebe.
pirodoksin
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 188
Na forumu od: 1. 9. 2012

Neprebrana objavaNapisal/-a pirodoksin » 21. Nov. 2012 19:21

s0nckic4 napisal/-a:ok, zdaj se tukaj navedli kup psiholoških terminov, raziskav, našteli več vrst inteligence...

ampak mene pa še vedno zanima, zakaj bo avtoričina kolegica, ki je že 100x izbralana napačnega fanta (ki jo je nepričakovano zaJ) še 101. sledila istemu vzorcu in izbrala še enega bedaka? (če ni res, da je neumna).

kako se označi osebo, ki se je nezmožna česarkoli naučit z lastnih napak, ne upoštevat nasvete ki jih dobi in niti prepoznat, da ima problem ter poiskat strokovno pomoč?

pa tukaj ne gre samo za ljubezen. nekateri tudi vedno znova investirajo v napačen biznis. nekateri v službi konstantno ponavljajo iste napake, ki jih stanejo službe. nekateri konstantno preveč jedo in so na koncu presenečeni nad številom novih kg. nekateri konstantno povzročajo prometne nesreče.

kaj je tisto, kar človeka žene, da se pobere in gre dalje? (kar se mi zdi da nujno vključuje samoanalizo problema in zavest, da se bo oseba takim neprijetnim situacijam v prihodnje poskušala izognit)? zakaj nekateri 100x padejo na isti oviri?

nesposobnost uvida zaradi poskusa reševanja nekih globljih, nezavednih problemov, ne nujno zaradi inteligentnosti.
ne vem, če je čisto relevantno, samo lahko omenim en primer enega pacienta z določeno možgansko poškodbo (opisuje ga Damasio v svoji knjigi Descartes Error). ta pacient je bil inteligenten, po vseh standardnih nevroloških in psiholoških testih povsem normalen (pol so sestavli ene teste, s katerimi so točno diagnosticirali, kje je bla težava) in je znal racionalno razmišljati. imel pa je probleme v socialnih situacijah - vedno znova je ponavljal iste napake, ni se znal učiti (v soc. situacijah), ni se znal odločati o najpreprostejših stvareh. npr. damasio opisuje, da so se z njim dogovarjali za naslednji obisk in mu je predlagal dva datuma. pacient je dolgo tehtal obe opciji, katera je boljša in se pač ni mogel odločiti. na koncu je damasio pač rekel, naj bo en datum in se je pacient s tem strinjal. kako je to povezano s tem - čeprav gre za čisto nevrološko motnjo (ki pa ima lahko implikacije tudi za psihologijo osebnosti), se vidi, da gre za dva ločena procesa - inteligentnost na eni strani ni povezana z racionalnimi odločitvami. ne odločamo se namreč tako, da pretehtamo vse kriterije vseh možnosti, ampak se odločamo čustveno (tudi pri tako banalnih zadevah kot je izbira datuma za naslednjo seanso ali izbira barve figurice pri človek ne jezi se) oz. imajo čustva določen vpliv pri tem - vplivajo na motivacijo. ta pacient je mel okvarjeno povezavo med tem "racionalnim" in "čustvenim" delom možganov in pri odločitvah si ni mogel pomagati s čustvi oz. ni blo tega motivacijskega vzgiba. pač en primer, kako sta lahko inteligentnost in delovanje v socialnih situacijah čist nepovezana, gre za druge procese v možganih oz. v psihi.

@Akvamarin: ta raziskava ni proučevala korelacije med IQ in EQ, ampak povezavo med EQ in akademskimi dosežki. torej zgolj dokazuje to, kar je že dolgo znano: na ocene v šoli ne vpliva zgolj inteligentnost, ampak tudi osebnost (enako velja za uspeh na delovnem mestu in na drugih področjih življenja). v bistvu lahko večji delež variance v šolskem uspehu (in v večini služb) razložimo z varianco v vestnosti (koliko se nekdo trudi, vztraja, je natančen, organiziran, se uči, je motiviran itd.). za dobre ocene pač ni potrebno biti zelo inteligenten, kar ste verjetno že sami opazili. :) ima pa inteligentnost seveda pomemben vpliv tudi tu.
Vessy
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 170
Na forumu od: 17. 6. 2007
Kraj: Maribor

Neprebrana objavaNapisal/-a Vessy » 21. Nov. 2012 20:43

Ok, prišli smo do znanja, zakaj je nekaj tak, oz. kaj vse vpliva na to, ampak še vedno pa me zanima, kak pol takemu človeku pomagat?

Kak pomagat nekomu, da vidi stvari bolj jasno, bolj logično, se prej izuči? In da premaga ta, joj kak je to težko in vseeno vloži nek trud, dobi zagon.

Al pa če po vaših izkušnjah vprašam, kaj vi naredite s frendi, ki samo jamrajo?
Uporabniški avatar
slovenc79
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4263
Na forumu od: 22. 7. 2011
Kraj: Ljubljana

Neprebrana objavaNapisal/-a slovenc79 » 21. Nov. 2012 21:10

Vessy napisal/-a:ampak še vedno pa me zanima, kak pol takemu človeku pomagat?


sej to ni vprašanje te teme :D
hej norci :)
Vessy
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 170
Na forumu od: 17. 6. 2007
Kraj: Maribor

Neprebrana objavaNapisal/-a Vessy » 21. Nov. 2012 21:21

Glede na to, da sem avtorca te teme si vzamem pravico še dodat to vprašanje. :P

Ker me poleg tega, zakaj so eni taki tud zanima kak jim pomagat. Sej opažam, da pri določenih ljudeh preveč investiram svoje živce in energijo in se bom enostavno mogla umaknit, da se sami znajdejo, sam hudič je, ko pol vedno k meni pridejo jamrat in prosit za nasvete.
Jaz pa tud nisem človek, ki bi znala samo kimat pa pravit ja hudo je, sej bo boljše. Pa tud "sej bo boljše" jim gre na živce, ker so to ponavadi pesimistični ljudje.
*Abby**
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 2046
Na forumu od: 2. 9. 2009

Neprebrana objavaNapisal/-a *Abby** » 21. Nov. 2012 22:20

s0nckic4 napisal/-a:ok, zdaj se tukaj navedli kup psiholoških terminov, raziskav, našteli več vrst inteligence...

ampak mene pa še vedno zanima, zakaj bo avtoričina kolegica, ki je že 100x izbralana napačnega fanta (ki jo je nepričakovano zaJ) še 101. sledila istemu vzorcu in izbrala še enega bedaka? (če ni res, da je neumna).


Zato, ker je nabrž v neki točki življenja bila v odnosu, ki je nanjo izjemno vplival in ga ni predelala, najbrž niti ne ve, da je bil tam, da je to to, kar poskuša razrešit.
Najbolj klasičen primer je, da je imela punca, ki vedno znova izbere moškega, ki jo bo zelo verjetno prizadel očeta, ki ji ali ni izkazoval ljubezni, je ni podpiral, ji ni znal pokazati, da je vredna kot ženska. Mogoče je tudi, da je nanjo podobno vplival odnos z materjo oz. to, da se morda mati ni počutila dobro kot ženska, da je bila v podrejenem položaju ...
To je vplivalo na njeno samopodobo, dobila je informacijo, da je slaba ženska, da si zasluži ponižanje in to potem nezavedno prenaša v odnose z moškimi. Taka ženska se niti ne počuti varno ob drugačnem moškem, enostavno zato, ker ni vajena drugačne situacije in drugačne situacije - paradoksalno, ja - ne obvlada. Ne obvlada v smislu, da ji ni znana in v njej ne zna ravnat.

Evo, to je ena od možnosti. Mogoče je šlo za kakšen drug odnos, mogoče samo za eno travmatično izkušnjo ...

Ampak to je recimo en primer, ki je povsod naveden kot šolski v taki situaciji.
pirodoksin
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 188
Na forumu od: 1. 9. 2012

Neprebrana objavaNapisal/-a pirodoksin » 21. Nov. 2012 22:26

kako pomagat: najprej ji je treba razjasnit, kako ti vidiš problem. ampak najboljše je to pri psihoterapevtu, sploh če se kronično pojavlja (če gre k psihoterapevtu ali kaj podobnega, še ne pomeni, da ima psihično motnjo). so pa še razne delavnice za samopodobo, asertivni trening ipd., odvisno od tega, kje točno je problem. lahko da so njene težave povezane posredno tudi s samopodobo, potem to pomaga. lahko je pa kaj čisto tretjega.
Uporabniški avatar
Akvamarin
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 822
Na forumu od: 30. 9. 2010

Neprebrana objavaNapisal/-a Akvamarin » 21. Nov. 2012 22:28

pirodoksin napisal/-a:@Akvamarin: ta raziskava ni proučevala korelacije med IQ in EQ, ampak povezavo med EQ in akademskimi dosežki. torej zgolj dokazuje to, kar je že dolgo znano: na ocene v šoli ne vpliva zgolj inteligentnost, ampak tudi osebnost (enako velja za uspeh na delovnem mestu in na drugih področjih življenja). v bistvu lahko večji delež variance v šolskem uspehu (in v večini služb) razložimo z varianco v vestnosti (koliko se nekdo trudi, vztraja, je natančen, organiziran, se uči, je motiviran itd.). za dobre ocene pač ni potrebno biti zelo inteligenten, kar ste verjetno že sami opazili. :) ima pa inteligentnost seveda pomemben vpliv tudi tu.


Jaz vem, da inteligenca po vecina avtorjev ukljucuje tudi sposobnost ucenja, kriticnega razmisljanja, zaznavanje problema in iskanje hitre resitve!

Glede IQ testa, ki sluzi kot metoda stevilcnega ovrednotenja naravne inteligence, pa mnogi psihologi so mnenja, da je pomanjkliva.

Pac gor v raziskavi, lepo pise katere statisticno pomembne korelacije so ugotavljali pri studentih in to ni samo akademski dosezek!
sirova štručka
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 5990
Na forumu od: 9. 12. 2009

Neprebrana objavaNapisal/-a sirova štručka » 21. Nov. 2012 22:33

...
Zadnjič spremenil sirova štručka, dne 05. Dec. 2016 8:35, skupaj popravljeno 1 krat.
pirodoksin
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 188
Na forumu od: 1. 9. 2012

Neprebrana objavaNapisal/-a pirodoksin » 22. Nov. 2012 5:11

Akvamarin napisal/-a:
pirodoksin napisal/-a:@Akvamarin: ta raziskava ni proučevala korelacije med IQ in EQ, ampak povezavo med EQ in akademskimi dosežki. torej zgolj dokazuje to, kar je že dolgo znano: na ocene v šoli ne vpliva zgolj inteligentnost, ampak tudi osebnost (enako velja za uspeh na delovnem mestu in na drugih področjih življenja). v bistvu lahko večji delež variance v šolskem uspehu (in v večini služb) razložimo z varianco v vestnosti (koliko se nekdo trudi, vztraja, je natančen, organiziran, se uči, je motiviran itd.). za dobre ocene pač ni potrebno biti zelo inteligenten, kar ste verjetno že sami opazili. :) ima pa inteligentnost seveda pomemben vpliv tudi tu.


Jaz vem, da inteligenca po vecina avtorjev ukljucuje tudi sposobnost ucenja, kriticnega razmisljanja, zaznavanje problema in iskanje hitre resitve!

Glede IQ testa, ki sluzi kot metoda stevilcnega ovrednotenja naravne inteligence, pa mnogi psihologi so mnenja, da je pomanjkliva.

Pac gor v raziskavi, lepo pise katere statisticno pomembne korelacije so ugotavljali pri studentih in to ni samo akademski dosezek!

ja whatever, pravim ti, tisto nima veze z iq-jem in lahko povsem razložiš brez tega. recimo kritično mišljenje je različno povezano tudi z raznovrstnimi osebnostnimi lastnostmi (recimo odprtost za nove ideje) in od naučenega znanja (ki tudi nima tolikšne veze z inteligentnostjo).
in ne, niso mnogi psihologi mnenja, da so mere IQ pomanjkljive. seveda imajo pomanjkljivosti, ampak med vsemi psihološkimi testi so to daleč najboljši test ever a ne. glede veljavnosti, zanesljivosti, občutljivosti you name it. so pa mnogi psihologi upravičeno mnenja, da so trenutne mere EQ pomanjkljive in da je konstrukt emocionalne inteligentnosti slabo definiran (za razliko ob obične).
Uporabniški avatar
Akvamarin
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 822
Na forumu od: 30. 9. 2010

Neprebrana objavaNapisal/-a Akvamarin » 22. Nov. 2012 7:38

^^mislim, da je vec kot razvidno, da ne pisem o nikakrsnemu IQ, ampak o inteligenci!

kolk je pa IQ ustrezna metoda za ovrednotenje inteligence, o prednostih in slabostih, bi se dalo razpravljat na dolgo in siroko.
pirodoksin
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 188
Na forumu od: 1. 9. 2012

Neprebrana objavaNapisal/-a pirodoksin » 22. Nov. 2012 13:24

vsekakor nič manj ustrezna (oz. kvečjemu obratno) kot katerakoli druga mera za merjenje drugih psiholoških konstruktov.
ima dobro napovedno, konstruktno, diskriminativno, konvergentno itd. veljavnost. ima tudi dobro zanesljivost in občutljvost. kaj torej iq-testom v splošnem manjka? pa sploh v primerjavi s katerimi drugimi testi so naravnost odlični in eni najbolj preučevanih.
če smo že tako jajcasti, potem lahko ločiš še inteligentnost in inteligenco. slednja se namreč nanaša na družbeni sloj.
Uporabniški avatar
slovenc79
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4263
Na forumu od: 22. 7. 2011
Kraj: Ljubljana

Neprebrana objavaNapisal/-a slovenc79 » 22. Nov. 2012 16:50

IQ ni intiligenca?

potem tudi kilogrami niso masa? in metri ne dolžina?
hej norci :)
Uporabniški avatar
Akvamarin
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 822
Na forumu od: 30. 9. 2010

Neprebrana objavaNapisal/-a Akvamarin » 22. Nov. 2012 19:39

pirodoksin napisal/-a:kaj torej iq-testom v splošnem manjka?


jaz pac delim mnenja Keith E. Stanovicha

http://yalepress.yale.edu/book.asp?isbn=9780300123852

Vrni se na Čustva

Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov