Michael Schumacher: Soproga je njegov angel varuh

5. 7. 2014

Sredi junija je svet obkrožila zelo vesela novica. Nemec Michael Schumacher, sedemkratni svetovni prvak v formuli 1, ki je 29. decembra lani doživel hudo nesrečo na smučanju v francoskih Alpah, se je namreč zbudil iz kome.

Petinštiridesetletni Michael Schumacher je v bolnišnici v francoskem Grenoblu skoraj pol leta ležal v inducirani komi. Zdravniki so že maja nekajkrat naznanili, da se je začel zbujati in da je bil večkrat pri zavesti. Sporočili so, da tehta le še 55 kilogramov, ob sprejemu v bolnišnico pa je bil 20 kilogramov težji. Napovedi strokovnjakov so bile vse do nedavnega zelo pesimistične.

Bogovi v belem so predvidevali, da so možnosti, da bi se zbudil iz kome, čedalje manjše, a njegov organizem je očitno močnejši, kot so mislili. Michael se je 16. junija, prav na dan, ko je nemška reprezentanca na svetovnem prvenstvu v nogometu v Braziliji odigrala svojo prvo tekmo in s kar štiri proti nič premagala Portugalsko, namreč zbudil iz kome. Rehabilitacija najuspešnejšega dirkača v zgodovini formule 1 pa bo naporna, počasna in dolgotrajna. Zaradi močnega udarca, ki ga je utrpel, ko je z glavo udaril v skalo, in večmesečne kome ima sloviti športnik namreč popolno amnezijo in se bo moral po besedah zdravnikov vsega učiti znova, od spoznavanja svoje družine do pisanja, branja in govorjenja.

Dr. Erich Riederer, eden od vodilnih svetovnih nevrologov, celo trdi, da bo priljubljeni Schumi ostal invalid do konca življenja in da bo odvisen od pomoči drugih oseb. Te besede seveda bolijo tudi Michaelovo 45-letno soprogo Corinno, ki ves čas potrpežljivo bdi nad njegovo bolniško posteljo. Po besedah marsikoga, ki pozna slavna zakonca, bi prav Corinna utegnila biti čudodelno zdravilo, ki bi mu pomagalo, da bi se veliko hitreje vrnil v normalno življenje. Če ga kdo pozna do obisti, je to prav Corinna, s katero je v skladnem zakonu že od leta 1995.

Ženo je spoznal na Ferrarijevi zabavi

Michael in Corinna sta se spoznala pred 23 leti. On je takrat šele začenjal bleščečo kariero, ona pa je bila anonimno 22-letno dekle, ki jo je leta 1991 na Ferrarijevo zabavo pripeljal njen tedanji fant, prav tako nemški avtomobilistični as Heinz-Harald Frentzen. Heinz-Harald, dve leti starejši od Michaela, je bil v resnem razmerju s Corinno, a njeno srečanje s Schumijem je bilo pač usodno. Kmalu po tem, ko sta se spoznala, je Corinna zapustila svojega slavnega fanta in začela se je ena od najlepših ljubezenskih zgodb v zgodovini formule 1. Pravzaprav sta imela Frentzen in Schumacher podobno otroštvo.

Oba sta odraščala v precej revnih družinah, očeta obeh sta bila glavna financerja njunih konjičkov in oba sta - ravno tako kot Corinna - živela v nemški zvezni deželi Severno Porenje-Vestfalija, in sicer v mestih, ki sta med seboj oddaljeni le 50 kilometrov. Michaelov oče Rolf Schumacher je bil zidar in je imel že v šestdesetih letih zasebno stezo za karting.

Prvi sin Michael se je Rolfu in njegovi soprogi Elisabeth rodil 3. januarja 1969 v mestecu Hürth. Ko je dopolnil štiri leta, mu je oče podaril najljubšo igračo. Predelal je otroški voziček, mu okrepil konstrukcijo in vanj vgradil motor iz mopeda s štirimi konjskimi močmi. Očetovo darilo je bilo Michaelu tako všeč, da sploh ni hotel več priti iz svojega malega bolida. Že pri šestih letih je osvojil svoje prvo klubsko tekmovanje v kartingu, s čimer je bila njegova usoda zapečatena, čeprav je treniral tudi tekvando. Ravno v tistem obdobju, leta 1975, se je rodil njegov brat Ralf, ki se je pozneje podal po stopinjah starejšega brata. Pri 15 letih je Michael sodeloval na evropskih dirkah v kartingu in osvojil tako nemško kot evropsko prvenstvo.

Šolo je obesil na klin

Zaradi ljubezni do hitrosti je šolo obesil na klin, hkrati pa se je začel zanimati za avtomehaniko. V nemški formuli könig, ki jo je sponzoriralo avtomobilsko podjetje, in sicer v bolidih z nekaj manj konjskimi močmi, in prav tako nemški formuli ford je začel tekmovati leta 1988, nadaljeval pa je s formulo 3, v kateri je leta 1990 osvojil naslov nemškega prvaka. Istega leta se je pridružil Mercedesovemu mladinskemu programu in na dirki prototipov zmagal v Ciudad de Méxicu. Leto dni pozneje je na istem prvenstvu zmagal še na Japonskem, in sicer s posebno izdelanim dirkalnikom sauber-mercedes-benz C291. To je bila hkrati zadnja sezona, preden se je prvič znašel v družbi največjih in se usedel za volan formule 1.

Prvo pogodbo je podpisal z ekipo Jordan-Ford, takoj po debitantskem nastopu na veliki nagradi Belgije pa je prešel v ekipo Benetton-Ford. Prvo sezono je končal na 14. mestu, že naslednjo pa je pristal na stopničkah, in sicer kot tretjeuvrščeni. Ravno v tistem obdobju je spoznal bodočo življenjsko sopotnico, ki ga je zvesto spremljala na poti do svetovne slave. Corinna Betsch se je 2. marca 1969 rodila v Halverju, majhnem mestu nedaleč od bolj znanega Wuppertala. Končala je srednjo ekonomsko šolo in delala kot referentka. Če se vanjo ne bi zaljubil tako velik zvezdnik, bi najverjetneje za vedno ostala povsem anonimna ženska. Nekaj časa se je celo govorilo, da je njuno razmerje v resnici marketinški trik.

Dirkačev menedžer, stari lisjak Willi Weber, je bil namreč pripravljen storiti vse, da bi pritegnil pozornost medijev. In spor, ki se je med dvema najbolj znanima nemškima dirkačema razvnel zaradi dekleta, je bil dovolj dobra 'vaba' za medije. No, ko je Corinna začela spremljati Michaela na potovanjih in dirkah, pa so zajedljive govorice o 'zrežirani' ljubezni končno potihnile. Poročila sta se 1. avgusta 1995, in sicer pred matičarjem v Kerpnu, nedaleč od Michaelovega rojstnega mesteca, štiri dni pozneje pa sta v idiličnem Petersbergu organizirala še cerkveno poroko. Mimogrede, istega leta je Michael postal najmlajši dvakratni svetovni prvak v formuli 1! "Redkokdaj boste videli človeka, ki sta drug za drugega ustvarjena tako kot Schumacherjeva," je po njuni poroki pisalo v sloviti nemški reviji Stern.

Corinna je sprejela vse, tudi stransko vlogo

Skrivnost njune ljubezni je v tem, da ga Corinna nikoli ni poskušala ukrotiti in oddaljiti od njegove največje ljubezni, avtomobilizma. On ji je dal ljubezen, varnost, slavo in lagodno življenje, ona pa njega ni omejevala v svobodi, da se posveti karieri, ne glede na žrtve. Sprejela je vse, tudi stransko vlogo. Nikoli je ni motilo niti to, da so bili mediji do nje cinični in jo opisovali kot žensko, ki nikoli ni spremenila imidža preproste svetlolase provincialne uslužbenke. Corinna je v dolgoletnem zakonu z enim od najbolj oboževanih športnikov na svetu dala le nekaj intervjujev in ves čas živela v Schumijevi senci.

Leto 1995 pa v Michaelovem življenju ni bilo pomembno le zaradi poroke, ampak tudi zato, ker je takrat podpisal pogodbo z moštvom Ferrarija. Takrat je začel dojemati vplivno mašinerijo zabave za bogate in slavne, ki se zbirajo okoli tega športa, natančneje v boksih z bolidi. Toda Michael je ostal hladen in se ni obremenjeval z vsemi temi vplivnimi ljudmi. Zanimala ga je samo hitrost. Ko je prišel h kultnemu Ferrariju, simbolu in ponosu italijanskega naroda, je bil za naše zahodne sosede le hladen in preračunljiv Nemec, na čigar ime, zgodovina in ugled Ferrarija niso naredili kakšnega posebnega vtisa.

Pravzaprav pa to sploh ni čudno, saj prihaja iz družine, v kateri nikoli niso negovali kulta avtomobilov. Poleg tega je bil sin preprostega zidarja, ki je svoj uspeh ustvaril izključno z lastnim trudom in strastjo do dirk. Zgodaj se je naučil, da je vse, kar bo dosegel v življenju, odvisno zgolj od njega. Zato se je moral še naučiti, da temperamentni Italijani voznike ferrarijevih bolidov obravnavajo kot nadčloveška bitja. Takrat si nihče ni upal niti sanjati o tem, da bo prav ta trk povsem različnih svetov postal zmagovalna kombinacija, ki bo za vedno spremenila zgodovino dirk formule 1. Prvo sezono pri Ferrariju je končal na tretjem mestu, že naslednjo sezono, leta 1997, pa je doživel pravi polom. Ker ni spoštoval pravil dirke, so ga namreč diskvalificirali s tekmovanja!

Šampionsko obdobje

Na športni neuspeh pa je kmalu pozabil, saj mu je Corinna 20. februarja 1997 povila prvega otroka, deklico Gino-Mario. Naslednji dve sezoni je zaključil na drugem oziroma petem mestu, 22. marca 1999 pa je še drugič postal očka - rodil se mu je sin Mick. Potem pa je sledilo šampionsko obdobje, saj je med letoma 2000 in 2004 petkrat zapored osvojil naslov svetovnega prvaka v formuli 1. Pred njim to ni uspelo niti enemu dirkaču in Michael je s skupno sedmimi naslovi svetovnega prvaka zrušil skoraj 50 let star rekord, ki je do tedaj pripadal legendarnemu Argentincu italijanskih korenin Juanu Manuelu Fangiu, petkratnemu svetovnemu prvaku. Schumacher in Ferrari sta torej s skupnimi močmi dosegla to, kar še nikoli nikomur ni uspelo.

V vseh teh letih je bila Corinna njegova zvesta senca. Žrtvovanje pa se ji je še kako izplačalo, saj si je Michael, ki je živel ekstremno nevarno življenje, nakopičil bajno premoženje, ocenjeno na dobrih 600 milijonov evrov. Ob tem velja poudariti, da je ves čas plačeval skoraj neznatne davke, saj je bivališče prijavil v Švici. Vse do hude smučarske nesreče je kot promotor Mercedesa služil več kot sedem milijonov evrov na leto, ob tem pa moramo upoštevati še na desetine milijonov, ki so mu jih prinesle različne investicije in marketinške pogodbe. Po vsem tem ni čudno, da je svoji soprogi že za deseto obletnico zakona kupil velik ranč v Teksasu, pozneje pa še družinsko hišo v Švici, natančneje ob Ženevskem jezeru.

Odvisnik od adrenalina

Poleg tega je dal zgraditi še mondeno alpsko hišo v francoskem smučarskem središču Méribel, približno 50 kilometrov južno od Ženeve. In prav tam je ob koncu lanskega leta doživel nesrečo, ki pa ni prva, odkar se je leta 2006 začasno poslovil od sveta formule 1. Tudi po tem, ko se je odločil, da bo končal kariero, je namreč ostal odvisnik od adrenalina. Razlika je bila le v tem, da se je posvetil motociklom. Dirkati je začel za nemško ekipo Holzhauer Racing in testirati motorje, februarja 2009 pa je zajahal močno hondo 1000 CBR fireblade in jo preizkusil v španski Cartageni, kar se ni končalo dobro.

"Drvel sem skozi ciljno ravnino in se podal proti prvemu ovinku, ko me je nekaj vrglo iz ravnotežja," je razlog za nesrečo pojasnil dan po tem, ko je bil sprejet v lokalno bolnišnico. Ob padcu je z glavo udaril v tla, izgubil zavest in si med drugim zlomil nekaj reber ter poškodoval vratna vretenca in zapestje. Že po tej nesreči, ko je skoraj pristal v invalidskem vozičku, ga je Corinna prvič opozorila, da bi moral počasi opustiti dirkanje in hitrost. V tistem obdobju je njegova soproga že razvila lastni posel in služila z rejo konj v Teksasu. Poleg tega je organizirala razstave konj in tekmovanja, ki se jih je udeleževala tudi sama in leta 2010 osvojila evropski naslov v jahanju western. Takrat se je zdelo, da ji je prvič uspelo ukrotiti slavnega soproga. Michael se je za nekaj časa dejansko umiril in takrat je prijateljem razkril:

"Mislim, da sem osvojil že vse, vse mogoče naslove, dovolj denarja in priznanja, ki sem si jih tako močno želel. Morda pa je res čas, da pustim hitrost. Ni lahko najti soproge, ki ti brezpogojno sledi in se prilagodi tvojim življenjskim navadam. Še posebej to ni lahko za človeka, ki živi življenje, kakršno živim jaz. Ona pa mi je brez ugovorov in vdano sledila v vseh življenjskih situacijah in sprejela mojo strast do dirk, ki je - lahko bi tako rekel - del mojega DNK. In zdaj je tega verjetno konec." Corinna pa je o svojem soprogu pred nekaj leti povedala: "Michaelova strast do dirk in hitrosti je neverjetna. In vse, kar je dosegel, ne bi bilo mogoče brez te njegove obsedenosti. To ga je naredilo, kar je danes - najuspešnejšega dirkača formule 1. Spoznala sem ga kot voznika formule, in to sem tudi sprejela, ker mu neizmerno zaupam."

Toda nemški šampion preprosto ni mogel iz svoje kože in leta 2010 se je kot aktivni dirkač vrnil v svet formule 1. Tri sezone je dirkal za Mercedes, a ker niti enkrat ni bil niti med kandidati za naslov prvaka - osvojil je deveto, osmo in trinajsto mesto - se je leta 2012 dokončno upokojil. Eden od njegovih zadnjih večjih intervjujev za nemško televizijo se je končal s hvalospevom soprogi: "Moja največja življenjska nagrada je Corinna. Ko sem dirkal, je bila moj angel varuh. Imava ista stališča, poglede in načrte, kako želiva dočakati starost. In nikoli se nisva resneje sprla." Tisto, česar nihče od njiju ni načrtoval, pa je bila nesreča, ki jo je doživel le pet dni pred 45. rojstnim dnem. Za božične praznike je štiričlanska družina Schumacher odpotovala v Méribel, kjer so nameravali v svoji prej omenjeni planinski hiši proslaviti njegov rojstni dan. Tistega usodnega jutra 29. decembra je Michael s svojim sinom Mickom odšel smučat.

Na žalost se je odločil, da bo svoje smučarske veščine preizkusil tudi izven urejene proge, kar se je izkazalo za usodno. Po besedah očividcev Michael ni divjal, hitrost ob padcu naj bi znašala približno 20 km/h, a je bil udarec z glavo v skalo kljub temu zelo močan. S helikopterjem so ga prepeljali v 80 kilometrov oddaljeni Grenoble, kjer so ga takoj operirali, saj je bila poškodba glave zelo huda. Corinna je v bolnišnici skoraj šest mesecev prav vsak dan bdela nad njim in družinski prijatelj je povedal, da je športni as v njej dejansko našel sanjsko žensko. Vse silne lepotice, ki so se stalno smukale okoli njega, in priložnostni seks ga nikoli niso zanimali. Svojo sorodno dušo je našel v preprosti ženski, ki so se ji mediji neredko kruto posmehovali. In ta ženska je postala njegova junakinja, ki je v družinskem domovanju v Švici dala narediti medicinski apartma, vreden 12 milijonov dolarjev, v katerem bo svojemu dragemu zagotovila razmere, identične tistim v bolnišnici. In ob zavedanju, da ima Schumi ob sebi tako predanega in srčnega človeka, je tudi vsem njegovim oboževalcem po svetu prav gotovo veliko lažje pri srcu.

Napisal: Tim Jeras za revijo Story

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja