Zvite zanke diet

Če v tem trenutku razmišljaš o dieti, ti predlagamo, da to misel kar takoj opustiš.

22. 1. 2009

Zato, da bi te prepričali v neučinkovitost številnih diet, smo se obrnili na osebnega trenerja Gašperja Grošlja, ki nam je zaupal nekaj koristnih informacij.

Pozabi na diete

"Ko se odločiš za dieto, se preveč obremenjuješ s hrano samo, ne pa z idejo o pravilnem prehranjevanju," je prepričan Gašper, ki dodaja, da so diete iz časopisov ali knjig ponavadi kratkoročne. "Najbrž je katera od tvojih prijateljic že kdaj vneto zagovarjala dieto, s pomočjo katere je izgubila tri ali še več kilogramov v tednu dni," pravi Gašper in dodaja, da je v tem času izgubila zelo malo maščobe. Njeno znižanje številke na tehtnici je bila posledica izgube vode in mišične mase – tega si pa ne želiš, kajne?

"Rešitev ni v 'dietah', temveč v pravilnem načinu prehranjevanja!"

Izgubljanje maščob

"Najboljši ter najhitrejši rezultati pridejo v kombinaciji pravilnega prehranjevanja in programa pravilne vadbe. Kajti, ko se izgublja maščoba, je pametno hkrati krepiti pomembne mišične skupine telesa, saj so mišice eden večjih porabnikov energije, kar posledično pomeni – tudi maščobe. Povedano po domače: Več kot imaš mišic, manj se bo treba truditi za porabo energije," pravi Gašper. "S pravilnim programom vadbe z utežmi lahko pridobiš tudi mišični tonus in lepo obliko telesa. Pri samem treningu se je v praksi najbolj uspešno pokazala kombinacija vadbe z utežmi oziroma napravami ter kardio vadbo."

Potreben je čas

"Ko v treh do šestih mesecih prideš do svoje želene teže in postave, je tudi veliko lažje vzdrževati doseženo, saj telo v povprečju rabi ravno tri do šest mesecev, da se prilagodi novemu načinu delovanja," nam je zaupal Gašper in dodal, naj se ti pri hujšanju nikar ne mudi – do poletja imaš še ogromno časa!

Brez odpovedovanja

Gašper ti svetuje, da se naučiš pravilno jesti, in ne – kako ne jesti!

"To je ključ do uspeha, saj skoraj ni stvari, ki bi se ji morala popolnoma odpovedati pri prehranjevanju. Problem nekaterih 'strokovnjakov' je v preveč zakompliciranih programih prehranjevanja, ki svojim strankam samo otežujejo življenje in so bolj primerni za tekmovalce v fitnesu kot pa za rekreativce," še dodaja in s tem pojasni, zakaj so marsikateri programi hujšanja (tudi pod strokovnim nadzorom) neuspešni.

Koristno

Da bo tvoje oblikovanje telesa v želeno obliko uspešno, ti ponujamo še nekaj koristnih nasvetov – nezapletenih in priročnih:

  • Jej pet do šest manjših obrokov dnevno.
  • Zajtrk je obvezen in zelo pomemben obrok, saj telo celo noč dela na prazno. Bolj kot se dan bliža popoldnevu, manjši naj bo kalorični vnos v telo.
  • Zaradi časovne stiske ali katerega drugega vzroka lahko obrok nadomestiš tudi z dodatkom k prehrani.
  • Zaužij čim manj maščob, sploh nasičenih.
  • Ogljikovi hidrati naj bodo kompleksni – ti počasi prehajajo v kri, tako da imaš stabilen krvni sladkor in ne čutiš pretirane potrebe po sladkorju, kar je idealno. Glavni vir so polnozrnate žitarice ter določena zelenjava.
  • Izogibaj se čokoladi, moki ter belemu kruhu in ostalim živilom, ki vsebujejo veliko maščobe ter enostavnih ogljikovih hidratov. Enostavne sladkorje potrebuješ po intenzivnem treningu, da se zapolnijo porabljene glikogenske zaloge – zato, če že moraš grešiti, je to edini čas dneva, ko se bodo grehi najmanj poznali!
  • Uživaj več beljakovin, saj jih v večini primerov v dietah primanjkuje. Zaradi njih se boš počutila sito, potrebne pa so tudi za mišično regeneracijo.
  • Popij vsaj 2 litra tekočine dnevno – hidracija je zelo pomembna.
  • Enkrat na teden lahko ves dan grešiš, a le ob upoštevanju pravilnega prehranjevanja v preostalih 6 dneh v tednu.
Več o pravilni prehrani in vadbi si lahko prebereš tudi na Gašperjevi spletni strani www.tvojtrener.si.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri