Žoga, žoge, žogi …

Odbojka na mivki, atraktiven in vsako leto bolj aktualen šport.

25. 7. 2002

Ne ustrašite se: ne gremo na tekmovanje v odbojki na mivki. No, če boste pridno vadile, se lahko dogovorimo tudi to. Sicer pa sem vam želela ponuditi nekaj primernega letnemu času – tistim, ki vam je žoga blizu in tudi takim, ki z žogo niste ravno najboljše prijateljice, v vas pa se skriva skrita želja po druženju z njo, ki pa jo zavira, recimo temu, slabo znanje.

Drage Cosmo bejbe, še nihče ni prišel učen na svet ali po domače: vaja dela mojstra. To vzemite kot predlog za zabavo, ob kateri se boste tudi prijetno razgibale. Ne potrebujete igrišča, potrebujete le žogo (dobro je, da je usnjena in ne pretrda) in dobro voljo. Tudi število igralcev ni pomembno. Žogo si lahko podajate praktično kjerkoli. In če pade na tla, si namesto točk izmislite kakšno “kazen”.

Vseeno pa je dobro, da poznate vsaj osnovna pravila, saj se na vroči plaži lahko znajdete tudi med “pravimi odbojkarji”. Velikost igrišča za odbojko na mivki je 8 krat 8 metrov, višina mreže za ženske 2.24 m in za moške 2.43 m, vsaka akcija velja točko, tudi blok za razliko od igre v dvorani šteje kot prvi dotik, na uradnih turnirjih se igra do dveh dobljenih nizov do 21 točk (oz. do dveh točk razlike), v primeru izenačenja pa še do tretjega, ki šteje do 15 točk.

Da bi imele kar najboljšo učiteljico, sem za sodelovanje prosila Barbaro Kristan, aktualno državno prvakinjo v odbojki na mivki in članico državne reprezentance v dvoranski odbojki, pomagala pa sta nama še Marko Kalc in Nastja Gregorič. In kaj pravi “profesionalka”? “Naj vam ne bo nerodno. Aktivni igralci smo veseli, ko vidimo, da se nekdo na igrišču trudi, tudi če žoge ne obvlada. In če se srečamo, me kar pocukajte, in bomo šli skupaj na mivko.”

Spodnji servis

Začetni položaj:

  • noga v diagonali z roko, s katero servirate, je nagnjena naprej in rahlo pokrčena
  • zadnja noga je skoraj iztegnjena
  • trup je nagnjen naprej
  • roka, ki izvaja servis, je iztegnjena nazaj
  • v drugi roki držimo žogo pred seboj v višini pasu
  • pogled je usmerjen proti nasprotni strani

Izvedba:

  • s prosto roko zamahnemo tako, da zadenemo žogo od spodaj
  • dlan je iztegnjena (udarimo z delom dlani, ki je najbližje zapestju), ali stisnjena v pest (pest je obrnjena navzgor)

Zgornji servis

Začetni položaj:

  • obe nogi sta skoraj iztegnjeni
  • težišče je na sprednji nogi, ki je v diagonali s servirno roko
  • roka, ki izvaja servis, je skoraj iztegnjena dvignjena nad glavo
  • v drugi roki držimo žogo pred seboj v višini ramen
  • pogledamo proti nasprotni strani

Izvedba:

  • žogo vržete visoko v zrak
  • s pogledom spremljate žogo
  • udarite jo z iztegnjeno in napeto dlanjo

Sprejem (ali obramba udarcev)

  • obe nogi sta v preži (pokrčeni)
  • težišče je na sprednji nogi, ki je bližja črti igrišča
  • telo je obrnjeno proti žogi
  • rame potisnemo naprej
  • roke iztegnemo naprej, dlani držimo skupaj, obrnemo jih navzgor
  • pogledamo proti žogi
  • ob dotiku žoge z rokami se telo in noge iztegnejo

Blok

  • pogled je usmerjen v nasprotnikovo polje in spremlja žogo, roki sta iztegnjeni in dvignjeni nad glavo
  • prsti so napeti in razprti
  • tik preden je žoga nad mrežo, skočimo in žogo potisnemo z dlanmi v nasprotnikovo polje
  • roka se v zapestju upogne

Podaja

  • pogledamo proti žogi, prsti rok so napeti
  • roke so pred dotikom z žogo pokrčene in dvignjene nad glavo
  • ob dotiku z žogo roke iztegnemo in potisnemo žogo v smeri naprej – navzgor

Napadalni udarec

  • pogled je usmerjen proti žogi
  • preden prileti žoga do nas, z obema rokama zamahnemo in se odrinemo navzgor
  • roka, ki udari žogo, je iztegnjena
  • iztegnjena dlan je trdna in napeta
  • pazimo na zapestje, ki ga ob udarcu pokrčimo

Ulla Hamberger

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri