Živila, ki jim pravimo tudi strokovnjaki za zdravje!

V različnih študijah so dokazali, da lahko zdrava prehrana ščiti pred nevarnimi boleznimi, kot je npr. rak. Zdravo pa še zdaleč ne pomeni, da se moramo trpinčiti z dolgočasnimi, neveselimi jedilniki in da se moramo odpovedati vsakršnim gurmanskim užitkom.

23. 6. 2014

Recept za zdravo življenje se skriva v pestri, mešani hrani z veliko sočno svežega sadja, hrustljave zelenjave in jedrih polnozrnatih izdelkov, ki zlahka izravnavajo manjše grehe, kot je sladoled, porcija ocvrtega krompirčka ali košček peciva.

Nekatera živila pa kot pravi 'strokovnjaki za zdravje' ponujajo še veliko več.

Polnozrnato

Balastne snovi za urno prebavo:

  • Neprebavljiva rastlinska vlakna, ki so v sadju, zelenjavi, stročnicah, še zlasti pa v polnozrnatih izdelkih, prav gotovo nimajo odvečnega balasta. Sprejmejo lahko zelo veliko vode, tako da se v želodcu in črevesju napihnejo in povečajo vsebino črevesja. Tako želodčna kaša veliko hitreje potuje skozi črevesje, kar preprečuje procese gnitja in omogoča splakovanje rakotvornih snovi, ki lahko napadejo želodec in črevesje.

Ampak brez bojazni, to ne pomeni, da moraš postati ljubitelji mislijev. Začni počasi in na primer polovico proizvodov iz bele moke (žemlje, opečeni kruh, rogljički) zamenjaj s polnozrnatimi izdelki in običajnemu rižu dodaj malce polnozrnatega riža.

Sadje & zelenjava

Vitamini proti prostim radikalom:

  • Sveža zelenjava in sadje s svojimi številnimi vitamini delujejo kot varnostna policija v telesu. Zlasti vitamini A in C ter betakarotin imajo tako imenovani antioksidantni učinek, kar pomeni, da nase vežejo škodljive proste radikale. Prosti radikali so nepopolni elektroni, ki pri iskanju 'partnerja' v presnovi sprožajo oksidantne verižne reakcije, ki lahko spodbudijo oblikovanje rakastih celic. Na tem področju se je vitamin C izkazal kot zelo učinkovit proti raku na maternici in dojkah. Največ vitamina C najdeš v agrumih in sočno sladkem kiviju. Klasično zdravilo pri pomanjkanju vitamina A, kar lahko sproži rakasta obolenja pljuč in črevesja, je hrustljavo korenje.

Za učinkovito zaščito proti različnim rakastim obolenjem je na dan priporočljivo pojesti pet porcij sadja ali zelenjave. Ena porcija ustreza približno eni pesti, kot nadomestilo je dovoljen tudi kakšen kozarec soka. Zaradi zdravja pred televizijo zato raje posezi po korenčku kot po čipsu, za malico pa si privošči kakšno banano ali kivi. Zlasti za ženske so posebej priporočljivi sojini izdelki in rabarbara, saj vsebujejo rastlinske estrogene, ki zmanjšujejo nevarnost raka na dojki.

Česen

Aromatični strok z veliko moči:

  • Tisti tako značilni vonj česna je odgovoren tudi za preprečevanje raka. Aromatična snov alicin lahko znižuje raven holesterola in krvni pritisk, ima pa tudi antibakterijske in antioksidantne učinke ter ovira delovanje virusov. Dragoceni stroki poleg premagovanja prostih radikalov tudi na splošno krepijo imunski sistem, tako da telo postane odpornejše.

Mlečni izdelki

Beli velikani z mineralnimi snovmi:

  • že zaradi visokega deleža kalcija naj bi ženske uživale veliko mleka, skute in jogurta. Poleg krepitve kosti so mlečni izdelki učinkoviti tudi pri boju proti raku. Vsebujejo antioksidant selen, ki ščiti celice pred snovmi, ki spodbujajo nastanek raka. Encimi, ki vsebujejo selen, razgrajujejo in razorožujejo visoko reaktivne kisikove povezave.

Olivno olje

Sredozemski vsestranski talent:

  • Da lahko nenasičene maščobne kisline v olivnem olju preprečujejo obolenja srca in ožilja, je znano že kar dolgo. Vendar pa to ni vse: aromatično olje iz Sredozemlja pomaga tudi pri preprečevanju raka na dojkah, žolčniku, ledvicah in materničnem vratu. Olivno olje krepi membrane telesnih celic, ki so tako manj dovzetni za uničenje zaradi delovanja prostih radikalov. To so dokazale študije, ki so raziskovale prehrano prebivalcev Sredozemlja, ki je bogata z olivnim oljem, in njihovo manjše število rakavih obolenj v primerjavi s prebivalci severne Evrope.

Pot k boljšemu zdravju skratka ne pelje le v lekarno, ampak tudi v kuhinjo :)

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri