Zanimivosti o spanju in nespečnosti

Tretjino svojega življenja prespimo. Spanje je aktivni proces možganov in ne njihov počitek. Pomembna je kvaliteta spanja, ki nam da energijo in zagon za dnevne aktivnosti. Po slabo prespani noči smo utrujeni in brezvoljni, slabše smo videti, imamo podočnjake in vse to kvari našo samopodobo.

28. 8. 2014

Spanje je sestavljeno iz dveh faz, ki se izmenjujeta : REM in non-REM.

  • REM je aktivni spanec, ko so možgani podobno aktivni, kot v fazi budnosti, le mišice so popolnoma sproščene. V tej fazi spanja tudi sanjamo, naše sanje so lahko zelo živahne in očesna zrkla se premikajo zelo hitro.
  • Non-REM je stanje globokega spanja s počasnim premikanjem zrkel.

V povprečju spimo 6–8 ur

Povprečno potrebujemo 6–8 ur spanja. Z leti se ta čas krajša – starejši kot smo, manj spanja potrebujemo.

Zakaj potem ponoči ne spim?

V glavnem so pri mladih to dnevne skrbi, povezane s šolo ali študijem, ljubezenskimi težavami, različnimi spori s starši, lahko pa je tudi posledica nezdravega življenjskega sloga (nepravilna prehrana, uživanje alkohola, drog ...).

Ločimo tri oblike nespečnosti:

  • Prehodna, ki traja navadno nekaj dni zaradi akutnih stresnih situacij (bolezen, poškodba, bolečina ...)
  • Kratkotrajna, ki traja največ do enega meseca in je posledica hujšega stresa (npr. ločitev, smrt, izguba,...)
  • Dolgotrajna ali kronična, traja več kot en mesec. Prebujamo se večkrat na noč ali težje zaspimo in to se lahko ponavlja večkrat tedensko. V takem primeru moramo nujno poiskati zdravniško pomoč!