Za žejo pij vodo!

Potreba po vodi ni pri vseh ljudeh enaka, saj je odvisna od številnih dejavnikov, a ne glede na to, se v vročih poletnih dneh bistveno poveča potreba po tekočini. Naj bo steklenica z vodo tvoja zvesta spremljevalka.

17. 7. 2014

Da v poletnih, toplih dneh ne bomo dehidrirani, za žejo zato popijmo zadostno količino vode, ki je osnovna sestavina našega telesa.

Varnostni mehanizem, ki nas ščiti pred dehidracijo, je občutek žeje

Dehidracija je posledica nezadostnega nadomeščanja izgubljene vode. Varnostni mehanizem, ki nas ščiti pred dehidracijo, je občutek žeje. Potrebna pa je previdnost, saj je pri otrocih in starejših občutek žeje običajno nekoliko zmanjšan.

»Prav zato je treba še posebno skrb za zadosten vnos tekočine nameniti našim najmlajšim, ki so običajno preveč »zaposleni« z igro in drugimi dejavnostmi, da na pitje preprosto pozabijo. Starši in vzgojitelji so torej tisti, ki naj bi poskrbeli, da bodo otroci zaužili dovolj tekočine. Otroke je treba naučiti, da čez dan, pa tudi pri obroku, spijejo nekaj vode. Tudi starejše spodbujajmo k zadostnemu uživanju tekočine, saj bo tako njihovo počutje in razpoloženje boljše. Da bi preprečili dehidracijo, se moramo naučiti piti zadostno količino vode, tega pa se je najbolje naučiti že v mladosti,« opozarja dr. Tanja Pajk Žontar iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Nasveti ZPS:

1. Kofein in alkohol pospešita izločanje vode

Za žejo ne pij pravega čaja, kave, alkohola in energijskih pijač! Kofein in alkohol namreč delujeta kot blaga diuretika, kar pomeni, da pospešita izločanje vode iz telesa. Da je uživanje energijskih pijač skupaj z alkoholom lahko nevarno so na ZPS že večkrat opozorili.  

2. Za odžejanje ne priporočamo pitja sladkih pijač

Raziskave kažejo, da se slovenski mladostniki radi odžejajo z brezalkoholnimi sladkimi pijačami, a prekomerno uživanje gaziranih in negaziranih sladkih pijač ob nezadostni telesni dejavnosti povečuje telesno težo, z njo pa je povezano tveganje za nastanek nekaterih civilizacijskih bolezni. Poleg tega so sladkim pijačam običajno dodane tudi kisline in zobozdravniki poudarjajo, da kisline in sladkor prispevajo k nastanku zobne gnilobe.

2. Steklenica z vodo naj bo vedno v naši torbi in/ali avtomobilu

V vročih poletnih dneh imej steklenica z vodo vedno pri roki, če se le da v posebni izolirni torbici, v kateri voda nekaj ur ohrani osvežujočo hladnost. Tako ne bo izgovorov za premajhen vnos tekočine.

3. V avtu, hotelski sobi in v letalu, torej v prostorih, ki so običajno klimatizirani, je lahko naš občutek žeje »zaveden«

Zaradi suhega in hladnega zraka v aklimatiziranih prostorih so naše potrebe po tekočini večje, zato večkrat, četudi ne čutiš žeje, popij požirek hladne, ne mrzle, vode.

4. Pri telesni dejavnosti, v vročih poletnih dneh in pri povečani telesni temperaturi se bistveno poveča potreba po tekočini.

Voda je osnovna sestavina našega telesa, vendar na to radi pozabimo. Še dobro, da nas na pomanjkanje vode v telesu spomni občutek žeje, a takrat smo že nekoliko dehidrirani.

Ali veš, koliko vode potrebuje naše telo?

V tabeli (glej fotogalerijo) so navedene okvirne vrednosti za vnos vode, ki so jih na ZPS povzeli in priredili po priporočilih DACH (nemške, avstrijske in švicarske referenčne vrednosti za vnos hranil, ki jih je leta 2004 privzelo tudi Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije).

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri