Vir rastlinskih beljakovin

Beljakovine potrebuješ zdravo telo in če si se odločila, da ne boš uživala mesa, jih moraš nadomestiti na drugačen način. Na primer, s sojo.

8. 1. 2008

Soja je živilo, ki v prehrani lahko delno ali popolnoma nadomešča živalske beljakovine. Uvrščena je v družino stročnic, ima pa visoko hranljivo vrednost. Po količini beljakovin se nobena rastlinska hrana ne more primerjati z njo. Na daljnem vzhodu so to vedeli že pred tisočletji, zato soja tam že dolgo velja za poglavitni del prehrane.

Če še nisi vedela, soja je:

  • živilo z nizkim glikemičnim indeksom, kar pomeni, da njeno uživanje ne obremenjuje trebušne slinavke.
  • bogata z vitamini in minerali.
  • odlična za prebavo, saj vsebuje veliko balastnih snovi.
  • bogat vir lecitina, ki spodbuja delovanje možganov – za študij!
  • antioksidant, zaradi delovanja izoflavonov.

Sojini izdelki

Sojo je mogoče pripraviti na nešteto načinov, saj je na trgu vedno več sojinih izdelkov. Poskusi katerega od njih …

Sojini kalčki: so okusni sveži ali vloženi, uživaš jih lahko v solati ali jih dodaš toplim jedem. Sojino mleko: je zaradi vsebnosti laktoze primerno za vse, ki imajo težave pri prebavi mleka.

Sojino meso: je odlično nadomestilo za vse vrste mesa, kupiš ga lahko v obliki kosmičev ali kock.

Tofu: ali sojin sir pridobivajo iz sojinih semen, je nizkokaloričen izdelek, ki ima vse značilnosti sirov, le da je brez holesterola. Pa še okusen je.

Sojina omaka: je pripravljena iz soje, vode in morske soli, uporabljaš pa jo lahko kot začimbo, ki bo izboljšala jedi.

Sojina moka: se uporablja kot dodatek za povečevanje vsebnosti beljakovin v kruhu in pecivu, lahko pa jo uporabiš tudi za zgoščevanje juh in omak.

Sojina kava: je pridobljena iz nepraženega sojinega zrna, ne vsebuje kofeina in teina. Zato je še posebej zdrava.