Surovo ali kuhano? Kaj je bolj zdravo?

Vedno znova poslušamo, da se vitamini med kuhanjem uničijo. Vendar pa: ali to tudi res drži? V nadaljevanju si preberi nekaj o prednostih in slabostih surove hrane.

12. 10. 2014

Zelenjava

Surova

  • + S surovo zelenjavo ne boste zaužili le vitaminov, temveč tudi balastne snovi. Te nasitijo in spodbujajo prebavo.
  • - Vsak ne prenaša surove zelenjave. Nekaterim lahko kar 'ropota' v želodcu.

Kuhana

  • + Nekatere hranilne snovi lahko telo bolje absorbira, če je zelenjava kuhana. Lizin v paradižnikih je tak, enako pa velja za betakaroten v korenju.
  • - Segrevanje ima tudi slabe plati. Občutljivi vitamini, kot je na primer vitamin C, se popolnoma izgubijo.

Jajca

Surova

  • + Če so jajca res povsem sveža, ni nobenih zadržkov, da ne bi pojedla surovih. Ni ti jih sicer treba piti, temveč lahko iz njih pripraviš tiramisu ali zabaione. Toda pojej jih v 24 urah!
  • - Nevarnost salmonele! Starejša jajca moraš dobro pregreti in šele nato pojesti.

Kuhana

  • + Dolgo segrevanje pri najmanj 70 stopinjah uniči povzročitelje salmonele. Brez nevarnosti lahko imaš korist tudi od drugih hranilnih snovi, ki jih vsebuje jajce.
  • - Jajce vsebuje veliko holesterola (do 300 miligramov). Študije pa vendar dokazujejo, da sta eno ali dve jajci na dan povsem v redu.

Meso

Surovo

  • + Za številne gurmane je vrhunec užitkov le lahno 'krvav' steak. Tudi karpačo in tatarski biftek imata svoje oboževalce.
  • - Previdna bodi predvsem pri surovem ali neprijetno dišečem svinjskem mesu. Ta lahko vsebuje bakterije, ki povzročijo težja želodčno-črevesna obolenja.

Kuhano

  • + Segreto meso je lažje prebavljivo, ker se beljakovine razcepijo. Tudi klice mu v tem primeru ne morejo do živega.
  • - Če se meso segreva pri previsokih temperaturah, se sprožijo toksične snovi, ki poškodujejo celice.

Ribe

Surove

  • + Tudi pri njih je glavni argument okus. Noben ljubitelj sušija se ne bo odpovedal surovi tunini ali lososu.
  • - Ribe so lahko pravo leglo parazitov, ki se prenesejo na ljudi. Pri neustrezni higieni obstaja nevarnost, da zboliš za toksoplazmozo ali botulizmom.

Kuhane

  • + Pečena riba ne vsebuje klic, zato pa veliko joda in selena.
  • - Glede na izvor in vrsto lahko ribe vsebujejo veliko živega srebra.

Nikoli surovo!

Surova perutnina je tabu – lahko je okužena s povzročitelji driske ali pa s salmonelo.

Tudi v fižolu, jajčevcih in krompirju se skrivajo strupene snovi, ki se uničijo šele s kuhanjem.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri