Sojin čips in čokoladno sojino mleko sta navaden 'junk food'

Da smo si na jasnem: v svetu ocvrtega krompirčka, hitre prehrane, trans maščob in visoko-fruktoznega korzunega sirupa na vsakem koraku ne gre niti pomisliti, da bi kakšno porcijo sojinih beljakovin tu in tam označili kot slabo ali 'zdravju škodljivo'. Na poti do boljšega zdravja nas čakajo pomembnejše bitke!

12. 8. 2011

Pa vendar, ko je govora o soji, stvari zagotovo niso enoznačne.

Mnogi se dandanes niti ne zavedajo, da je na področju nutricizma in med prehranskimi strokovnjaki še vedno trajajoče nestrinjanje glede učinkov soje na naše zdravje. Prizadevanja zagovorniške kampanje so v zadnjem času tako močna, da ljudje naraščajočo prisotnost soje (in njenih mnogih različic) v hrani enostavno sprejemajo kot zdravo. Istočasno pa je moč zaslediti pogosto prenapihnjena in naravnost zastrašujoča 'dejstva' o domnevni škodljivosti soje, ki pa ostajajo v veliki meri preslišana ravno zaradi svoje agresivnosti, rezkosti in prevelikega poenostavljanja.

Dobro in slabo - o soji!

V nadaljevanju povzemamo trenutno najbolj validna (in objektivna) stališča do soje, ki jih je v svojem blogu Kaj pa soja? priročno nanizal Mario Sambolec, osebni trener fitnesa, ki bi jih lahko strnili takole:

  • 'Staromodno' fermentirani sojini izdelki - kot na primer miso ali tempeh - so v resnici zelo zdravi – tako kot večina tradicionalno fermentirane hrane (npr. kislo zelje, repa)
  • Dodatek visokokakovostnih sojinih beljakovin (izolat, brez izoflavonov) je v najslabšem primeru popolnoma neškodljiv, za nekatere ljudi pa celo koristen in dobrodošel.
  • Večina 'sojinih izdelkov', oglaševanih kot zdrava hrana – sojin čips, različna sojina mleka (čokoladna, jagodna in ne vem kakšna še vse), sladoled iz soje ali tofuja, sojini hamburgerji, sir in hrenovke, ter podobno – so 'junk' hrana in niso prav nič bolj zdravi od 'junk-a', ki naj bi ga nadomeščali.
  • Sojinih začetnih formul za dojenčke ne bi niti približal svojemu otroku razen, če res ne bi bilo druge izbire.
  • Soja ni in ne bo nikoli edini vir beljakovin v moji prehrani.
  • Prehranska dopolnila s sojinimi izoflavoni so nesmisel.


... da bi izvedela več o tej zanimivi temi, klikni tukaj.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri