S pravilno prehrano nad pojav aken

Aktualne raziskave kažejo, da naj bi dieta z nizkim glikemičnim indeksom pomagala zmanjšati pojav aken.

S pravilno prehrano nad pojav aken (foto: shutterstock) shutterstock
27. 8. 2012

Dieta z nizkim glikemičnim indeksom bi torej pomenila izogibanje rafiniranemu sladkorju, ogljikovim hidratom in živilom, ki vsebujejo sladkor.

In kaj je narobe s hrano z večjim glikemičnim indeksom? Večji glikemični indeks vpliva na tvorbo inzulina in hormone. Tvoji ženski hormoni so namreč v ravnovesju s tiroidnimi hormoni, tiroidni hormoni pa so v ravnovesju z inzulinom. Če je katerega od teh hormonov preveč, to vpliva na vse preostale hormone.

Tvoj lastni dnevnik prehrane

Ker pa pri različnih ljudeh akne povzročajo različna živila, strokovnjaki svetujejo, da vodiš dnevnik prehrane, v katerega zapisuješ, kaj si uživala v dneh pred izbruhom aken, in tako ugotoviš, katera živila jih sprožajo.

Učinki prehrane naj bi se na tvojem obrazu pokazali že v 48 urah.

Potrebuješ kakšen konkreten primer?

Preveri vpliv mlečnih izdelkov

Medtem ko dermatologi za nastanek aken že desetletja krivijo tudi mlečne izdelke, so klinične študije šele pred kratkim dokazale povezavo med uživanjem mleka in aknami.

Mleko namreč vsebuje prekurzorje testosterona, ki povzročajo povečano tvorbo sebuma.

Zanimiva ugotovitev študije je, da ima med vsemi vrstami mleka posneto mleko največjo povezavo z aknami; vendar tudi organsko ne bo omililo tvojih težav z njimi, saj vsako mleko naravno vsebuje androgene in IGF-1. Mleka brez hormonov torej ni; poleg tega pa vsebuje tudi sladkor oziroma laktozo, ki spodbuja tvorbo inzulina.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri