Nočno hranjenje

Če čez dan ne čutiš lakote in ti hrana ne diši vse do večera, ko tvoj apetit nemudoma zraste in vase spraviš vse mogoče prigrizke … Pozor, v tem primeru ne gre za požrešnost, ampak za bolezen!

11. 3. 2008

Ljudje, ki trpijo za sindromom nočnega hranjenja, imajo motnjo zaradi različnih dejavnikov.

Najbolj zagotovo pa na ta pojav vpliva porušeno ravnovesje hormonov v telesu – glavni krivci so:

1. Melatonin: hormon, ki te zaziba v sladek spanec. Nivo tega hormona je znižan, zato nastopijo težave s spanjem.

2. Leptin: hormon, ki zmanjšuje občutek lakote. Nivo tega hormona je prav tako znižan, zato oseba občuti lakoto.

3. Kortizol: hormon, ki se v telesu pojavi zaradi stresa. Nivo tega hormona je povišan, ko je človek pod stresom, ublažiti pa ga skuša s hrano.

Zaradi vseh teh dejavnikov, oseba, ki trpi za sindromom nočnega hranjenja uživa hrano z visokim deležem ogljikovih hidratov – ta v možganih spodbuja proizvodnjo snovi za dobro počutje.

Pomoč: Ker je stres eden glavnih krivcev sindroma nočnega hranjenja, so pri zdravljenju te motnje najbolj uspešne terapije za zmanjševanje mentalnega stresa.

Pojedina med spanjem

Obstaja pa tudi s spanjem povezan sindrom hranjenja, gre namreč za to, da se oseba sploh ne prebudi – kar pomeni, da gre za motnjo spanja in človek se svojega nočnega prigrizka zjutraj sploh ne zaveda, zato pogosto obtoži družinske člane za prazen hladilnik.

Zanimivo je, da ljudje s to motnjo ponoči uživajo kombinacije hrane, ki jih sicer nikoli ne bi spravili po grlu navzdol.

Pomoč: Tudi pri tej motnji je zdravljenje usmerjeno k odpravljanju stresa, le pogosteje je potrebno predpisati tudi zdravila – navadno antidepresive.

Preventiva

To nezdravo navado je mogoče preprečiti tako, da zavestno razporediš obroke že čez dan. Torej ješ zajtrk, kosilo in večerjo, vmes pa še malice – vsaj 5 obrokov na dan. Tako se lahko na enostaven in zdrav način izogneš nočnim napadom lakote.

Pred spanjem je pomembno, da se umiriš – lahko z globokim dihanjem, poslušanjem umirjene glasbe, branjem prijetne knjige … Izogibaj se gledanju televizije, kajti hitreje boš posegla po kakšnem hrustljavem prigrizku.

V večernih urah se izogibaj kavi in pravim čajem – raje popij sadni ali zeliščni čaj z medom ali kozarec toplega mleka, ki te bo pomiril in ti pomagal do sladkega spanca.

Pa lahko noč!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri