Ko napada lakota

Upri se prehranjevalnim skušnjavam, ki kot najhujša nevarnost nate prežijo na vsakem koraku.

Ko napada lakota (foto: shutterstock) shutterstock
20. 10. 2010

Nevarnost št. 1: S praznim želodcem po nakupih

V trgovino se nikoli ne odpravi s praznim želodcem, kajti v tvojem nakupovalnem vozičku se bo zaradi želje po uživanju hrane znašlo veliko preveč ‘balasta’, ki ga tvoje telo ne potrebuje.

Nevarnost št. 2: Nakup velike embalaže

Če boš v trgovini posegla po večjem pakiranju živil, obstaja verjetnost, da boš doma v enem obroku tudi več pojedla.

Super trik: Ko prideš domov, vsebino iz velikih pakiranj prerazporedi po manjših neprodušnih posodicah - in to počni takrat, ko si sita!

Nevarnost št. 3: Porcija za oči in ne usta

Ko si lačna, so navadno bolj kot želodec lačne tvoje oči, zato si boš vzela veliko večjo porcijo, kot jo tvoje telo potrebuje za potešitev lakote. Namesto velike porcije vzemi manjšo, kajti v kolikor boš po zaužitem obroku še vedno lačna, navsezadnje lahko poješ še eno.

Nevarnost št. 4: Uživanje hrane iz velikih krožnikov

Optično bo enaka količina hrane na velikem krožniku videti kot majhna porcija, nasprotno, manjši krožnik bo z enako količino hrane videti bolj poln in ti boš zaradi tega optičnega trika tudi prej sita.

Nevarnost št. 5: Živahne barve in hitra glasba

Okolje, v katerem si boš privoščila obrok, naj bo miren in obdan z umirjenimi barvami, živahne barve in hitra glasba namreč spodbujajo k hitrejšemu uživanju hrane. Če boš jedla hitreje, boš slabše prežvečila hrano, s tem otežila prebavljanje in hkrati, če boš svoj obrok zaužila v manj kot 20. minutah, ostala lačna, občutek sitosti namreč nastopi šele po 20-minutnem žvečenju.

Nevarnost št. 6: Sprotno praznenje mize

Med obrokom ne prazni mize, tako boš imela pregled nad vsem, kar si pojedla. Krožnik, v katerem si imela juho odloži na stran mize, prav tako košarico kruha ... Ko boš imela pregled nad vsem, kar si pojedla, boš zagotovo izbrala manjši kos sladice.

Nevarnost št. 7: Pojej do konca

Vzgojni prijem, da je treba hrano na krožniku pojesti do zagnjega grižljaja, ki so ga marsikomu privzgojili starši, je lahko poguben za tvojo postavo in zdravje. Ne oziraj se na količino hrane, ki jo pustiš na krožniku, raje prisluhni potrebam svojega telesa in pojej točno toliko, kot potrebuje tvoje telo za zadovoljitev lakote.

Nevarnost št. 8: Hrana na dosegu roke

Če boš imela sladke prigrizke razstavljene na pisalni mizi ali shranjene v prvem predalu, boš seveda posegla po njih hitreje, kot če bi jih imela varno spravljene v kuhinji.

Super trik: Preden posežeš v kuhinjsko omarico s sladkarijami, popij kozarec vode. Morda si občutek lakote zamenjala za žejo.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri