Kako ukrotiti bioritem

Zakaj so nekateri ljudje nočne ptice, drugi pa bedijo že na vse zgodaj zjutraj in tudi če bi si želeli spati, jim to ne uspe?

26. 12. 2007

Odgovor se skriva v tvoji notranji uri, ki ji rečemo bioritem. Ona je kriva za uravnavanje tvojega spalnega hormona melatonina … a ker smo ljudje prilagodljiva bitja, si lahko notranjo uro naravnamo po lastnih željah! Te zanima kako?

Jutranja zaspanka

Da boš lahko zjutraj nemoteno vstala, ti predlagamo naslednje:

1. Poskrbi, da boš dovolj spala tudi noč prej – od 7 do 9 ur. Če so tvoje noči občasno kratke ali ekstremno kratke, bo tvoj bioritem zmeden!

2. Pred spanjem ne glej pretresljivih filmov ali zadnjih poročil – zgodbe lahko vplivajo na tvojo budnost!

3. V sladek spanec naj te zaziba topla kopel, zatemnjena svetloba, mirna glasba … Zjutraj pa odpri okno in v sobo spusti svež zrak, zajtrk pa pojej ob oknu – da te bo predramila naravna svetloba.

Zaspanost po kosilu

Popoldanska utrujenost se pojavi zato, ker je telo utrujeno od dopoldanskih naporov, zato te prosi za počitek.

1. Če imaš možnost, mu privošči krepilen 20-minutni spanec. Ne podaljšuj spanja na eno uro, ker se boš prebudila utrujena, zvečer pa boš imela težave s spanjem.

2. Če si v službi, se ne nalivaj s kofeinskimi napitki, ampak raje za nekaj minut zapri oči in sodelavko prosi, da te čez minuto dregne s komolcem. Za vsak primer, da se ne bi zbudila zleknjena na pisalni mizi ob sporočilu, da se zglasiš v šefovi pisarni!

3. Če časa za poležavanje nimaš, se razgibaj in po krvi poženi svežo energijo – odpri okno in razširi pljuča za novo dozo kisika, pretegni se ali pa se sprehodi do stranišča in nazaj.

Kontra ritem

Je tvoj fant jutranji tip človeka, ti pa prava jutranja zaspanka? Poskrbi, da različna bioritma ne bosta privedla do razpada vajinega razmerja!

1. Za to se morata potruditi oba – on mora poskusiti podaljšati svojo večerno budnost, ti pa svojo večerno energijo prenesti na jutranji čas.

2. On: Večerno zaspanost lahko prežene s športom, pozno popoldanska ali večerna vadba ga bo namreč ohranila v budnem stanju. Izogibati se mora temnim prostorom – zamenjajta žarnice z napetostjo 60W na vsaj 100W.

3. Ti: V posteljo odidi skupaj z njim, tako boš telo počasi navadila, da bo vsako noč postajalo zaspano prej. Vadbi se posveti zjutraj, da boš hitreje prebudila svoje telo!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri