Izpadanje las

Normalno je, da na dan izpade približno sto las – na tak način se lasje naravno obnavljajo.

15. 6. 2009

V kolikor se ti zdi, da je številka precej večja, moraš obiskati zdravnika, ki bo odkril vzrok za težave.

Testiraj svoje lase

Tretji dan po umivanju las z dvema prstoma (palcem in kazalcem) primi pramen las (ta naj zajame približno 30 las) in močno povleci. Če ti v rokah ostane več kot pet las, je stanje na tvoji glavi lahko že kritično!

Vzroki za izpadanje las so različni:

1. Testosteron:

Moški hormon, ki nastaja tudi v ženskem telesu, je lahko krivec za občutljivost lasne korenine, ki je slabo prekrvavljena, in posledično za izpadanje las.

2. Ščitnica:

Pogosto je za prekomerno izpadanje las krivo nepravilno delovanje ščitnice. Obišči zdravnika, ki bo ob pregledu krvne slike preveril delovanje te žleze.

3. Tesne pričeske:

Pogosto spenjanje las v čop, figo ali kito je lahko krivo za izpadanje las, koren lasu se namreč stalno nateguje in na koncu pod pritiskom tudi popusti.

4. Prhljaj:

Če na lasišču opaziš prhljaj, moraš takoj ukrepati. Prhljaj namreč pogosto povzroča mikroskopsko majhna glivica, ki povzroča vnetje lasišča. Že s pravim izborom šampona lahko težavo odpraviš.

5. Prekomerno izločanje loja:

Če opaziš, da se tvoji lasje hitro mastijo, je lahko vzrok za izpadanje las dušenje korena lasu. V tem primeru si lase umij vsaj dvakrat na teden in prepreči najhujše.

6. Pomanjkanje vitaminov in mineralov:

Če ne ješ uravnotežene hrane, se lahko zgodi, da ti primanjkuje naslednjih vitaminov in mineralov, ki so nujno potrebni za zdravje las. Vitamina B5 in B8 spodbujata nastanek keratina, vitamin B6 in cink pa uravnavata izločanje loja.

7. Slabokrvnost:

Pomanjkanje železa je prav tako lahko krivo za prekomerno izpadanje las, zato uživaj s tem mineralom bogato hrano ali pa posezi po dodatkih iz lekarne.

8. Prepogosto česanje:

Če imaš stalno v roki krtačo, ki je po možnosti še zelo trda, potem ni čudno, da je tvoje lasišče povsem razdraženo. Las nikar ne češi prepogosto.

9. Stres in kronična utrujenost:

Stres in kronična utrujenost sta lahko kriva za izpadanje las, vendar je to le kratkotrajna težava. Ko je obdobje stresa mimo, bi se moralo stanje na glavi povsem umiriti.

Kaj lahko storiš sama?

  • Masaža lasišča: Da boš pospešila mikrocirkulacijo lasišča, si vsak dan nekaj minut na rahlo masiraj lasišče.
  • Izbor pravega šampona: V lekarnah so na voljo šamponi proti izpadanju las, po posvetu s strokovnjakom izberi pravega za svoje težave, pa tudi, če je malce dražji.
  • Obisk zdravnika ali strokovnjaka: V kolikor vzroka ne moreš odpraviti sama, je pomembno, da čim prej obiščeš zdravnika, ki bo pregledal krvno sliko in ugotovil, za kaj gre, ali pa te bo poslal na pregled k dermatologu.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri