Hitri triki za premagovanje jeze, besa in strahu!

V nadaljevanju naštevamo nekaj hitrih strategij za premagovanje stresa, ki ga rezultirajo napadi jeze, besa in strahu.

1. 5. 2014

Preberi, preveri in med naslednjimi izberi tistega, ki tebi osebno najbolj pomaga:

  • Izboksaj se v blazino!

Bes in jezo zboksaj v blazino, v steno vrzi nekaj mehkega ali pa se zavrti na kakšnem vrtiljaku in kriči in kriči – toda le, če poleg tebe ne sedi še kak drug 'potnik'.

  • Vizualizacijske smešnice

Ima šef spet 'svoj dan'? Predstavljaj si ga golega ali pa v kratkih hlačah in v havajski srajci. No, kdo se ne bi nasmejal ob tem?

  • Je sploh vredno?

Pomisli, kako pomembno se ti bo zdelo to, kar te tako jezi, čez teden dni. V 80 % vzrok mine že po dnevu ali dveh.

  • Vdih, izdih in jamr!

Izdih poveži z zavestnim in glasnim vzdihom. Odpihni vse, kar te obremenjuje in malce pobrcaj z nogami ter suni z rokami naprej.

  • Igra z jezikom

Počasi vdihni in jezik za zaprtimi usti oblikuj tako, kot bi želela izgovoriti L. Tako boš vplivala na globoko dihanje s prepono in pomirila nemirnega duha.

  • Ustavite trzanje

Trzanje v očeh je povsem nenevarno, pojavi se zaradi notranjega razburjenja. Pomagaj si s posebnimi mazili za sprostitev oči.

  • Dišeče vonjave

Janež deluje sprostilno in pomirja notranji nemir. Jasmin sprošča duševne napetosti in izboljša razpoloženje. Vrtnica deluje pomirjujoče in ustvarja toplo, ljubeče vzdušje.

  • Nekaj popij

In to v dobesednem pomenu besede. Počasi popij kozarec vode. Z refleksom požiranja se stimulira parasimpatikus, ki se imenuje tudi živec sproščanja, ker telo uglasi na mir in sprostitev.

  • Načrpaj sproščenost

Če se zavedamo, da je pred nami nekaj hektičnih dni, se je najbolje odločiti za preventivo: vitamin C in cink.

  • Stavi na rožnato

Rožnata barva pomirja, nas dela dovzetne in občutljive za razpoloženje drugih in odpravlja agresivnost. Za majhne krize vedno imej pri sebi nekaj rožnatega – robček, rožnate samolepilne listke, en mali roženkvarc ...

  • Pravilno ukrepanje

Če se bojiš letenja, potem poskrbi, da boš sedela ob prehodu. Tako boš odpravila občutek 'ujetosti'.

  • Stop hamburgerjem!

Znanstveniki ugotavljajo, da smo zaradi hitre prehrane razdražljivi. Brez ustreznih hranil telo ne more ustvariti potrebnih kemijskih substanc in hormonov in zato tudi ne moremo jasno razmišljati in imeti zdravega duha.

  • Pomisli na nekaj hudega

Sliši se smešno, pa vendar deluje! Ima vlak 30 minut zamude? Še dobro, da nimaš kakšnega sestanka in si zgolj na poti domov. Kakšna sreča!

  • Ramena gor!

Ramena privzdigni k ušesom, jih zadrži 10 sekund in vdihni. Nato jih spusti in izdihni z glasnim 'ah'. Trikrat ponovi.

  • Preusmeri se na zeleno

Zeleni čaj vsebuje aminokislino L-teanin, ki spodbuja tvorjenje alfa valov v možganih. Ti se pojavijo, ko smo sproščeni. Kava na dolgi rok povzroča predvsem nervozo.

  • Bes prestavi na pozneje

Dogovori se za sestanek s sabo. Kaj praviš na danes, ob 16.00? V času do 'sestanka' boš lažje in z jasnimi mislimi razmislila o svoji jezi in njenih povzročiteljih.

  • Poišči svojo mantro

Počasi izrečen in stalno ponavljan stavek sprosti duha in ustvarja ravnovesje. "Ne izplača se, ne izplača se ..." hitro odpravi jezo.

  • Vklopi možgane

Če smo jezni, se aktivira velika možganska skorja, celotno sliko gledamo skozi 'tunel'. Naš pogled na stvari je neverbalen, na misel nam pridejo le grde besede. Trik: jezo ubesedi s celimi stavki. "Jezna sem, ker se je na semaforju prižgala rdeča luč. Jezi me gneča na cesti." To te bo obvarovalo pred slepim besom.

  • Fotografiraj

Si razburjena? Vzemi pametni telefon in fotografiraj. Cvetlice, pogled skozi okno, oblake, hišnega ljubljenčka.

  • Iztegni roke  in zadihaj

Lezi sproščeno. Vdihni in dlani počasi iztegni nad glavo. Zadrži dih in iztegni roke. Nato jih vrni v začetni položaj, izdihni z dolgim 'ah' in se sprosti. Sedemkrat ponovi.

  • Napolni zaloge magnezija

Stres povzroča povečano izločanje magnezija. Pomanjkanje tega minerala pa povzroča še manjšo odpornost proti stresu – peklenski krog, ki ga prekineš z dodatnimi odmerki magnezija.

  • Piši

Si besna? Te je strah? Zapiši svoje občutke. Tako boš ustvarila 'red' v glavi in v duši. In: težave bodo z zapisi postale milejše in lažje rešljive.

  • Pij čaj

Deluje pomirjujoče: pripravi si čaj iz enakih odmerkov baldrijana, melise in sivke. Na skodelico deni 1 žličko in pusti stati 10 minut. Čaj po požirkih popij uro pred spanjem.

  • Preusmeri energijo

Negativno energijo spravi v gibanje. Trikrat steci okoli bloka, naredi deset počepov in v zabojnik za steklenice odnesite prazne steklenice. Pomaga takoj!

  • Drgni trebušček

S krožno masažo trebuha se boš pomirila.

  • Stiskanje prstov

Če si razburjena, denimo pred izpitom, si prste izmenjaje potiskaj v dlan in na obeh dlaneh nekajkrat izvedi nekaj krožnih gibov. Akupresura konic prstov.

  • Nežna do želodca

Pri želodčnih krčih in razdraženosti si skuhaj pomirjujoč komarčkov čaj, lezi na kavč, zapri oči in v mislih odplavaj daleč stran.

  • Drži se  za roke

Dejansko res pomirja živce. Prosi partnerja za pomoč.

  • Do prave točke

Točka pomiritve je dva prsta pod levim ušesom, tik ob laseh. Točko približno 3 minute močno masiraj. Ommm.

  • Božaj domačega ljubljenčka

Študije dokazujejo, da božanje mačk in drugih domačih ljubljenčkov pomirja utrip in znižuje krvni tlak. Zmanjšujejo se tudi stres in agresije.

  • Reci tudi B

Vitamini B-kompleksa so daleč najboljša hrana za živce – še posebej vitamini B1, B6 in B12. Priporočamo 12-tedensko kuro z B-vitamini.

  • Grizljanje oreškov

Brazilski oreški so najbogatejši naraven vir selena – in tako tudi najboljši za pomiritev živčnega sistema. Po opravljenih študijah pri izboljšanju razpoloženja pomagajo že trije oreški na dan, prav tako pa tudi pripomorejo k umirjenosti in blaženju strahov.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri