Da PMS ne bo več nadloga

Izrazit predmenstrualni sindrom je opazen predvsem pri ženskah, ki so psihično ali telesno obremenjene.

26. 10. 2009

V dneh pred menstruacijo ima približno 30 odstotkov žensk izrazite težave, med katerimi so najbolj izrazite:

  • napetost dojk,
  • napihnjenost in napetost trebuha,
  • bolečine v predelu hrbta,
  • depresivno razpoloženje,
  • nervoza …

Kaj povzroča to stanje?

Delno PMS povzroča delovanje hormona estrogena v drugi polovici menstrualnega ciklusa, zaradi česar se v tkivih kopiči velika količina vode. Zaradi tega si napihnjena kot balon in čutiš napetost v vsaki celici svojega telesa, zaradi česar pa nikakor ne moreš biti dobre volje, kajne?

Kako preprečiti najhujše?

Veliko lahko narediš s pravilnim prehranjevanjem:

  • Slano, če nočeš biti kot balon: Da bi preprečila kopičenje vode v telesu, se v drugem delu menstrualnega ciklusa čim bolj izogibaj soli. Predvsem se izogibaj slanim prigrizkom, ki v tem času najbolj teknejo, izogibaj pa se tudi dodajanju soli v običajno prehrano.
  • Sladko, če hočeš izboljšati razpoloženje: Neustavljivo željo po sladkih jedeh lahko krotiš s pomočjo banan in ovsenih kosmičev, tovrstna hrana namreč vsebuje aminokislino triptofan, ki sodeluje pri nastajanju serotonina. Če slednjega ni, tudi endorfini – hormoni sreče – ne morejo nastajati.

Zanimivo, da pomaga …

V dneh pred prihodom menstruacije pogosteje posegaj po rižu, ki velja za odlično živilo. Ker je lahko prebavljiv, ne bo obremenil tvojega telesa, kljub temu pa ti bo dal veliko energije za vsakdanje obveznosti.