Aktivna v dvoje

Vedno je pravi trenutek za odločitev o izboljšanju življenja, predvsem če gre za vajino zdravje. Če imata kakšen kilogram viška, se nikar ne obsodita na strogo dieto, temveč se raje osredotočita na povsem novo, aktivno življenje. In kar je pri vsem tem najlepše – vse bosta počela v dvoje!

31. 7. 2008

Z zelo malo vloženega truda – eno dejavnostjo na dan – vama lahko uspe oblikovati postavo, pridobiti kondicijo, poskrbeti za zdravje in biti bolj srečna! Ne verjameš? Začnita že danes in čez točno en mesec bosta oba videti veliko bolje, vajino počutje se bo 100-odstotno izboljšalo, pa še veliko bolj povezana bosta kot par, saj bodo skupne dejavnosti poglobile vajino razmerje.

Upamo pa seveda, da vama bo šport zlezel pod kožo in da bosta zdravo življenje nadaljevala tudi v jesenskih mesecih.

1. Najprej se odpravita na daljši sprehod v dvoje in sprejmita odločitev, da bosta začela paziti na svoje zdravje in se spravila v red. Vsak načrt je treba oblikovati z glavo, zato se pogovorita, kaj si vsak od vaju želi spremeniti na svojem telesu, izpostavita slabe navade, ki jih ima vsak od vaju, in pretuhtajta, kako jih lahko s skupnimi močmi odpravita.

2. Da preskok iz lenobnega življenja ne bo tako težek, si za začetek privoščita športne dejavnosti, ki ponujajo tudi dobro mero smeha. Vzemita v roke frizbi in se odpravita na najbližji travnik. Na spletni strani www.frizbi.si pa pobrskajta, kaj vse lahko počneta z letečim diskom.

3. Zvečer naredita načrt prehrane za en teden vnaprej in začnita pisati dnevnik prehrane – vsak svojega! Na prvi strani si zapišita vzpodbudne besede, kot na primer: »Dala bom vse od sebe,« nato pa vanj zapisujta vsak grižljaj, ki ga vneseta v telo čez dan. In nikar ne goljufajta, gre namreč za vajino dobro!

4. Sobota je dan za sveže nakupe, zato se že zgodaj zjutraj odpravita na tržnico, kjer bosta našla najboljšo izbiro zdravih živil, ki ne smejo manjkati v vajinem vsakdanjiku. Verjemita, da bosta imela zelo kmalu svojo najljubšo branjevko, ki bo za vaju prihranila najlepšo zelenjavo tudi med tednom.

5. Privoščita si tudi malo razvajanja, da bosta v prihodnje motivirana za vse mogoče dejavnosti. Obiščita masažni salon, kjer med storitvami ponujajo limfno drenažo, z njo bosta namreč odstranila strupe iz telesa.

6. Hej, olimpijske igre so že v nizkem startu, vidva pa tako daleč od Kitajske. Nič zato, organizirajta piknik za prijatelje in priredita prave olimpijske igre, na katerih ne smejo manjkati: prenašanje polnega kozarca piva, igre z vodnimi balončki, nošenje deklet čez ovire ... smeha, ki krepi trebušne mišice, vsekakor ne bo manjkalo.

7. Ko bo najhujša vročina popustila, se odpravita na ulico – z balinčki v roki, tudi če sta za letošnje leto že izkoristila dopustniške dni. Kdo pa pravi, da balinčkanje sodi samo na morje?

8. Če se že odločita za sprehod, naj bo ta učinkovit za vajino telo. Srčni utrip bosta pospešila z nordijsko hojo, ki v gibanje ne vključi le nog, temveč tudi roke, in s tem za 20 do 40 odstotkov zviša porabo kalorij. Če vaju mika, si poglejta spletno stran www.nordijskahoja.si.

9. Hoditi po vodi je mogoče. Ne verjameta? Potem še nista preizkusila novosti letošnjega poletja – vodne žoge. Poglejta na spletno stran www.waterball.org in z navdušenjem okužita drug drugega.

10. Pica ni na seznamu prepovedanih živil, če jo spečeta doma – za peko testa uporabita polnozrnato moko, za nadev pa svež paradižnik, manj masten sir, tuno in poljubno zelenjavo. Kdo bi si mislil, da lahko shujšata s pico na jedilniku.

11. Naučita se česa posebnega – zakaj se ne bi kar skupaj vpisala v šolo kajtanja? Osnov se lahko naučita že v nekaj dneh, torej bosta zadevo obvladala, še preden se bo iztekel vajin dopust. Vse informacije poiščita na spletnih straneh www.slokite.com in www.kitesfera.com.

12. V tandemu počistita stanovanje – sesanje, brisanje prahu, pomivanje, pranje, likanje … vse te dejavnosti pokurijo zajeten kupček kalorij in v dvoje so lahko prav zabavne. Za nagrado si privoščita popoldansko rolanje v mesto, kjer se bosta lahko posladkala s kepico sladoleda.

13. Počitnice načrtujta tako, da jih bosta čim bolj izkoristila za različne dejavnosti, začnita na primer s plavanjem ob obali, nato pa začutita veter v laseh z deskanjem. Kaj vse bosta obvladala po osvojenih osnovah deskanja, si poglejta na slo-surfing.tripod.com.

14. Ker sta uigrana dvojica, poiščita enako misleč parček in skupaj se odpravite na večerno igro tenisa. Kmalu bosta ugotovila, da lahko s športom poglobita razmerje, okrepita prijateljske vezi, hkrati pa še kurita kalorije.

15. Ne samo v poletnih dneh, temveč skozi vse leto pijta dovolj tekočine. Iz hladilnika odstranita vse gazirane pijače in zmanjšajta vnos kofeina. Če ne marata vode, si pripravita zeliščni ali sadni čaj in ga ohladita z ledom, dodajta še košček limone ali sok četrtine limete in osvežilen napitek je pripravljen.

16. Ko bo njej vroče in bo želela svoje razgrete obline namočiti v bazenu ter pomigati na uri vodene vadbe aerobike v vodi, ti pa si boš neizmerno želel v fitnes, se odpravita na mestno plažo v Laguno (www.laguna.si). Popoldne se lahko skupaj pridružita igralcem odbojke na mivki ali pa si privoščita jogo na travi.

17. Vsak konec tedna izkoristita za merjenje rezultatov, postavljanje novih ciljev in kovanje načrtov za prihajajoči teden – pomislita na to, kaj vse bosta jedla, kako in koliko bosta vadila ter kako bosta poskrbela za izboljšanje zdravja, ne pozabita na druženje s prijatelji, družino, znanci …

18. Naj se v vajinem razmerju zaiskri kot na samem začetku, ko sta se še spoznavala. Obiščita plesni tečaj in nato vsak dan vadita plesne korake na glasbo, ki se bo razlegala iz domačega radia.

19. Po napornem dnevu v službi si lahko privoščita večerjo v restavraciji. Ker pa se ne bi rada preveč najedla, se pred naročilom ozrita naokrog, kako velike porcije strežejo. Ena porcija bo vsekakor dovolj velika za oba, navsezadnje pa, ni lepšega kot deliti obrok z ljubljeno osebo.

20. Si kdaj opazil, kako prepoteni stopijo iz svojih ‘konjičkov’ vozniki formule 1? Premočeni so od znoja, zato ji predlagaj svoj novi najljubši šport: karting. Tvoj predlog jo bo vsekakor navdušil, predvsem če ji boš predlagal tekmovanje, pred tem pa ji pomagal izpiliti spretnosti za volanom.

21. Za vadbo joge ali pilatesa (obe vadbi mimogrede priporočajo tudi moškim!) uporabita priročnik, lahko pa vaju skozi preproste vaje vodi DVD, ki združuje obe dejavnosti v slovenskem jeziku. Informacije poiščita na spletni strani www.pilates.si.

22. Na neznosno vroč dan izberita ‘moder’ šport in si privoščita potop v drugi svet. Če nimata možnosti opazovati tropskih ribic, bo vajino radovednost potešil domači podvodni svet. Na vodeni potop vaju bodo peljali, če se oglasita v potapljaškem centru v Piranu (www.sub-net.si), splošne informacije o potapljanju pa poiščita tudi na www.potapljanje.org in www.slodiver.net.

23. Danes zvečer ugasnita televizijski sprejemnik in počnita nekaj nenavadnega. Si že slišal za speedminton? Gre za igro, ki je prevzela lastnosti badmintona, tenisa in squasha. Njegova najboljša prednost pa je ta, da ga lahko igraš tudi v temi. Da, prav si prebral! Več poišči na spletni strani www.speedminton.si. Če te mika, da bi igro kar takoj preizkusil, pošlji svoje podatke na cosmopolitan@adriamedia.si in pripiši ‘za speedminton’. En srečnež bo prejel komplet za igro.

24. Podobno vrtiš pedali, le da sediš bolj udobno in si obkrožen z vodo. Si uganil, o čem govorimo? O pedalinu, seveda! S seboj vzemita še en parček, da boste složno poganjali po zalivu, potem pa lahko skupaj skačete v vodo. Le na zaščito pred soncem in osvežilno pijačo ne pozabite!

25. Ugotovita, kaj je vzrok vajinih slabih prehranjevalnih navad – je kriv stres v službi, živčnost zaradi nenehnih sporov s starši, pomanjkanje časa za sprostitev … Ko bosta vedela, kaj vaju teži, stres odpravita, ne da bi v usta tlačila sladkarije, raje si privoščita najbolj sproščujočo in zdravilno dejavnost – seks!

26. Če prisegata na klasiko, izberita kolesarjenje, a preden se odpravita na daljši izlet, si na spletni strani www.promet.preporod.net preberita navodila, kako se morata obnašati v prometu.

27. Danes se okronaj v glavnega kuharja in pripravi vegetarijanski obrok. Ona naj ti priskoči na pomoč pri sestavljanju menija. Recepte poiščita na spletu ali pa zavijta v knjigarno. Cosmo predlaga dve knjigi: Osnovna vegetarijanska kuharija Cornelie Schinharl in Sebastiana Dichauta (Vale-Novak, 2007) in Vegetarijanske jedi z vsega sveta Martina Kintrupa (Mladinska knjiga, 2007).

28. Misliš, da so trampolini namenjeni samo otrokom? Vesela novica, niso! Skakanje po trampolinu razvija koordinacijo in vzdržljivost, je preprosto in še zabavno povrhu. Kaj pa če bi presenetila družbo prijateljev in ga najela za športno zabavo … pokukajta na www.skokica.com.

29. Biosfera je unikatni program izvajanja naravnih oblik gibanja, ki zagotavljajo harmonični razvoj telesa. Prepletanje in dopolnjevanje več različnih športnih dejavnosti lahko zagotavlja zdravje in vitalnost ter razvoj motoričnih sposobnosti. Preverita, za kaj gre, na spletni strani www.biosfera.si.

30. Vzemita si trenutek časa in se ozrita na pretekli mesec, ocenita napredek glede na to, kako dosledno sta se držala vajinega zastavljenega načrta. Čestitajta si za uspeh, se nagradita z majhnim darilcem in nadaljujta novo življenje tudi v prihodnjih mesecih.

5 minut za sprostitev

Ne glede na to, kakšne športne vragolije vama bodo pospeševale bitje srca, se zavedajta, da vajino telo občasno potrebuje tudi pošten počitek – torej si lahko brez slabe vesti privoščita kakšen dan valjanja po postelji, kavču, na vrtu ali plaži …

Metka Pravst

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri