6 trikov, kako lahko premagaš občutek krivde po "slabi" hrani

Si navajena jesti zdravo in se ob vsaki manjši pregrehi počutiš krivo? Nikar, občasne pregrehe so čisto v redu in včasih celo lahko pripomorejo k boljšemu napredku. Poglej, kako lahko ta občutek premagaš s temi preprostimi nasveti!

6 trikov, kako lahko premagaš občutek krivde po "slabi" hrani (foto: Profimedia) Profimedia
6. 4. 2017

Za začetek vprašanje zate: Na kaj pomisliš ob besedi "dieta"? Verjetno na odrekanje, kajne? Za nekatere je lahko že to dovolj, da občutijo tesnobnost in strah pred neuspehom.

Četudi nisi tip človeka, ki pravi, da je "na dieti", si že zagotovo kdaj poskušala gledati na to, kaj ješ in se izogibala (predvsem) sladkorju – nato pa na prijateljevi zabavi pojedla košček torte preveč in se po tem počutila grozno, na nek način krivo.

Melissa Hartwig, soustanoviteljica programa Whole30, je v ta namen napisala knjigo Food Freedom Forever: Letting Go of Bad Habits, Guilt, and Anxiety Around Food, da bi pomagala ljudem premagati nezdravi vzorec občutka krivde.

Takole je: Super je, da imaš cilje in želje po zdravem življenju in lepi postavi, ampak psihično zdravje je ravno tako pomembno kot fizično. Ključ do dolgoročnega uspeha je to, da se "pobotaš" s svojimi prehranjevalnimi navadami. Nič ni narobe z občasnim krofom in prav je, da v njem uživaš!

V svoji knjigi Melissa zato izpostavi načine, kako "ponastaviti" svoje prehranjevalne navade in ponovno vzpostaviti nadzor nad izbiro hrane.

Tukaj je njenih 6 trikov, kako se prenehati obremenjevati s tem, kaj ješ – in začeti uživati v hrani:

1. Odstrani nezdravo hrano in prigrizke, po katerih boš imela samo slabo vest.

"Besede, s katerimi opišeš svojo hrano in samo sebe imajo veliko moč," pravi Melissa. "Nagrajevanje sebe kot otroka, ki 'mora biti priden' na dieti je napačno. Kaj se zgodi otroku, če ni priden? Je kaznovan. Hrana ne sme nikoli biti asociacija na kazen."

Skušaj prenehati deliti hrano, ki jo ješ, na "dobro" in "slabo". To bo namreč le povečalo tvoj občutek krivde, ko boš jedla nekaj iz "slabega" seznama.

Melisso je pred kratkim na Facebook-u dobila vprašanje: "Ves dan sem sledila Whole30 programu in vem, kako to poimenovati – preprosto povem, da sem jedla po načrtu Whole30. Ampak kako pa naj to poimenujem kasneje, kot pojem pico? Pregreha? Zdrs? Neuspeh?"

Melissin odgovor: "Kaj pa, če temu preprosto rečeš 'uživanje pice'?" 

2. Praznuj zmage, ki niso povezane s tehtnico.

Ureditev prehrane ima lahko več prednosti, kot pa samo izgubo kilogramov. Na primer: več energije, čistejša koža, polnejši lasje ali manj bolečin v sklepih.

"Pri Whole30 tem vrstam izboljšav pravimo 'zmage, ki niso povezane s tehtnico'," pravi Melissa.

Te majhne prednosti in spremembe ti lahko pomagajo ostati na pravi poti.

"Osvobodi se obremenjevanja s telesno težo in si dovoli prostor, da se osredotočiš na vse ostale stvari, ki se spreminjajo kot rezultat tvojega truda pri zdravi prehrani," dodaja.

3. Preden nekaj poješ, počakaj 15 minut.

Če pred tabo na mizi stoji krožnik, poln okusnega peciva, se je zelo težko upreti, da ne bi vzela še enega koščka. Najprej se vprašaj, če si ga resnično želiš – in to hrano potisni na stran še preden si odgovoriš, pravi Melissa.

"Reci si, da tega zdaj ne boš pojedla, ampak, če si boš ta košček čez 15 minut (ali uro, celo dan kasneje) še vedno želela, si boš dovolila, da ga vzameš. To da tvojim možganom prostor, ki ga potrebujejo, da ocenijo, če si ga resnično želiš ali pa ti je preprosto dolgčas/si osamljena/čutiš tesnobnost in ali se dejansko splača."

4. Uživaj v svoji najljubši hrani.

To, da si vzameš čas, ti omogoči, da resnično uživaš v tem, kar ješ. Zakaj bi kupila tisti najljubši rogljiček iz najljubše pekarne, če pa ga potem dobesedno pogoltneš še isti trenutek, ko ga okusiš?

Po drugi strani pa, če ta rogljiček ni niti približno tako okusen, kot si si predstavljala (hja, mogoče pač ni tvoj najljubši), ne oklevaj in ga prenehaj jesti.

"Edini razlog, da se vdaš manj zdravemu prigrizku, je v primeru, da je ta res noro okusen in vreden 'greha' ter za katerega si pripravljena sprejeti manj zdrave 'posledice'," pravi Melissa.

5. Globoko vdihni.

Morda zveni 'butasto', ampak je učinkovito. Ko se začneš obremenjevati s tem, ali boš na zabavi pojedla eno tortico ali ne, ima stres to moč, da spremeni tvoje dihanje – "kot nekakšno panično dihanje," pravi Melissa.

"S spremembo dihalnega vzorca lahko pošlješ živčnemu sistemu signal, da si dejansko V REDU, kar pomaga aktivirati center za moč volje v tvojih možganih in občutek nadzora."

Ni treba, da prenehaš delati tisto, kar si počela v tem trenutku. Preprosto se osredotoči na upočasnjevanje dihanja v razmerju 2:1 (izdih in vdih), priporoča Melissa.

6. Odloži vilico.

Med tem ko ješ, "naj ti pride v navado, da med vsakim grižljajem (ali požirkom) odložiš vilico (kozarec)," priporoča Melissa.

Ta majhen trik ti bo pomagal uživati v okusih hrane in dal možganom čas, da dohitijo signale iz prebavnega sistema.

Prav tako gre za "fizično iztočnico, da premisliš o tem, kaj ješ in kako se ob tem počutiš."

Nasvet: Poskušaj se znebiti tega občutka krivde in preprosto uživaj v občasni pregrehi!

Saj poznaš tisto "en nezdrav obrok te ne bo naredil debele – tako kot te en zdrav ne bo naredil vitke", kajne?

Vsi smo samo ljudje in popolnoma v redu je, če v svoj zdrav prehranski načrt kdaj pa kdaj vključimo kaj nezdravega. Konec koncev ti to lahko pomaga tudi pri tem, da ostaneš na začrtani poti proti cilju.

Če se boš preveč omejevala, boš hitro prišla do točke, ko bo tvoja potreba po nezdravi prehrani tako velika, da boš pojedla kar "vse po vrsti", to pa se lahko sprevrže iz enega obroka oziroma dneva v več dni, tednov, mesecev in ponovno boš na stari poti, na začetku.

Če dosledno slediš svojemu načrtu, si kar privošči nekaj "po tvojem okusu"!

Po predlogi Leah Wynalek priredila: Nika Švajncer

Preberi še: Ta izjava Jennifer Lopez te bo naučila, kako vzljubiš svoje telo ali pa 5 stvari, ki nadomestijo željo po sladkorju.

Priporočamo tudi: "Kako mi je po mnogih neuspešnih dietah uspelo shujšati? Začela sem jesti na ta način!"

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri